דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה מונע מאיתנו לפנות לטיפול? חלק א' 

מאת    [ 25/11/2008 ]

מילים במאמר: 778   [ נצפה 2741 פעמים ]

מה מונע מאיתנו לפנות לטיפול נפשי?

האם אי פעם התקלקל הרכב שלך? האם קמת בבוקר, ניסית להתניע את הרכב שלך ולא הצלחת? ובכן..........מה עשית? נכנסת הביתה והתחבאת מתחת לשמיכה מרוב בושה? פרצת בבכי תמרורים תוך השתטחות על הרצפה? האשמת את כל העולם? העמדת פנים כאילו שום דבר לא קרה? או שאולי לקחת אחריות, הרמת טלפונים, לקחת את הרכב למוסך, תקנו לך אותו, שילמת כסף למוסכניק והחזרת את הרכב הביתה מתוקן ונוסע כהלכה.
אם אנחנו מטפלים ברכב שלנו, בבית שלנו, במזגן שהתקלקל, מטפלים בילדים שלנו כשהם חולים, ומטפלים בגינה שלנו כדי שתהיה יפה, מדוע אנחנו מתקשים לפנות לטיפול כשהנפש שלנו כואבת, כשאנחנו בדילמה, במשבר, במבוי סתום או במצוקה?
מה בעצם מונע מאיתנו לפנות לטיפול נפשי?
יש לכך הרבה סיבות ובסדרת המאמרים הבאה אסקור אותן בצורה הומוריסטית ובגובה העיניים, בלי פוזות מרתיעות ובלי התפלספויות מיותרות. מוכנים? בואו נצא לדרך!!!


"אף אחד לא יכול באמת לעזור לי" - לפעמים אנחנו כל כך שקועים בבעיות שלנו שאנחנו בטוחים שאנחנו חסרי תקווה לטיפול. אנחנו לא מצליחים לראות את הפתרונות מבעד לערפל הסמיך האופף אותנו ושוכחים לחלוטין שיש שמש ושהיא יכולה לזרוח עלינו ולסלק את הערפילים שמעיבים על חיינו. לפעמים מרוב ייאוש אנחנו לא מסוגלים לראות אפילו את היד המושטת אלינו.
מנסיוני, איש מקצוע טוב ומיומן בהחלט יכול לעזור. הבעיות מהזוית של איש המקצוע פתירות כי לאיש המקצוע יש את הפרספקטיבה הרחבה, הוא אובייקטיבי ובידו כלים מקצועיים שהוכיחו עצמם בטיפול. לא רק שהבעיות פתירות, אפשר לנצל את ה"לימון" ולהכין ממנו "לימונדה", כלומר להתמיר את הקושי בהזדמנות, אתגר, למידה ומקפצה לצמיחה בחיים.


