דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרקורי - כוכב חמה - הסיפור המיתולוגי 

מאת    [ 27/11/2008 ]

מילים במאמר: 606   [ נצפה 4435 פעמים ]

מרקורי - כוכב חמה - הסיפור המיתולוגי



נבו ששמו גם הרמס אצל היוונים ומרקורי אצל הרומאים, הינו האל הקדום שהבבלים ייחסו לכוכב חמה. נבו היה בנו של מרודך.

הרמס (מרקורי) שליח האלים האולימפיים, היה בנם של זאוס והנימפה מאיה, בתה של אטלס ואחת מהפלאאידס. הרמס היה האל הממונה על הרועים, נסיעות ביבשה, מסחר, שמאות, תורת הנאום, ספרות, אתלטיקה וגנבים. הוא היה ידוע בעורמתו,פקחותו ושנינותו. תפקידו היה שליח האלים. מלבד זאת היה גם ממונה משני על השירה. מרקורי היה אל החוכמה, הספרות, החקלאות, ופטרונם של הסופרים ובתי הספר, הידע ואמנות הכתיבה. המלכים הקדומים הרבו להשתמש בשמו בתחילת שמם: נבו-כדנצר, נבו-זראדן, נבו-נידוס.

המיתולוגיה מספרת שכבר עם לידתו יצא מהמערה בריצה וגנב עדר מאחיו אפולו. הוא לקח את העדר ליוון. שם החביא אותו במקום מסתור. הוא השתמש במיעי הפרות בתוספת שריון צבים כדי לבנות מהם את המצאתו, כלי הנגינה הראשון את הלירה. כאשר נודע לאפולו על דבר הגזל, הודיע למאיה,אמו, שהרמס גנב את הבקר. מאיה טענה שזה לא יתכן שכן הוא עדיין בחיתוליו. זאוס התערב ודרש שהרמס יחזיר לאפולו את העדר. תוך כדי הויכוח, החל הרמס לנגן על הלירה שלו. המוסיקה המכושפת שניגן הקסימה את אפולו, והוא הציע להרמס את הבקר בתמורה ללירה .

בהמשך, המציא הרמס את החליל. אפולו חמד גם את הכלי הזה, הרמס התמקח איתו, והם ערכו סחר חליפין שבו הרמס קיבל את מטה הקסמים המוזהב של אפולו, שהפך בהמשך, למטה השליחויות שלו ולאחד מסמליו.

מאחר והוא היה שליח האלים , מרקורי או הרמס היה אחראי על נשמות המתים ועל חלומות של בני אדם.

הרמס השתמש בפקחותו ובכישוריו גם כדי להשפיע על הנימפה קליפסו, לשחרר את אודיסאוס, הגיבור הנודד, מכישופיה. היא החזיקה את אודיסאוס שבוי והבטיחה לו חיי נצח אם ישא אותה לאישה, אבל זאוס שלח את הרמס לשחרר את אודיסאוס. האגדה מספרת שקליפסו מתה מצער כאשר אודיסאוס נמלט. הרמס הציל גם את אודיסאוס ואנשיו מהפיכתם לחזירים בידי המכשפה קירקה. הוא נתן להם צמח שניטרל את הכישוף. הרמס גם הנחה את יורידיקה בחזרה לעולם התחתון, לאחר שהותר לה להישאר יום אחד על האדמה עם בעלה אורפיאוס.

הרמס ( מרקורי ) היה ידוע באתלטיות שלו, ניתן לו הקרדיט להמצאת תחרויות ריצה איגרוף.בהופעתו הוא אדם צעיר בעל גוף אתלטי, עם סנדלים מכונפות . מרקורי לא זכר ולא נקבה, אלה מקבל את מינו לפי הפלנטה שעומדת לידו במפה. אם מארס יהיה עלידו, הוא יהיה זכר, אם ונוס, נקבה. אך מהותו הוא קר , יבש ומלנכולי. במראה הוא יסמל אדם גבוהה עם גוף ישר ודק, מצח גבוהה ופנים ארוכות וצרות. אף ארוך עיניים בהירות , זקן דליל, אך שיער שופע. דיים ואצבעות ארוכות. אך שוב, הוא יקבל השפעות פלנטות קרובות אליו. שבתאי יתן לו מראה כבד יותר, עם מארס נוטה לג'ינג'י.

הסמלים של מרקורי הם הסנדלים המכונפים ,ראש ומטה המכונפים.

הסנדלים המכונפים מסמלים את מזל תאומים, הראש ומטה המכונפים מסמלים את מזל בתולה.

סמלים נוספים שלו הם תרנגול, צב וארנב זריז הרגליים.

במקור היה הרמס אל פאלי, קשור לפריון ולמזל טוב, וכן היה הממונה על הדרכים והגבולות.

היו לו פרשיות אהבה רבות עם האלות והוא שליט מזל תאומים שאוהב הרבה חברים סביבו ויראה בבת זוגתו אחות .קשריו יהיו קצרים ולא מחייבים, אלה אם יהיו גורמים אחרים במפה שיקראו למרקורי "לסדר ".

כלי הנגינה הראשון שהמציא- הלירה - מסמל את השחקנים והמוזיקאים.יכול להצביע על חרשות במפת הלידה.אם מרקורי יהיה שליט בית 12, או ימצא בבית 12, צמוד לשמש או בזוית 90,180 מעלות למארס, שבתאי או אורנוס,יכול להצביע על בעית תקשורת.אם מרקורי יופיע במפת הלידה ביסוד מיים עם 90 מעלות לשבתאי,יש אפשרות שלאדם יהיו ליקויי דיבור .ואם במפת האדם תראה זוית של 90,180 מעלות בין מרקורי למארס, האדם ידבר מהר, או יבלע מילים.בעיות דיבור יופיעו גם אצל אדם שבמפתו מרקורי יהיה במעלות הראשונות של עקרב ובמולות עם הירח, או אם שבתאי יהיה בבית ראשון בטלה,אריה,גדי או ביסוד מיים.

עד כאן על מרקורי האגדה... בהמשך מרקורי אסטרולוגיה...ובנומרולוגיה..



גבריאלה מיטלמן- האסטרולוגית שלך
http://www.astroworld.co.il
054-7731313



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב