דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם בבחירת בני זוג צריך ללכת אחרי השכל או אחרי הרגש? 

מאת    [ 24/11/2008 ]

מילים במאמר: 545   [ נצפה 4135 פעמים ]



האם בבחירת בני זוג צריך ללכת אחרי השכל או אחרי הרגש? / מאת יואב ברנזון



הרגש

הרגש נתפס על ידי רבים כ"דבר האמיתי" בכל מה שקשור לחיי אהבה וזוגיות. לכן, אנשים רבים רגילים ללכת שבי אחרי הרגש שלהם והם בוחרים בחירות זוגיות רק על בסיס הרגש. למשל, הם בוחרים בני זוג כי הם מאוהבים בהם, כי הם מאוד נמשכים אליהם או כי יש בהם "משהו" שמצית את הדימיון שלהם - מבלי לבצע בחינה מדוקדקת, שקולה ומעמיקה יותר האם באמת נכון וכדאי להם לחיות יחד עם אותם בני זוג.

חשוב להבין, שרגש הוא דבר פתלתל, מעורפל, בלתי מדיד, בלתי צפוי, לא עקבי, מסובך ולא ברור. אנשים שמסתמכים על הרגש בבחירות הזוגיות שלהם הם בדרך כלל אנשים שנכשלים במערכות יחסים וסובלים מחיי זוגיות טראגיים ומלאי סבל כי הרגש הוא עיוור וילדותי והוא מוביל אותם לבחירות שגויות ולמצבים שבהם הם חלשים, חסרי מודעות, מבולבלים, חסרי גבולות, מכורים ונאיביים.


השכל




העולם מתנהל על ידי השכל. היגיון, רציו, יעילות, כדאיות, אינטרסים ושליטה - אלה החומרים באמצעותם העולם מתנהל באמת.

אנשים שבוחרים את בני זוגם על בסיס מודעות והיגיון חייים במערכות יחסים טובות, כדאיות, נוחות, יציבות, מתפקדות, ברורות ומוגדרות. הם אינם נוהים בצורה ילדותית, עיוורת ונאיבית אחרי גחמות הרגש שלהם אלא הם שולטים בצורה בוגרת ומודעת על הבחירות שלהם באמצעות השכל הישר שלהם ובאמצעות המודעות שלהם.


השכל יבטיח את הצלחתכם



השכל הישר יבטיח את הצלחתכם בבחירות זוגיות - הרגש תמיד יוביל אותכם לטעויות קטסטרופליות, לבלבול אינסופי, לבדידות ולנפילות ואכזבות רומנטיות כואבות. רק באמצעות השכל תוכלו לקבל החלטות זוגיות נכונות ויעילות בלי עומס רגשי, בלי בלבול, בלי חששות ופחדים, בלי הסחות דעת ובצורה שהיא ישרה, בהירה לחלוטין ונכונה.

כאשר אתם מניחים לשכל לכוון אותכם בבחירות הזוגיות שלכם אתם תגלו שהשכל ידחוף אתכם לבחור בני זוג שמתאימים לכם, שנכונים לכם, שטוב לכם איתם ושכדאי לכם להיות איתם.


באמצעות מודעות ושכל ישר תוכלו לקבל בחירות זוגיות מצוינות



אנשים רגשניים בוחרים או נקשרים בדרך כלל לבני זוג שהם גרועים להם, בני זוג שאינם מתאימים להם בכלל או לא מתאימים להם מספיק, לקשרים שבהם רב הנסתר על הגלוי או לקשרים שבהם בני הזוג שלהם מנצלים את תמימותם ואת "אהבתם" יום יום ולוקחים מהם הרבה יותר ממה שהם נותנים להם בחזרה.

לעומת זאת, כאשר אינכם עיוורים, נאיביים וילדותיים אלא אתם פוקחים את עיניכם, מודעים לאינטרסים שלכם, יודעים מה אתם מחפשים, עומדים על הצרכים שלכם ובוחרים רק בבני זוג שהם טובים ומתאימים לכם במגוון רחב של נושאים - אתם מבצעים בחירות זוגיות מצוינות, מדויקות, יסודיות וטובות המבוססות על מודעות, בגרות, היגיון ואחריות אישית.


בחירה עיוורת ובחירת נתונים



בחירה זוגית עיוורת היא בחירה רגשית, בחירה "כללית", בחירה המבוססת לא על שיקול דעת אלא על אינטואיטיביות, דחף, אימפולסיביות ותחושה של הרגע. זו אינה בחירה שניתן בכלל להסביר אותה בצורה הגיונית ולכן ברוב המקרים היא מובילה לכישלון, לטרגדיה, לאכזבה, להפתעות לא נעימות ולהפסדים רגשיים.

לעומת זאת, בחירת נתונים היא בחירה זוגית מושכלת, מדויקת וחכמה המבוססת על בחינה שכלית של הדברים. באמצעותה, בוחנים את הנתונים של של בן הזוג הפוטנציאלי ואת מפת הצרכים והאינטרסים המלאה שלכם ובוחנים באיזו מידה ישנה התאמה בין השניים. בחירת נתונים היא בחירה מאוד קלה, פשוטה ויעילה לביצוע, כי הנתונים היבשים והפשוטים לעולם לא ישקרו או יטעו אותכם - הרגשות שלכם כן.



וטיפ לסיום: מי שבוחר בני זוג בצורה עיוורת, חסרת אינטרסים או נאיבית - יסבול הפסדים, כאבים ואכזבות רבות בחייו הזוגיים, בדיוק כמו מי שמבצע עסקה כלכלית בצורה עיוורת, נאיבית ומבלי לעמוד על האינטרסים שלו.


יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/PAGE35.asp - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב