דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המרוץ לדירה... ולמשכנתא ! 

מאת    [ 07/12/2008 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 2986 פעמים ]

תהליך מציאת דירה למכירה כמו נטילת משכנתא הינם מבין ההחלטות החשובות ביותר שאנשים לוקחים בחייהם. רכישת דירה זהו צעד כלכלי משמעותי ביותר עבור האזרח הממוצע ויש לעשות זאת בצורה הנבונה ביותר והמתאימה ביותר עבורך.

ממש כשם שאיתור דירה למכירה המתאימה בדיוק לצרכייך דורשת לא פעם התערבות של אנשי מקצוע כך גם תהליך רכישת המשכנתא דורש סיוע מקצועי, או לפחות הבנה בסיסית של מונחים בנקאיים.

דירה למכירה - סיוע מקצועי

בבואנו לאתר דירה למכירה שתענה על כל צרכינו, אפשר לפנות למקורות כגון: לוח דירות למכירה, אך מוטב גם שנעזר באנשי מקצוע שיסייעו לנו לרכוש את הדירה המתאימה ביותר עבורנו. לא פעם יש צורך להיעזר בשמאי או במהנדס המתמחה בבדק בית על מנת שיעזרו לנו לראות את התמונה אמיתית של מצב הבית מהבחינה ההנדסית. זוהי בדיקה חיונית המספקת לנו אינפורמציה הכרחית באשר לאלמנטים שעין בלתי מקצועית איננה יכולה לאתר. הכוונה לבחינת רטיבויות בבית, חריגות בנייה או אזהרות על הבית, מצב הריצוף והקירות, גימורים, אינסטלציה, חשמל ועוד. לא פעם קורה שאנשים חושבים שהם מוצאים דירה הנראית מושלמת על פני השטח אך בדיקה של אנשי מקצוע מלמדת שמהמראה שלה איננו משקף את המצב האמיתי.
אין זה משנה אם מצאתם דירה למכירה יד שניה או דירות חדשות למכירה. כדי להימנע מקניית חתול בשק - חשוב לבצע בדק בית מקצועי.

אנשים רבים מנסים את כוחם במציאת דירות למכירה ללא תיווך, אך עיתים יש יתרונות גדולים בסיוע של מתווך מקצועי. מתווך יכול לחסוך עבורכם הרבה זמן בהתרוצצויות אחר דירת חלומותיכם ולצמצם עבורכם את מלאי הדירות שתצטרכו לבדוק - בהתאם לדרישות שלכם ובכך לחסוך הרבה זמן וכאבי ראש.

מצאתם דירה למכירה, עכשיו צריך משכנתא...

סיוע מקצועי יכול לעזור, כאמור, לא רק בבואכם למצוא דירה למכירה, כי אם גם כאשר אתם ניצבים למול גופים המספקים משכנתא.

נטילת משכנתא כרוכה בהבנת מספר רב של מונחים השאולים מן הז'רגון הבנקאי או הפיננסי. מונחים כמו: קרן, ריבית, הצמדה, מחזור משכנתה וגרירתה יכולים להישמע מפחידים לאנשים שאינם בקיאים ברזי התחום.

כיום עומדים בפני נוטלי משכנתא אתרי אינטרנט רבים המסייעים בהבנת המונחים הללו. כך למשל תוכלו למצוא אתרים המציעים מחשבון משכנתא לחישוב החזר המשכנתא החודשי וגובה הריבית המשוערת. אנשים בעלי נטיות אוטודידקטיות יכולים ליהנות מן המידע הקיים ברשת, בספרים ובכתבי עת כלכליים.

בנוסף, ישנם גופים מסודרים שקמו על מנת לסייע לאנשים העומדים בפני נטילת הלוואות גדולות כגון משכנתאות. חברות לייעוץ פיננסי אלו שמו להם למטרה לעזור לאנשים אשר ניצבים בפני החלטה גורלית כל כך. הן נחשבות לבלתי תלויות ומכאן גם כוחן.

גם כל בנק מסחרי, בנק למשכנתאות וחברות ביטוח מעמידות בפני נוטל המשכנתא אפשרות לקבלת ייעוץ מקצועי באשר למסלולים הקיימים, אולם אלה על פי רוב יהיו בלתי אובייקטיביים.

לסיכום, המרדף אחר דירת למכירה צריך להיות נכון ומושכל. הוא צריך לקחת בחשבון שינויים בהיקף המשפחה, קרבת הדירה או הבית למוקדים כגון: מרפאות, גני ילדים, בתי ספר, מרכז מסחרי וגני משחקים וכו'. כך גם המרוץ אחר המשכנתא יש לשקול היטב איזה מסלול משכנתא הוא הטוב יותר עבורכם תוך שאתם לוקחים בחשבון שינויים בתא המשפחתי, תמורות כלכליות בשווקי נדל"ן בעולם, שינויים אישיים ואת יכולת ההחזר שלכם שכן מדובר בהחזר הלוואה גדולה ובהתחייבות ארוכת טווח. מומלץ להיעזר בשירותיהם של אנשי מקצוע - אלה יכולים לחסוך לכם הרבה זמן, לא מעט כסף וכאב ראש.
במידה ואתם לא נעזרים באנשי מקצוע, וודאו כי אתם מבינים היטב את האופציות השונות שעומדות לפניכם.

גם כאשר מצאתם דירות למכירה במחירים סבירים ככל הנראה תצתרכו משכנתא, הדבר הטוב ביותר שצריך לעשות הוא להיכנס אל מחשבון משכנתא ולבצע השוואת משכנתא בכדי לקבל את ההצעה הטובה ביותר.
בהצלחה!



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב