דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 טיפים לשוכר 

מאת    [ 08/12/2008 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 5434 פעמים ]

10 טיפים לשוכר

    • 

    לפני החתימה, לפני קבלת המפתח - בדוק יחד עם בעל הדירה את הדירה, בסבלנות ובאור יום, על ציודה ואביזריה וכל תקלה, ליקוי או קלקול - דרוש תיקון או לכל הפחות רשום בפרוטוקול משותף עם בעל הדירה.


    • 

    בסעיף דמי הועד - תבקש להבהיר שחובת התשלום היא רק בגין הוצאות שוטפות. יש בתים אשר גובים במסגרת דמי ועד גם סכום נוסף עבור שיפוץ עתידי של הבית, קרן פנסיה או תשלומי ביטוח לאומי של עובדים בבניין או סתם אחוז מסויים כספייר לעת צרה. השוכר לא צפוי להנות מכך ולכן סביר לפצל בין דמי ועד לשוטף לבין דמי ועד לחריג ולעתיד לבוא. (ועוד טיפ: נסה לברר עם ועד הבית או שכנים מידע בסיסי על תחזוקת הבית, שכנים, מטרדים וכד').


    • 

    בסעיף בו אתה נדרש להצהיר כי ראית את הדירה ומצאת אותה מתאימה לשימושך וכו' - תוסיף "למעט פגם נסתר". מה שסמוי מהעין לא יכולת לראות. זו תוספת מקובלת והגיונית. היא מאוד חשובה.


    • 

    בסעיף התיקונים - דרוש לסייג אותו כך שבעל הדירה יהיה אחראי לתקן כל מה שהינו בגדר בלאי סביר. כלומר כל תקלה או פגם שלא נגרם באשמתך. כמו כן נסה לדרוש להוסיף שבמידה ובעל הדירה לא תיקן תוך נניח 7 ימים מהפנייה אליו תוכל לעשות זאת במקומו ולקזז את עלות התיקון ששילמת מדמי השכירות (זה קשה אבל שווה לנסות). נסה להכניס סעיף כזה לכל הפחות בנושא של תיקונים דחופים.


    • 

    בסעיף האופציה - אל תסכימו בשום אופן לסעיף מסוייג, כגון "בכפוף לקיום התחייבויות השוכר" וגם לא לסעיף פתוח למשל שמותיר למו"מ את גובה דמי השכירות. אופציה חייבת להיות מבחינת השוכר בלתי מסוייגת.


    • 

    בסעיף הבטוחות - נסה להציע חלופות במקרה שנדרשת לערבות בנקאית; אם מדובר בשטר חוב תמיד עדיף לך השטר הפשוט והידידותי שרוכשים בסניפי הדואר ולא שטר חוב מנוסח ע"י עו"ד; נסה לא למלא את פירטי חשבון הבנק שלך בשטר; נסה לא להשאיר שטר פתוח בסכום אלא לנקוב סכום; שמור העתק מהשטר; הכי חשוב - דרוש לכתוב בחוזה שאתה מקבל חזרה את השטר בפינוי המושכר או לפחות כאשר הבאת קבלות בגין פרעון חובות הדירה; חשוב עוד יותר: סייג את השטר במילים "בכפוף לאמור בחוזה השכירות"; חשוב עוד יותר: תוסיף בחוזה "בטרם הפעלת השטר או כל בטוחה אחרת יפנה המשכיר לשוכר בנסיון לתקן את ההפרה תוך 7 ימים."


    • 

    סעיף תקופת ההסכם - נסה להכניס הערה לפיה תוכל למצוא שוכר חלופי שיבוא בנעליך. לחלופין - שוכר חלופי שיהיה מקובל על המשכיר ובלבד שהמשכיר לא יתנגד אלא מטעמים סבירים בלבד. זה אשנב מילוט לא רע ליציאה בטרם עת.


    • 

    אם יש בדירה ציוד (תכולה) עדיף לך שתהיה רשימה מסודרת כנספח לחוזה, ובה פירוט מדוייק של הציוד וכן של מצבו. 


    • 

    שקול ובחיוב לעשות ביטוח תכולה ותקפיד לבדוק שבעל הדירה מבטח את המבנה.


    • 

    גש לעו"ד לכל הפחות ליעוץ. זה הטיפ הכי חשוב. בעיקר לך, "עוה"ד" החובב ללא הרשיון. 


עו"ד עפר שחל הינו שותף במשרד שחל את האזרחי משרד עורכי דיןבת"א, משרד אשר נמנה עם הצמרת הבכירה של משרדי עוה"ד בישראל. לעו"ד עפר שחל ותק של כ- 15 שנה במקצוע. הוא ממונה מעת לעת כבורר ע"י לשכת עוה"ד וגופים אחרים וכמפרק או מנהל מיוחד ע"י בתי המשפט. עו"ד שחל חבר בועד המנהל של קרן תל אביב לפיתוח וכן חבר בועדת החוקה של מפלגת העבודה. עו"ד שחל הינו יו"ר חברת אחוזות החוף בע"מ.
http://www.sh-ez.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב