דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כאב גב- פריצת דיסק- ודרכי הטיפול ברפואה הסינית 

מאת    [ 30/11/2008 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 3894 פעמים ]

כאב גב הוא הכאב הנפוץ בעולם. כ-80% מהאוכלוסייה הבוגרת סובלים ממנו ברמות כאב שונות ולחלקם מדובר בפגיעה משמעותית באיכות החיים, בעלת משמעויות כלכליות והגבלה בפעילות היומיומית.
כאב גב הוא אחת הסיבות העיקריות לפנייה לרופא ובלי ספק אחת העיקריות לפנייה לרפואה סינית.ע"פי הרפואה הקונבנציונאלית ישנן סיבות רבות לכאבי גב כגון פריצת דיסק,כיווץ שרירים, היצרות חוליות השדרה וסיבות נוספות כגון: חוסר פעילות גופנית, ישיבה ממושכת, עודף משקל, שרירי בטן חלשים, קשת מותנית גדולה שגורמת ללחץ על העצבים הספינאלים ועוד.
כאב גב יכול להופיע על מגוון צורותיו החל מכאב חד ואקוטי עם הקרנות לרגליים ולישבן ( בלט דיסק/ פריצת דיסק) ועד לכאב כרוני, עמום שבא והולך לסירוגין.הנפוץ ביותר הינו כאב שנגרם ממתח שרירי מה שקרוי "גב תפוס", ישנם גם כאבי גב שנובעים מהקרנה של איברים פנימיים כגון הכליות, מע' העיכול ועוד.

פריצת דיסק/בלט דיסק
בין חוליות עמוד השדרה ישנו סחוס שתפקידו למנוע חיכוך בין החוליות ולשמש כבולם זעזועים.כאשר הדיסק נפרץ או בולט נוצר לחץ על עצב השת/ אישיאס/ סכיאטיקה שמעצבב את הרגליים ולכן נוצרת הקרנה,כאב עז, חולשה, נימול מהחוליה בגב ומטה (בהתאם למיקום הפגיעה).פריצת דיסק יכולה להיווצר בגלל לחץ רב שנים על החוליות כתוצאה מהתנוונות, שחיקה או בגלל טראומה כגון חבלה.המיקום השכיח ביותר לפריצת דיסק הוא בגב התחתון בין חוליות L3-L5 מפני ששם הלחץ על החוליות הוא הרב ביותר,בנוסף לגב התחתון נפוץ גם לראות פריצת דיסק/ בלט דיסק בחוליות הצוואר ואז ההקרנה תהיה לכיוון הכתף, זרוע ואצבעות הידיים.

ברפואה המערבית הטיפול יהיה לרוב בעזרת משככי כאבים ותרופות נוגדי דלקת( נורופן, וולטרן), לעיתים זריקת קורטיזון ובמקרים קיצוניים אף ניתוח.טיפול שמתגלה במקרים רבים כלא יעיל לטווח הארוך.
תשובה אופיינית שנשמע מרופא היא " אין מה לעשות, תנוח וזה יעבור לבד"

כאב גב ברפואה סינית
את התשובה "תנוח, זה יעבור" לא תשמע ממטפל ברפואה סינית כי יש הרבה מה לעשות ובהחלט ניתן לעזור. דיקור סיני הוכח מחקרית כטיפול היעיל ביותר במקרה של כאבי גב ובמחקר שנערך בקרב אוכלוסייה עם כאבי גב ופורסם במגזין היוקרתי Internal Archives of Medicine נמצא כי סדרת טיפולי דיקור סיני הביאה לירידה בתדירות כאבי הגב ולשיכוך כאב באופן מובהק, ולמעשה הטיפול בדיקור היה יעיל הרבה יותר בהשוואה לקבוצת ביקורת שקיבלה טיפול תרופתי.
על מנת לקצר את זמן ההחלמה נהוג לשלב צמחי מרפא סיניים, טווינה, מוקסה וכוסות רוח במקביל לדיקור, ישנם צמחי מרפא ספציפיים בעלי יכולת הרפיית שרירים, שיכוך כאב ומניעתו במצבים כרוניים.יתרון משמעותי נוסף של הטיפול ברפואה סינית הוא ההימנעות מטיפול תרופתי מזיק, מה גם שישנם אוכלוסיות שמנועות להשתמש במשככי כאבים כדוגמת קשישים(הנוטלים תרופות נוספות) או נשים בהריון.לאחר סיום הטיפול, יש חשיבות להגעה לטיפולי תחזוקה על מנת למנוע הישנות.
מטפל מוסמך ברפואה סינית. מטפל בדיקור סיני, צמחי מרפא, טווינה ותזונה סינית.
קליניקה ברמת השרון
פרטים נוספים באתר http://www.drclinic.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב