דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחבורה, השכרת רכב 

מאת    [ 07/12/2008 ]

מילים במאמר: 578   [ נצפה 2950 פעמים ]

השכרת רכב היא ענף תחבורתי שנלווה לענפי התיירות והמסחר בכל מקום בעולם המפותח. ההגיון המסחרי שעומד בבסיסו של ענף השכרת רכב פשוט מאוד: קנייה ותחזוקה שוטפת של רכב פרטי הן עניין יקר - בחישוב שנתי כולל, תוך חישוב מחיר ההון, רכב פרטי עולה לבעליו אלפי שקלים כל חודש. הרכב הפרטי הזה בעצם עומד מבלי לנסוע כ-80% מהזמן, וכך הופך מחיר הנסיעה הבודדת גבוה להחריד. חברת השכרת רכב נוטלת את המחיר הכולל ומחלקת אותו בין כל הלקוחות שזקוקים לרכב על בסיס מזדמן: הלקוחות משלמים עבור השכרת רכב רק בזמן שהוא דרוש להם באמת, הרכב עובר משוכר אחד למשנהו ובסך הכל פעיל הרבה יותר מאשר רכב פרטי רגיל, החברה שמציעה השכרת רכב מתמחה בקנייה, בטיפול ובמכירה של כלי הרכב ועושה זאת ביעילות ובתנאים מסחריים נוחים, וכך מתקבלת תמונה כלכלית שונה לחלוטין בה כולם מרויחים.

למידע ופרטים נוספים נא הכנסו אוטו סנטרל מכירת רכבים


חברות השכרת רכב מתמחות גם בשני תחומים נלווים שהם פועל יוצא מהתחום של השכרת רכב - מכירת רכב משומש והשכרת רכב בשיטת הליסינג. מכירת רכב היא פעילות שוטפת בכל חברת השכרת רכב משום שהיא חייבת לחדש את מלאי הרכב שברשותה כל העת. הלקוחות של השכרת רכב מצפים תמיד - ובצדק - לקבל רכב חדש מהשנתון האחרון, וחברת השכרת רכב שחפצה לשמור על המוניטין שלה ולשמר את קהל לקוחותיה חייבת להקפיד על סבבים קבועים של מכירת רכב וקניית רכב חדש כדי לשמור על רמתו ואיכותו של צי הרכב שלה. מכירת רכב שהיה בשימוש חברות השכרת רכב (ובעיקר חברות ליסינג) הפכה להיות גורם מרכזי ומשמעותי בכל הענף של מכירת רכב בארץ, וחברות השכרת רכב "נותנות את הטון" ומכתיבות למעשה את רמת המחירים של רכב משומש. מכירת רכב שהיה בשימוש של חברות השכרת רכב וחברות ליסינג נעשית בדרך כלל בכמויות גדולות ודרך סוכנים שמתמחים בעסקי מכירת רכב כזה, והלקוחות שרוכשים כלי רכב אלו נהנים מעיסקת מכירת רכב משתלמת מבחינת המחיר וכדאית מבחינת הביטחון של רכישת רכב משומש משנתון גבוה, שזכה לטיפולים מקצועיים ומלווה אפילו באחריות המוכר.


לא יפלא אם כן כי השכרת רכב פופולרית כל כך בקרב כל הזקוקים לרכב על בסיס מזדמן או לתקופות קצובות. מבחינת הלקוחות, הם משלמים עבור השכרת רכב מחיר נמוך ומקבלים תמורה גבוהה. לקוחות השכרת רכב גם נהנים תמיד מרכב חדש ופטורים לחלוטין מכל העול של רישוי, ביטוח, טיפולים, תחזוקה, נקיון וכל שאר המטלות שהופכות החזקת רכב פרטי למיגעת ויקרה כל כך. התמונה ברורה עוד יותר בקרב כל מי שמבצע השכרת רכב בארץ אחרת - הרי ברור שלא כל תייר יתחיל את טיולו בארץ זרה בקניית רכב! השכרת רכב היא לכן הפתרון הפשוט, ההגיוני והכלכלי עבור כל תייר בכל ארץ. השכרת רכב היא גם פתרון אידאלי במקרה של צרכים מיוחדים: השכרת רכב לצורך הופעה מרשימה ברכב חדש ונוצץ משנתון גבוה, השכרת רכב גדול לצורך טיול משפחתי או טיול משותף, השכרת רכב חזק ועמיד לצורך טיול ומעבר בשטחים קשים, השכרת רכב מסחרי לצורך הובלה עצמית - מגוון מטלות שאי אפשר לבצע ברכב משפחתי רגיל. השכרת רכב מתאים לתקופה קצרה פותרת ביעילות ובקלות את כל הבעיות הללו.

קיימות חברות רבות שמציעות השכרת רכב וגם מכירת רכב מעת לעת, והבחירה ביניהן לא תמיד פשוטה. חברות השכרת רכב ענקיות ורב-לאומיות מקיימות נוכחות בכל שדה תעופה ובכל עיר גדולה, והשימוש בשירותי השכרת רכב שלהן יכול להיות קל וזמין אך גם ביורוקרטי ומנוכר. חברות השכרת רכב קטנות ומקומיות מאופיינות בצי רכב קטן יותר ולא תמיד חדיש, אך הן מציעות שירותי השכרת רכב וגם מכירת רכב באוירה אחרת - אישית, חמה ומשפחתית. חברות השכרת רכב כאלו מאופיינות ביחס אישי, בשירות חם וקשוב ובמענה מהיר ויעיל למגוון צרכים מיוחדים, ולכן הן נהנות מקהל לקוחות נאמן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב