דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דורה החוקרת - על הסדרה 

מאת    [ 08/12/2008 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 5907 פעמים ]

דורה התחילה בתור רעיון ליצור סדרה מצוירת שגם תשעשע ילדים וגם תאתגר ותלמד אותם. מאז הצליחה התכנית ברחבי העולם וגם בישראל. במהלך הרפתקאותיה, נתקלת דורה בחידות ובמצבים בהם צריך לחשוב ולהשתמש בכישורים של קואורדינציה, היגיון וכישורים חברתיים כמו בקשת עזרה מאחרים. הסדרה מראה איך אפשר לפתור בעיות בשיתוף פעולה, וכך דורה פוגשת דמויות אחרות. אחת הדמויות העיקריות היא בוטס, קופיף חביב במגפיים. בוטס ודורה הם החברים הכי טובים, ועוזרים אחד לשני. בוטס עוזר לדורה לטפס למקומות גבוהים כמו עצים כאשר היא לא יכולה לעשות זאת לבד. במקור בוטס תוכנן להיות עכברון קטן שדורה תיקח איתה למסעותיה, אבל נראה היה יותר נכון שבוטס יהיה כמו כל ילד רגיל לפני בית ספר או שרק מתחיל את בית הספר. הוא אינו יודע לקרוא טוב, וצריך עזרה מאחרים בהרבה דברים, כמו הילדים הצופים בתכנית. כך יש לדורה תמיד חבר שהולך איתה, מה שהופך את המסעות והחקירות שלה למעניינים, משעשעים וכיפיים יותר. הדמות הרעה בתכנית היא סוויפר. סוויפר הוא שועל ערמומי במסכה שמנסה להכשיל את דורה ובוטס, והוא גונב חפצים לא שלו. דורה מנסה לעצור אותו ומצליחה בדרך כלל.

דורה החוקרת הפכה לדמות אהודה מאוד במשך השנים. נדיר שסדרה שהחלה ב1999 ומשודרת כבר 10 שנים, ממשיכה להיות פופולארית ורלוונטית. הסיבה להצלחה הגדולה היא כנראה בתפקיד של דורה - ללמד ולעזור לילדים, בכיף, ובעזרה על ידי שימוש בדמיון ובמחשבה. רוב התכניות לילדות למשל, עוסקות בנסיכות ואגדות. ויש עוד יותר תכניות וצעצועים לבנים כמו בובות של דמויות, לוחמים, מכוניות קטנות ועוד. עם מי יזדהו הילדות הסקרניות שמעניין אותן לחקור את העולם המופלא מסביבן? דורה היא אחת התכניות היחידות שעוסקות בנושא. גם מבוגרים רואים בתכנית דבר חיובי. המסעות של דורה מזכירים להם את הילדות שלהם, כשלא היו מחשבים וכל יום היה הרפתקה עם החברים, בפארקים ובחיק הטבע. דורה מעודדת את הילדים להסתקרן ולחקור את העולם סביבם. למרות שהסדרה מיועדת במקור לבנות, הרבה בנים אוהבים את התכנית. סדרה נוספת של היוצרים, "גו דייגו גו", מספרת על ההרפתקאות של בן דודה של דורה, דייגו, ומאפשרת גם לבנים ליהנות מהסגנון של התכנית המקורית.

חוץ מהסדרה, יצאו גם מספר סרטי דורה. הסרט האחרון של דורה מספר על איך דורה הצילה את נסיכת השלג. דורה החוקרת מגלה שקייטלין הנסיכה נכלאה במגדל על מכשפה רעה, והיא ממהרת לעזור לה. הסרט המצויר מספר לילדים סיפור מרתק ומהנה, בעל עלילה טובה ואתגרים רבים. דורה מעודדת את הילדים להסתקרן וללמוד דברים בסיסיים כמו סוגי צבעים, הבדלים של גודל בין חפצים ופתירה של בעיות וחידות שונות. כמו כן הסרט מלמד את הילדים על מגוון התרבויות ועל סובלנות לתרבויות האחרות. כך נעשה גם בפרקים החדשים של הסדרה דורה - כל פרק דורה פוגשת בחבר ממקום אחר ותרבות אחרת, יחד הם מגלים דברים חדשים ומרתקים.

היי שמי דנה וושט ואני מעריצה מושבעת של דורה החוקרת, הייתי רוצה להזמין אתכם לאתרי בנושא דורה http://dora.toons.co.il באתר תוכלו למצוא משחקים סרטים והמון מידע על דורה החוקרת.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב