YCD מולטימדיה, המפתחת ומספקת פתרונות מדיה דיגיטאליים לבתי עסק, מדווחת כי מתחילת שנת 2008 העבירה 4 מיליון שקלים לגופי הזכויות השונים, כדמי תמלוגים בגין השמעה בפומבי של מוסיקה אצל לקוחות החברה. סכום זה מהווה גידול בשיעור של 30% בהיקף התמלוגים המועברים לעומת השנה שעברה. בנוסף, מדווחת החברה כי העבירה במהלך 2008 מאות אלפי שקלים נוספים מלקוחותיה אל גופי תוכן שונים עבור שימוש בתכנים ויזואליים - גידול של כ-100% לעומת 2007.
ע"פ החוק, כל בעל עסק המשתמש במוסיקה (דוגמת מסעדה, חנות אופנה, או רשת מזון) חייב בתשלום תמלוגים בעבור השמעת מוסיקה בפומבי בשטח בית העסק שלו. אי הסדרת הנושא מראש גוררת סנקציות שונות. כיום, בעבור כל שיר שמושמע ללא רשות בבית עסק מוטלים קנסות כבדים - עד 10,000 שקלים. אכיפה מסודרת של חוקי זכויות היוצרים מתבצעת ע"י ארגונים דוגמת אקו"ם והפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות - האחראים לשמירה על זכויות יוצרים וגביית תמלוגים, גם בעבור יצירות לועזיות המיוצגות על ידי חברות ישראליות.
YCD מולטימדיה מספקת לבתי עסק פתרונות מדיה דיגיטאלית, הכוללות חבילות תכנים מוסיקליים וויזואליים (באמצעות מערכות האודיו והווידאו של החברה, המותקנות בבתי העסק השונים והמאפשרות ללקוחות המבקרים להנות הן ממוסיקה והן מתכני וידאו). כחלק מהחבילה, מאפשרת YCD ללקוחותיה שרות הכולל גם הסדרת תשלומי התמלוגים לאקו"ם ולפדרציה, אשר מסיר מבתי העסק את דאגת הפגיעה בזכויות יוצרים.
"הגישה המתחזקת של תשלום תמלוגים ליוצרים הוא בהחלט גישה ראויה לציון ולהערכה", אומר אביחי מיכאלי, מנכ"ל YCD ישראל. "מפעילותנו בנושא אנו למדים כי לא מדובר רק בהימנעות מקנסות, אלא בהכרה בכך שהמוסיקה והתכנים הויזואליים המשודרים בבתי העסק, מוכחים כיעילים וכתורמים את תרומתם הייחודית להגדלת המכירות וליצירת האווירה הרצויה לבית העסק".
?YCD Multimedia
חברת YCD Multimedia, שנבחרה לאחרונה ע"י גלובס לאחת מ- 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2008-2009 בישראל, הוקמה בשנת 1999 ע"י נועם לבבי ודני זאבי. החברה מסייעת לעסקים להשיג תמורה מהירה וברת מדידה להשקעה בנקודות המכירה, בעזרת חבילה כוללת של פתרונות מדיה דיגיטלית חכמים. באמצעות פתרונות מלאים מקצה לקצה ופלטפורמה לניהול והפצת תוכן, פרי פיתוחה, מסייעת YCD Multimedia לבתי עסק לתפעל יישומי מדיה דיגיטלית, ובכלל זה שיווק ומבצעים, מיתוג, העשרת חוויית הקנייה, יישומי תקשורת פנים ארגונית, או הדרכות. כיום משרתת החברה למעלה מ-1,200 לקוחות, מענפי הקמעונאות, האירוח, הבנקאות והרכב, ובכלל זה כמה מהמותגים הידועים בעולם דוגמת טויוטה, קודאק, הילטון, קרטיה, ג'ורג'יו ארמני, והוגו בוס, ובארץ דוגמת בנק דיסקונט, רשת ארומה, רשת חנויות הנוחות Yellow, רשת AM PM, ג'יימס ריצ'רדסון, רשת מנגו, אלדו, הולמס פלייס, מוטורולה ועוד.
לאחר קרוב ל- 20 שנות נסיון בעסקי העיתונות הישראלית (כעורך חדשות ומגזינים) ועם רקע מוצק בתחום התקשורת השיווקית לחברת היי-טק רב-לאומית, הקים נחום דוניצה בשנת 1995 את "דוניצה תקשורת שיווקית - DMC", חברה שתספק שירותי קשרי עיתונות ויחסי ציבור לחברות מתחומים כלכליים שונים - עם התמחות בתחומי ההייטק והביומד. המשרד, הנחשב לאחד המובילים בתחומו, נבנה על בסיס גישה ייחודית לתחום יחסי הציבור, תוך שילוב הייעוץ האסטרטגי עם ההוצאה לפועל הטקטית ומשרת כיום כמה מהגופים היותר גדולים בתחום ההייטק במשק הישראלי.
www.donitza.co.il
www.donitza.co.il