"זה יקר" - נכון ! כל שירות עולה כסף ומה שניתן חינם שווה חינם. מרופא השיניים שלנו לא היינו מצפים שיעבוד בחינם ואם היה עובד בחינם היינו חושבים שמשהו לא בסדר ולא מגיעים לטיפול אצלו. נכון??? ולכן, גם לאיש מקצוע בתחום הטיפול הנפשי צריך לשלם, גם הוא אינו עובד בחינם. ברגע שלקוח משלם כסף הוא למעשה לוקח אחריות ומרגיש מחויבות לתהליך ויתרה מכך, לעצמו. כשאני משלמים על משהו אנחנו מעריכים אותו יותר כי השקענו בו משאבים ומאמצים.
רובינו מעדיפים להתהדר במותגים יקרים (כי זה אומר עלינו משהו) ולא יבחרו לקנות משהו זול סוג ג' במקום סתמי. כשאנחנו נכנסים לחנות למוצרי חשמל נעדיף לקנות בד"כ מוצר ממותג ואיכותי ולהשקיע עוד טיפה כסף מאשר לקנות פירמה זולה ולא מוכרת. לכן, גם נבחר איש מקצוע שמכבד את עצמו, את ההכשרה שלו והנסיון שלו וגובה כסף עבור השירות שלו.
אני וגם אתם מכירים אישית אנשים שיעדיפו להשקיע ברכישת עוד פלאזמה יקרה וחדשה, ישקיעו את הכסף בשיפוץ הבית, בשדרוג הרכב למודל חדש יותר ובהחלפת מלתחת הבגדים והנעליים, מאשר להשקיע בשיפוץ ובשדרוג האישיות שלהם.
לא תהיה להם בעיה להשקיע במשהו חיצוני שיוציא לשכנים את העיניים ושנותן סיפוק מיידי, אבל לא יבחרו להשקיע במשהו ש"כאילו לא רואים". אנשים חושבים שאופי לא רואים ואני מודיעה לכם שאופי ונפש פצועה רואים למרחוק. שום בגד לא יסתיר עיניים דומעות מכאב לב, שום רכב לא יפצה חסכים מילדות, שום פלאזמה לא תעודד לאורך זמן מישהו שסובל מהתמודדות לא פשוטה עם החיים, גם אם מדובר בפלאזמה הכי יקרה בשוק.
אנשים שלא מאפשרים לעצמם לפנות לטיפול "כי זה יקר" לא מבינים שאח"כ זה יעלה להם הרבה יותר ביוקר. זה יכול לעלות במחיר של גירושין (וגירושין זה לא דבר זול), זה יכול לעלות במחיר של פגיעה בסביבה ובמשפחה. זה יכול לעלות במחיר של סבל, דכאון, מחלה קשה, תקיעות, הרס עצמי, הרס מערכות יחסים עם הסביבה והמשפחה. פיטורין ממקום עבודה והליכה מדחי אל דחי שנים ועשרות שנים. איזה מחיר יש לסבל?! האם זה שווה את החסכון הזמני?!
טיפול נפשי הוא לא הוצאה אלא השקעה לטווח ארוך לא רק באדם עצמו, אלא בכל המערכת המשפחתית, החברתית והמקצועית שלו. ההשפעה של הטיפול תורגש בכל המעגלים ותגיע למרחקים שאי אפשר להסביר בכלל את עצמתם.
כמו עם כל איש מקצוע חשוב וצריך לעשות סקר מחירים ולהשוות. יש כאלה שגובים מחירים שערורייתים ומופקעים ויש כאלה שלוקחים מחירים סבירים שאפשר לעמוד בהם. בשורה התחתונה, כשמדובר בטיפול נפשי טוב, ההשקעה לא רק משתלמת, אלא מחזירה את עצמה 1000 מונים.

"אני הפסיכולוג של עצמי " - כמה פעמים שמעתם את המשפט הזה?... לפעמים אנחנו לא יכולים לעזור לעצמנו. אנחנו כל כך שקועים בסיטואציה הסובייקטיבית והמורכבת שלנו וכל כך מעורבים רגשית שאנחנו מתקשים לראות פתרונות פשוטים והגיוניים שנמצאים ממש מתחת לאף שלנו.
זה בדיוק כמו שאדם השוקע ובוץ טובעני אינו יכול לחלץ את עצמו, כל תנועה תגרום לו לשקוע עוד ועוד בבוץ ורק מישהו מהצד שאינו תקוע יכול לשלוח לו אמצעי הצלה ולהציל אותו מטביעה בטוחה. גם איש יחידת חילוץ מובחרת לא יוכל לחלץ את עצמו לבד מהבוץ הטובעני ויזדקק לעזרת חבריו. כאן נכנס לפעולה איש המקצוע בטיפול הנפשי, מושיט חבל הצלה ומוציא מהבוץ הטובעני את האדם הטובע.
במאמר הבא אסקור סיבות נוספות המונעות מאיתנו לפנות לטיפול נפשי.

בברכה
צילה שנהר - עובדת סוציאלית 050-6402526.
שיחות ייעוץ טיפוליות בתחום הרגשי והנפשי בשילוב רפואה משלימה לנוער ומבוגרים.
מנהלת פורום "ייעוץ אישי ובינאישי" באסימון, מרצה, כותבת ספר ומנחה סדנאות.


צילה שנהר - מומחית לייעוץ אישי ובינאישי. משלבת שיחות טיפוליות עם כלים מרפואה משלימה לנוער ומבוגרים. מטפלת גם און ליין בארץ ובחו"ל. מעבירה סדנאות והרצאות התפתחות אישית ופתרון בעיות.
050-6402526
http://www.tzila.co.il/

פורום http://www.bwoman.co.il/forums/forumdisplay.php?f=83



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב