דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך יוצאים מהלחץ... 

מאת    [ 29/11/2008 ]

מילים במאמר: 1065   [ נצפה 2659 פעמים ]

אתם בלחץ? המחשבה שלכם מתערפלת רק מהמחשבה על המצב הכלכלי שנקלעתם בו? המצב הביטחוני לא נותן לכם מנוחה? אם כך, כדאי ורצוי להתחיל לתרגל להרגיע את עצמכם ומדיטציה היא אחת הדרכים המובילות לשלווה הנכספת. מדיטציה הינה מצב הבא לתאר הרפיה תוך התבוננות מודעת וערה בלי השיפוט הנוקשה שאנו מפעילים על עצמנו. זאת הסיבה, שהיא מפתח לכל ההתפתחות הרוחנית. אם תתרגלו מדיטציה מספיק פעמים ומספיק זמן, תוכלו ליצור קשר עם האני הפנימי, לקבל מסרים מהתת-מודע ותפתחו יכולת לנצל טוב יותר את הדמיון ואת היצירתיות שלכם. כמו כן, דרך המדיטציה תוכלו לתרגל מחשבה חיובית ולהרגיע את עצמכם, שאתם שולטים במצב. קחו פסק זמן, כל יום כמה דקות רק לעצמכם ותראו תוצאות, הלחץ ירד, הפחד יהיה חלק מהעבר ותמצאו את עצמכם שלווים יותר.
אני מביאה לפניכם כמה תרגילים שיכולים לעזור לכם להגיע לרוגע ותרגישו שישפיעו על חיים בכלל!

זה מזכיר לי סיפור על הבחור הצעיר שרצה לדעת, מהי הדרך הטובה ביותר
להגיע אל "הר האושר הגבוה".

"הצעיר החל להתקדם בכיוון ההר הגבוה, והנה מולו עמדו

קנגורו, סוס, פיל וצב מים. שאל אותם הבחור:

"מהי הדרך הנכונה ביותר להעפיל אל הר האושר הגבוה?".

הקנגורו מיהר לענות: "כמובן לעשות את הדרך בקפיצות". הסוס הציע לעשות את דרכו

בדהירה, והצב פסל מייד את חבריו וקבע שאין דרך טובה יותר מן השחייה. אחרון הציע הפיל,

להתנהל בנחת צעד אחר צעד למעלה.

אין דרך נכונה אחת לצעוד עליה, כמו שאין בית נכון לגור בו.

כל דרך היא הדרך הנכונה עבור הצועד עליה. כל בית הוא הבית הטוב ביותר למתגורר בתוכו.

דרך רוחנית אחת מדגישה את הדת. דרך אחרת רואה את האמונה בה כדבר הנכון ביותר.

דרכים רבות מציעות היצמדות מדויקת למסורת, ואילו דרכים אחרות מציעות ניתוק ובידוד."

אותו דבר עם תרגילי ההרפיות והמדיטציה, לכל אחד דרך שונה המתאימה רק לו, תתנסו עד שתגיעו ל"הר האושר הגבוהה שלכם".

הכנות מוקדמות

ראשית, יש לחפש פינה שקטה בבית. חדר שקט, עם חלון פתוח, כדאי שיהיו עציצים. מומלץ להדליק נרות לפני תחילת המדיטציה ולמי שאוהב, מומלץ גם קטורת או שמנים ארומאטיים.

אם הנכם אוהבים מוסיקה בזמן המדיטציה כדאי להשמיע מוסיקה המתאימה לכם לאותו רגע. זכרו כי מדיטציה בקרבת קריסטלים מגבירה את האנרגיה.

הנחיות כלליות (כתוב בלשון זכר אך מתאים לשני המינים):

1. שב בנוח, ונשום כמה נשימות עמוקות.

2. שחרר את הגוף על ידי כיווץ ושחרור של כל איבר ואיבר בגוף.

3. לווה את הנשימה בעזרת הדמיון. "נשום" לאיברי הגוף והרפה אותם.

4. עם כל שאיפה אנחנו מזמינים משהו טוב לעצמנו, עם כל נשיפה אנחנו משחררים משהו שאיננו זקוקים לו יותר. בחר שתי מילים אותם תאמר בלב, למשל, אני נושם שלווה, אני משתחרר מלחץ.

5. דמיון מודרך: דמיין לעצמך מקומות שנעים לך להיות בהם. כמו,טיול ביער או בחוף בים. זכור, המדיטציה היא חברה, ברגע שלא נוח לשבת אפשר לעבור לשכיבה.

תרגיל להתרכזות בהרפיה

לפעמים קשה להיכנס להרפיה אז אני מציעה להתמקד בנשימה. ברגע שאנחנו מודעים לנשימה, אנו חשים כל הכנסת אוויר וכול יציאה של אוויר. אנו נכנסים לקצב שעוזר לנו להרגיע את עצמנו. נסו לספור את מהלך נשימה, שאיפות ונשיפות לספירה של 5. תרגלו את הספירה במשך כמה דקות, אם המחשבות נודדות, חיזרו לספירה, היא תחזיר אותכם להרפיה. שאיפה 5, נשיפה 5.

חשיבה חיובית

כמה תרגילים יעזרו לכם לגבש חשיבה חיובית שתלווה אתכם במבחן- הרפו את כל הגוף, נשמו שלוש נשימות עמוקות וסיפרו עד עשר. בכל שלב בספירה, אתם מרגישים שכל חלק וחלק בגוף משתחרר. אתם בהרפיה. הכול שקט. דמיינו שאתם נכנסים לחדר בו מתקיים המבחן. אתם בטוחים בעצמכם. למדתם הרבה! דמיינו שאתם מתיישבים בכיתה והמורה מחלקת את טפסי המבחן. חייכו לעצמכם חיוך רחב ורגוע. הסתכלו על טופס המבחן. אתם יודעים את כל החומר, אתם ממלאים את המבחן בידע העצום שרכשתם. עכשיו הגישו הטופס בתחושת ניצחון. חיוך רחב משוך על פניכם ואתם ברגיעה מוחלטת.בדמיון, עברתם את המבחן בהצלחה. עכשיו צאו לדרך, אין סיבה שאותו דבר לא יקרה במציאות.

שחרור לחץ

שבו זקוף. שימו לב, חשוב מאוד לא לשלב רגליים וידיים. התחילו בלכווץ ולשחרר את כפות הרגליים. לאחר מכן, מתחו אותם. מתחו את האצבעות ושחררו. כווצו את הישבן ושחררו. הביאו את הכתפיים לאוזניים ושחררו, סובבו את הכתפיים קדימה ואחורה. סובבו את הראש בעדינות שלוש פעמים לכל צד. שחררו את כל חוליות הצוואר. כווצו את כפות הידיים לאגרופים ושחררו. מתחו את האצבעות ושחררו. כווצו את כל הפרצוף ואת האף ושחררו. מתחו את הפנים, פקחו את העיניים והוציאו את הלשון החוצה, אם ניתן אז צעקו בכל הכוח ושחררו. בסוף, כווצו את כל הגוף לכדור, חבקו את עצמכם, מתחו את כל הגוף ושחררו. שבו בשקט, הרגישו איך האוויר חודר דרך הנחיריים ומתפשט לכל הגוף. הדם זורם בחופשיות לכל איבר ואיבר. המוח מקבל דם וחמצן והמחשבה מתבהרת. צאו לדרך!

הרפיה

שבו או שכבו בתנוחה נוחה. עצמו עיניים, נשמו עמוק שלוש פעמים ושובו לנשום בקצב הרגיל (פשוט תנו לנשימה להתרחש מעצמה) הקשיבו לנשימה שלכם, היו ערים לאוויר הנכנס והיוצא מגופכם. דמיינו ששאיפת האוויר היא כמו גל גדול המתרומם מעל פני הים, בכל נשיפה הגל שב ונמוג בים. עם הדימוי הזה המשיכו לנשום עד שתהפכו להיות הגל עצמו העולה ויורד לפי קצב הנשימה, העלייה עם הגל והירידה ממנו הופכת לנענוע נעים, כמו אמא החובקת אתכם בזרועותיה. חוו את התנועה הקבועה המשולבת בנשימה שלכם. הישארו מעט בים הזה. הירגעו. התעוררו ושובו לכאן ועכשיו אל המקום בו אתם נמצאים. עתה, אתם שלווים ובטוחים בעצמכם.

הנשימה המודעת

נשב או נשכב בתנוחה נוחה, נרפה בגדים, נשחרר נעליים וכל דבר שעשוי להפריע. נעצום עיניים וננשום עמוקות שלוש פעמים. לאחר מכן נשוב לנשום בקצב הרגיל. נתחיל להתרכז בנשימה עצמה מבלי לנסות לשנות את הקצב, פשוט ניתן לנשימה לקרות מעצמה בעוד שאנחנו רק מאזינים לה, ערים למה שהיא עושה לנו. מנסים להיות ערים לכל התהליך הזה אשר קורה מעצמו מיום לידתנו והוא משמש רקע לפעילותנו. הנשימות מתחלקות לשאיפה ונשיפה, אנו ערים לעלייתו של בית החזה עם כל שאיפה וירידתו עם כל נשיפה. אנו מתחברים לעליות והירידות האלו של בית החזה. בהמשך, אנו מדמיינים כל נשימה כאילו היא גל באוקיינוס. בכל עליה של בית החזה, הגל מתרומם מעל פני הים. כל ירידה של בית החזה, הגל יורד ונמוג בתוך הים. עם הדימוי הזה אנו ממשיכים הלאה עד שאנו הגל עצמו, ואנו עולים ויורדים לפי קצב הנשימה, בכל עליה וירידה של בית החזה. עליה וירידת הגל הופכת לנדנוד נעים כמו בתוך ערסל, או כמו תינוק אשר מעורסל בידי אימו. הים הוא האם אשר מנדנדת את התינוק בזרועותיה ואנחנו התינוק, מעורסלים, וחווים נדנוד קבוע שהוא הנשימה שלנו. אפשר להישאר שם בים ולהירגע עוד ועוד ואפשר להחליק אל תוך השינה. לאחר כמה דקות אפשר לשוב לכאן ולעכשיו, כלומר להשיב את המודעות שלנו אל החדר ואל התנוחה בה אנו נמצאים.

בימים טרופים אלו, קחו נשימה, מלאו את הנשמה וכך כל אחד ואחד יצליח ולו במעט ליצור מרחב של אור ושקט שיעזור לו להתגבר על הלחץ.

מטפלת הוליסטית רב-תחומית ורייקי מאסטר,
מלווה תהליכים בהתפתחות הרוחנית.
מתמחה בשיטות ריפוי משולבות לחיזוק ארוך טווח של המערכת החיסונית,, להתמודדות יעילה עם כאבים פיזיים ומצבי לחץ ולפתרון טבעי רב עוצמה בקשיי נשימה.
מנחת קורסי רייקי ומדיטציה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב