דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירת הכדאיות לרכישת משאית יד שניה 

מאת    [ 24/11/2008 ]

מילים במאמר: 536   [ נצפה 3933 פעמים ]

קנייה של משאית יד שניה היא עניין מורכב, הכולל בתוכו קריטריונים רבים שיש לקחת בחשבון. כך, למשל, עלינו לדעת איזה דגם משאית לרכוש, באיזה מפרט טכני לבחור, מה רמת ההשקעה הכספית וכדומה. אנשים הקונים משאית יד שניה עושים זאת, בדרך כלל, לצרכי עבודה ולכן יש גם חשיבות להוצאות הנלוות לעניין (כמו חישוב מספר הקילומטרים לנסיעה, תשלומי דלק וטיפולים במוסך).


חוסר פיקוח על רכישת משאיות יד שנייה בישראל

באופן כללי, משאיות משומשות נמכרות בישראל ללא פיקוח משמעותי ולכן, לעיתים, ינסו למכור לנו רכב "בעייתי" במסווה של רכב תקין לחלוטין. יש לזכור כי משאיות נקנות בעיקר לצרכי עבודה ולכן סביר להניח שינוצלו עבור "שעות כביש" רבות. מסיבה זו, עלינו לבדוק בקפדנות את כלי הרכב טרם הקנייה. קנייה לא טובה, תדרוש מאיתנו הוצאות כספיות גבוהות, וחמור מכך, תהווה סיכון בטיחותי גדול.


משאיות יד שנייה קונים ממומחה

באופן כללי, משאית יד שניה כדאי לרכוש בעזרת מומחה רכב לעניין. רבים ממוכרי המשאיות משלמים כסף רב לבעליו של מוסך מסוים, כדי שזה יעיד שהמשאית תקינה לחלוטין. באופן דומה, רבים משנים את מד הקילומטרים ברכב. אם, לדוגמא, משאית נסעה כמאתיים אלף קילומטר, מד הספידומטר יראה מרחק נמוך בהרבה כאשר נמכור אותה. לכאורה, משאית יד שניה, אשר עברה "טיפול" במונה הקילומטרים שלה יכולה להיראות מצוין מבחינה חיצונית, אולם בדיקה קפדנית יותר תראה שחיקה רבה במנוע, בגיר או בחלקים אחרים. משאית יד שניה עם בעיות שחיקה רבות, תהיה קניה לא משתלמת לחלוטין, משום שהחלפים והתיקונים בשוק חלקי החילוף למשאיות נחשבים ליקרים ביותר.


פרמטרים לרכישת משאית

כאמור, קניית משאית יד שניה מחייבת להיוועץ במומחה לעניין, המכיר את מאפייניו של שוק המשאיות יד שניה ואת הסיכונים הקיימים בו. ברם, פרט לכך, קיימים מספר פרמטרים נוספים אותם חשוב לדעת. ראשית, משאית אשר הייתה בשימושה של חברה בעלת צי רכב גדול תהיה, בדרך כלל, בטוחה יותר לקנייה. חברות גדולות, מקפידות להחזיק אנשי מקצוע מיומנים ומוסכים מורשים המטפלים בכלי הרכב שלהן. מצב זה מבטיח תחזוקה שוטפת ואמינה של כלי הרכב. לכן, כאשר משאית מסוימת מוצעת למכירה, מצבה יהיה טוב בדרך כלל. באופן דומה, ניתן לקנות משאית יד שניה גם דרך היבואנים השונים. מדובר בחברות בעלות מוניטין, המבטיחים משאית יד שניה שטופלה כראוי ותנאי מימון נוחים. (דוגמא לחברה עם לוח משאיות יד שנייה למכירה)


הפרמטר השני שחשוב להכיר, הוא ספר הטיפולים של הרכב. משאית יד שניה, שטופלה במוסך מורשה ומסודר, תתועד בספרי המוסך ובספרי הרכב עצמו. כדאי לבחון את ספרי הרכב והמוסך ולראות האם קיימים פערים כלשהם בין המצוי לרצוי. בנוסף לכך, כאשר קונים משאית יד שניה רצוי לבדוק את סוג הרכב ואת מידת הפופולאריות שלו בכבישי הארץ. בדרך כלל, כלי רכב פופולאריים מעידים על מידת אמינותו של הרכב, כמו גם על העובדה שקיימים מוסכים רבים המטפלים בו. משאית יד שניה פופולארית תהיה אף קלה יותר למכירה בעתיד.


לסיכום, ניתן לציין מספר מרכיבים בסיסיים אותם יש לבדוק כאשר קונים משאית יד שניה. ראשית, בחרו דגם וגודל משאית המתאימים לדרישותיכם השונות. שנית, בדקו ממי אתם קונים את הרכב, כמה בעלים החזיקו במשאית בעבר ואיפה בוצעו הטיפולים. משאית יד שניה שטופלה כראוי תהיה מתועדת בספרי המוסך. תיעוד זה יאפשר לכם לבדוק איזה חלקים הוחלפו ומה היו בעיות הרכב הבסיסיות. בנוסף, הקפידו להיוועץ במומחה בתחום כאשר אתם קונים משאית יד שניה, אפילו אם הדבר דורש תשלום מסוים. יש לזכור גם כי משאית יד שניה היא הוצאה כספית גבוהה ולכן בדקו גם את אפשרויות המימון השונות העומדות בפניכם.

נכתב על-ידי דוד אוחיון, נהג משאית, כתב מאמרים שונים על רכישת משאיות, וטיפים לתחזוקת משאיות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב