דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי מפחד מגוגל ניוז 

מאת    [ 08/03/2006 ]

מילים במאמר: 797   [ נצפה 5954 פעמים ]

החדשה המרכזית של השבוע בתחום השיווק האינטרנטי ומנועי החיפוש שייכת ללא ספק להשקה של שירות החדשות גוגל ניוז בעברית או כפי שהוא נקרא בכל רחבי העולם Google News.

גיור מוצר זה לעברית גרר תגובות לא מעטות ברחבי הרשת, ולדעתי הרושם הכללי של המתחרים ואני יודע שזה לא מקורי אבל האמת חייבת להיאמר: הם מפחדים!

אז ככה, זה לא שאין לי טענות נגד גוגל ובמיוחד נגד התנהלותו בשוק הישראלי ולא חששתי לפרסם אותם בפומבי בעבר, אבל הפעם נראה כי המתחרה מבלמונט הצליח לעורר לא מעט שדים רדומים, רגשי נחיתות ופחד של המתחרים הישראלים, ולא נעים להגיד - בורות מדהימה של מנהלי הגופים הללו.

מספר דוגמאות לפאניקה שאופפת את המתחרים:
וואלה מאיימים בתביעה נגד גוגל
במקרה הזה זה פשוט למדי - אין לי הרבה דברים טובים להגיד על וואלה באופן כללי ובמקרה הזה בפרט, בעצם הדבר היחידי הטוב שיש לי להגיד על וואלה זה וואלה שופס. וואלה שופס זו דוגמא מצויינת למערכת מסחר אלקטרונית מיקצועית שמספקת את הסחורה. אני מכיר רבים שקונים בוואלה שופס ונהנים ממחירים טובים, שירות, וממשק נוח למדי, אבל לא לשם כך התכנסנו - אנחנו מדברים על תגובתם והאיום בתביעה משפטית נגד גוגל: 


    • הם סתם מחפשים כותרות - לו היו רוצים יכלו לדאוג בשקט ומאחורי הקלעים להסרתם מגוגל ניוז (ולמעשה זה פשוט כמו שליחת אימייל). מישהו קיבל החלטה עקרונית להפוך את זה לנושא עקרוני, וההחלטה הזו שגויה מיסודה. אני מבין שגם עורכי דין צריכים פרנסה אבל הפעם זה נראה ממש מיותר. 

    • וואלה נשרכים מאחור - לא יעזרו להם כל הסקרים השונים והמשונים ובמיוחד סקרי הטלפון שבהם שואלים אנשים לגבי הרגלי האינטרנט שלהם... ישנו חוסר הבנה בסיסי באינטרנט בהתנהלות וואלה בכלל, ובתחום החיפוש והאגרגציה של מידע בפרט. הם פשוט תקועים מאחור מבחינה טכנולוגית ורעיונית, שלא לדבר על מימוש ואימפלמנטציה של רעיונות. התוצאה: אינדקס מנוון ומסורבל שנראה יותר כמו בית-קברות מקוון ופחות כמו כלי שימושי, מנוע חיפוש לא חכם במיוחד ונוח מאד למניפולציות (כן, אנחנו עוסקים גם בקידום אתרים), ומערכת פירסום, מכירת מדיה, ורשת אתרים שכל מה שיש לי להגיד עליהם זה מגיע להם! מגיע למפרסמים שמשתמשים בה, למשרדי הפירסום שרוכשים מדיה, ולגולשים המשתמשים בפורטל לאיתור מידע רלוונטי. כל מילה אחרת פשוט מיותרת - מגיע להם.


אז מה הפלא שהם מגיבים כמו שהם מגיבים? נראה לי שיש שם חבורה של שכירים שפשוט הפסיקו לחשוב ומונחים מיקצועיים כמו CTR, CPM,CPA, תנועה מפולחת, יחס המרה, אגרגציה של XML, ערוצי RSS, פירסומות תלויות תוכן והקשר ושאר הדברים שהופכים כל אתר תוכן לאתר מניב הכנסות ותחרותי פשוט זרים להם. הם מתבססים על הקליקה הפירסומית הישנה שאבד ואובד עליה הקלח במהירות. בקצרה ח'ברה - גוגל ניוז טוב לעסקים שלכם, טוב למפרסמים שלכם, ובסופו של יום יגדיל את מספר המבקרים באתר שלכם ואת ההכנסות שלכם מפירסום מקוון!. למה? לכו תעשו שיעורי בית לבד, זה ממש א'-ב' של אינטרנט וכל משתתף מתחיל בפורום שיווק וקידום אתרים יוכל להסביר לכם למה.

YENT מטפסים על עץ גבוה ויש להם הכי הרבה מה להפסיד.

אני מכבד מאד את אתר YNET ואת הכותבים בו באופן אישי, גל מור מבין על מה הוא מדבר, שוקי גלילי הוא מיקצוען אינטרנט אמיתי, אילן יצחייק עיתונאי נטול פניות מן השורה הראשונה, ואני שמח שיש בארץ אתר תוכן מקיף ופעיל שכזה.

הבעיה מתחילה כמובן ברגע שהופכים לגדולים מדי, אם לא שמתם לב YNET קובעים הלכה למעשה את סדר היום האינטרנטי במדינה (ולפעמים אף יותר מזה) וישנם גולשים רבים שמבקרים באתר אף מספר פעמים ביום. וזה בדיק מה ש YNET מפחדים להפסיד - את היכולת לקבוע את סדר היום האינטרנטי, הבעיה הגדולה של אתר YNET היא היכולת של העורכים לשאול את השאלות הנכונות. יש להם בעיה אמיתית באיתור תכנים המתאימים לקהל הרחב כולו ההופך לנישתי יותר ויותר מיום ליום וצורך אינפורמציה שאינה מיין-סטרים, וב YNET פשוט מבועתים מהעובדה שמחשבים ולא בני אנוש יקבעו מה ראוי יותר להצגה ולקריאה (בדיוק כמו באלגוריתמים של החיפוש) ובקיצור - ב YNET יודעים שמעמדם כאתר שאליו נכנסים ראשונים בכדי "להתעדכן בחדשות" שהפך כמעט לרפלקס מותנה של רבים מהמשתמשים בעברית בארץ ובחו"ל מוטל בסכנה - גוגל ניוז מציב אלטרנטיבה ראויה להתעדכניות הקצרות, הרבות, והמהירות האלו (שאגב תורמות הרבה $$$ לשורה התחתונה של הכנסות מפירסום) והוא לא ישאר ה HUB הבלעדי לחדשות בארץ, יקראו שם בהרחבה על הרבה נושאים אבל הבלעדיות תילקח והכוח יתפצל עם אתרי חדשות נוספים וחלקם למען האמת מעניינים יותר.

הטיעון המרכזי של YNET נגד גוגל ניוז בעריכה בעייתית וממשק לא נוח נשמע קטנוני במקרה הטוב ומגמתי למדי במקרה הרע - מדובר באתר מוצלח למדי שמתאהבים בו במבט ראשון.

לסיכום:
חברים יקרים תתעוררו, הענק כבר פה והוא רק השתעל וכבר נצמדתם לקירות, יש לי הרבה ביקורת על התנהלותו בתחומים רבים אבל דבר אחד אי אפשר לקחת ממנו - המשחק הופך להרבה יותר משוכלל, טכני, ויעיל. אם לא תבצעו השקעות מיידיות ושינוי יסודי בדפוסי החשיבה תישארו עם עסקים מתכווצים במקרה הטוב ומתחסלים במקרה הרע. ועוד טיפ קטן: גוגל ניוז זו לא הצרה הגדולה שלכם - מה שהם עושים לכם בתחום הפירסום המקוון בכלל והפירסום באתרי התוכן בפרט הוא הצרה האמיתית ואני במקומכם הייתי ממש מודאג.
יצחק מורנו הינו המנהל בפועל של חברת מורנו'ס - שיווק באינטרנט וקידום אתרים המתמחה בפתרונות שיווק כוללים ברשת האינטרנט.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב