דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורות חיים - חיפוש עבודה בגישה אחרת 

מאת    [ 07/12/2008 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 2437 פעמים ]

קורות החיים הסטנדרטיים הנשלחים למעסיקים פוטנציאליים מעידות על הרקע האישי, המקצועי וההשכלתי של המועמד. יש לנקוט גישה חדשנית בעניין זה ולהתחיל להגיש קורות חיים המתאימים לדרישות המעסיק ולהקל עליו לקבל אתכם.
לכל מחפשי העבודה יש קורות חיים המוכנים מראש עם כל נתוניהם האישיים והמקצועיים וכן ניסיון והשכלה. באורח מוזר וללא קשר למשרה המוצעת מגישים מחפשי העבודה את אותם קורות חיים תוך הדגשה כזו או אחרת של ניסיונם על מנת להתאים לדרישות המעסיק.
קיימים לא מעט מאמרים ויועצים המדגישים את החשיבות בהגשת קורות החיים בסדר הנכון, עם הפירוט הנדרש, כל סעיף במקומו וכל הפרטים עפ"י נוסח קבוע ו...משעמם משהו.
ואני אומר - לא עוד!!! כמי שכבר ראיין מאות אנשים למשרות שונות וראה אלפי קורות חיים אני בדעה שיש לשנות את כל הגישה של מחפשי העבודה בנושא זה ולהביא למעסיקים רוח חדשה וגישה אחרת.
בעיקרה הגישה גורסת - שלח קורות חיים עם 3-5 משפטים המתארים את פרטיך ונסיונך , ו-10 משפטים המתארים את גישתך ביחס לתפקיד הנכסף , מחשבות על אופן ביצוע התפקיד ועוד. הרי ממילא אם ירצה יבקש המעסיק להרחיב בתחום זה או אחר בריאיון האישי ולכן אין טעם להעמיס בפרטים אלא את אלה שיגרמו לכם להגיע לכס המרואיין...
המעסיק מחפש את האדם המתאים ביותר לתפקיד ולפיכך יחפש את זה שיסלול לו את הדרך להחלטה. לא קל לו להחליט מתוך מאות המועמדים האנונימיים מבחינתו מי יתאים לתפקיד שכן המעסיק אינו חוזה בכוכבים. אבל בהחלט יהיה לו קל יותר אם תציגו לו איך ומה תעשו כשתשבו על הכסא.
איך תעשו את זה?
איתרתם מודעה ואתם מתים לקבל את התפקיד? ראשית , חפשו את כל המידע הנוגע לחברה ולתפקיד. הכי קל והכי מהיר לעשות זאת באמצעות אתר האינטרנט של החברה. למדו היטב את מאפייני החברה והתפקיד.
לאחר מכן הכינו את קורות החיים כך שבחלק הראשון יופיעו פרטים אישיים, התפקיד הכי בולט שעשיתם שמתאים לדרישות החברה ופרטי ההשכלה.
בחלק השני של קורות החיים פרטו במספר משפטים איך אתם רואים עצמכם בתפקיד וכיצד תשפיעו על עיצוב פני החברה והתפקיד ומה תהיה התרומה האישית שלכם בתפקיד זה תוך התייחסות ספציפית וממוקדת לתפקיד האמור. זכרו שהמעסיק היושב מולכם מריץ בראשו כל הזמן תסריטים ומחשבות כיצד תתפקדו כשתקבלו את התפקיד, ובכך תצמצמו את מרווח הטעות שלו ותמנעו שיפוט מוטעה.
שלחו את קורות החיים למעסיק. אין לכם מושג כמה שהקלתם עליו וסללתם את הדרך לזימונכם לראיון העבודה.
גם שיניתם גישה , גם יצאתם מן הריבוע הנדוש, גיליתם בקיאות רבה בנעשה בחברה אליה אתם מיועדים, וגם הראיתם למעסיק שהשקעתם מזמנכם לקראת התפקיד וכיבדתם אותו ואת החברה עוד בטרם השתלבתם בה.
גישה זו גם מעידה על רצינות רבה, ושאיפה אמיתית להשתלב בחברה ולא עוד סתם ניסיון לדוג משרה.
בעל תואר שני במנהל עסקים , ניסיון בניהול עסקים בארץ ובחו"ל, מדריך ומאמן אישי בנושא מסחר אלקטרוני ברשת ומכירות באמצעות חנויות אונליין

ויקטור כנפי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב