דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שש שאלות חשובות בדרך להצלחה של תוכנית עסקית 

מאת    [ 24/11/2008 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 2649 פעמים ]



שש שאלות חשובות בדרך להצלחה של תוכנית עסקית



תוכנית שיווקית מדויקת, כחלק מהתוכנית העסקית, בין אם מדובר במוצר חדש ובין בוותיק, תצמצם את הסיכון לכישלון ותגביר את סיכויי ההצלחה.

בתחרות השיווקית הקיימת היום על כל מדף בכל תחום, פשוט אי אפשר בלי תכנית שיווקית מפורטת ומדויקת, המעלה את השאלות הנכונות ומציגה תשובות.

האם ערכת ניתוח שוק מקיף, האם השוק אליו אתה מכוון מוגדר, מוכר וברור?

לפני שנגשים אל תכנון המהלך השיווקי עצמו וקביעת היעדים, חייבים לעבור את שלב איסוף אינפורמציה וניתוח השוק בו מתכוונים לפעול.

ניתוח שוק כולל בתוכו הגדרות כלליות של השוק והערכת המגמות לקראתן הוא צועד.

ניתוח שוק יכול להתבצע גם באמצעות שימוש במודל 5 הכוחות של פורטר (Porter's Five Forces)הכולל ניתוח מתחרים, מוצרים תחליפים, כוח המיקוח של לקוחות, כוח המיקוח של ספקים וזיהוי חסמי כניסה ויציאה. ניתוח עסקי נוסף בו ניתן להשתמש הינו ניתוח SWOT (Strength, Weaknesses, Opportunities, Threats) הכולל ניתוח הסביבה הפנימית (חוזקות וחולשות) והחיצונית (הזדמנויות ואיומים) בה המוצר או השירות עומדים לפעול.



האם הגדרת במדויק את היעדים לטווח הקצר והארוך?

קביעת היעדים יכולה להתבצע על בסיס רבעוני, חצי שנתי, שנתי או רב שנתי.

האם קבעת אסטרטגיה שיווקית ?

כדי לבנות תוכנית פעולה שתאפשר להשיג את היעדים שהוגדרו, יש להגדיר את הדרך שתהפוך את המוצר או השירות שלכם לאטרקטיבי עבור קהלי המטרה אליהם בחרתם לכוון.

בידול - גיבוש היתרונות הייחודיים שיש למוצר או לשירות שלכם ובחירת היתרונות אותם כדאי יהיה להדגיש באמצעים ובמדיות השונות.

מיצוב - ה"מקום" אותו עתיד המוצר או השירות לתפוס בעולם הפסיכולוגי של הצרכן, הכוונה כאן היא הן למאפיינים (כפי שיתפסו על ידי הצרכן) והן לאווירה הרגשית שאתם מעוניינים שתיווצר סביב המוצר ו/או השירות.



האם הקדשת מחשבה לבחירת תמהיל השיווק ?

לאחר שהחלטתם על אסטרטגיית הבידול והמיצוב הרצויים למוצר או השירות שלכם, עליכם למצוא כעת את הדרכים אשר יבטיחו כי הצרכן יפגוש המסר שלכם.

האם הכנת תקציב ישים שיאפשר את קיום האסטרטגיה שנבחרה?

הערכת עלות האסטרטגיה שנבחרה וההכנסות הצפויות מיישומה. בשלב זה עליכם לקבוע יעדים כמותיים ומדדים שונים אשר יתמכו בקבלת החלטות שנתיות תוך ביצוע מעקב שוטף.



איך תדע לפקח על המהלכים?

השלב האחרון בהכנת התוכנית השיווקית כולל גיבוש צוות או הקמת מנגנון שתפקידו יהיה לפקח אחר ההתקדמות. צוות זה יהיה, במידת הצורך, אחראי לביצוע עדכונים ותיקונים באסטרטגיה ובתקציב שנקבעו.


עוד טיפים בנושא הצלחה של תוכנית עסקית
הצלחה של תוכנית עסקית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב