חלבונים המזון הנכון
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

חלבונים המזון הנכון 

מאת    [ 21/11/2008 ]
מילים במאמר: 690   [ נצפה 1838 פעמים ]

 
 

חלבונים המזון הנכון

 

האסקימואים בתקופת החורף אוכלים כמעטורק חלבונים ושומנים, ללא פחמימות כלל!!! ובריאותם נישמרת תקינה עד גיל זיקנה.

למרות תכולת השומנים והחלבונים הרבה בתזונתם  הם כמעט ואינם לוקים במחלות לב, סכרת, יל"ד ובשאר המחלות המודרניות.

 

בתקופה הפרהיסטורית רוב החוקרים מסכימים שאמצעי הקיום הדומיננטי היה צייד.

 

בשטח הפנים של תאי השומן, ישנם שני אנזימים, עלייהם מפקחים ההורמונים - אינסולין וגלוקגון. האנזים הראשון ליפופרוטאין-ליפאז, המעביר את חומצות השומן אל תוך תאי השומן (אוגר שומן בתאים). מיכאן ניתן להסיק כי לאינסולין יכולת לשפעל את פעילותו של האנזים ליפופרוטאין-ליפאז, והגלוקגון אנטגוניסט לפעולה זו.

 

יל"ד ואינסולין: מנגנון הפעולה בו מעלה האינסולין את ל"ד, הינו בהשפעתו על:

1. קליטה חוזרת של יוני נתרן ומים דרך הכילה.

2. האינסולין כהורמון אנגולי, גורם לגדילת השרירים, כמו גם השרירים החלקים שבדפנות כלי הדם העורקיים, כך קוטר כלי הדם קטן ולחף הדם עולה. בנוסף לקשיחות העורקים.

3. האינסולין מגרה את מערכת העצבים, והיא בהמשך מפרישה נור-אפינפרין למחזור הדם (גם במצבי סטרס) הדבר גורם לעליה בל"ד עכב כיווץ כלי הדם.

 

מחלות לב וכלי דם ואינסולין:

1. האינסולין גורם לסינתזה מוגברת של כולסטרול בכבד ולמעשה בכל התאים. בנוסף מגביר את רמות ה- ldl כולסטרול.

2. הגדלת תאי השריר החלקים בדפנות כלי הדם.

כמובן, שצריך לשמור על הומאוסטזיס בין הטובים לרעים, אך תפריט דל חלבון ועשיר בפחמימות "חוסם" את תהליך המרת החומצה הלינולאית ליצירת האיקוסנואידים, ובהמשך ע"י עליית רמות האינסולין והורדת הגלוקגון נוצרים האיקוסנואידים מהקבוצה הרעה (pge2). לעומת זאת, תפריט דל פחמימות ועשיר מחלבונים מדרבן את התהליך "הרצוי". יצירת האיקוסנואידים "הטובים" (pge1).

 

* כדי ליצור איקוסנואידים אנו זקוקים לחומצת שומן חיונית הנקראת חומצה לינולאית. (אך יש להמעיט בחומצת השומן ala (חומצה אלא לינולאית) החוסמת את התהליך) לכן מקורות השומן המומלצים הינם: שמן זית בעיקר ! שמן שקדים, אגוזי לוז, שמן חריע, שומשום, חמניות ואגוזי מלך.

 

שמן דגים

חומצה איקוסאפנטונית (epa) , פועלת בדומה לגלוקגון, בייצור האיקוסנואידים לכיוון הטוב, אך בצורה הרבה יותר חלשה.

ה - epa יעילה בעיקר בעת עצירות הנובעת מרקע של חוסר איזון בין האיקוסנואידים.

- שמן דגים כתוסף: רצוי לקנות את אלה שרשום עליהים ללא כולסטרול, בגלל שהגדים נוטים לרכז בתוכם כל מיני מתכות כבדות רעילות, ובתהליך סילוק הכולסטרול מסלקים גם את המתכות הרעילות.

 

כאשר מאזנים את רמות האיקוסנואידים, נחוש בברק בשיער ונפח מוגבר, עור לח ורך יותר, שיפור בסיבולת השרירית, שינה טובה יותר.

 

דיאטה דלת פחמימות עתירת חלבונים תגרום לירידה ברמת האינסולין בדם, כך גופינו יפריש גם יותר נוזלים ומינרליים כמו נתרן ואשלגן. לכן חשוב לשמור על סטטוס אשלגן נורמלי. 

 

גורמים המעוררים את הפרשת הורמון הגדילה:

- היפוגליקמיה.

- רמות גבוהות של חלבון בדם.

- תפריט מוגבל בפחמימות.

- תפריט עשיר בחלבון.

- הפחתה בחומצות השומן.

- צום.

- pge1.

- שלב iv בשינה.

- פעילות גופנית.

 

הורמון גדילה מופרש בפעימות גלוית בשלב iii ובשלב iv של השינה, בשעה הראשונה או השניה לאחר השינה (כשנירדמים).לכן שינה עמוקה חיונית להפרשת תקינה ומרובה של הורמון גדילה.

 

 

גורמים המעכבים את שיחרור ההורמון גדילה:

- היפרגליקמיה.

- רמות גבוהות של חומצות שומן.

- אכילת יתר.

- היריון.

* הורמון גדילה שמשתחרר לאחר תירגול גופני, משתחרר ומגיע לזרם הדם לקראת סוף התירגול או מיד אחריו.

אכילת סוכר (כמו: מיץ וכו') תיגרום לדיכוי של ההורמן, לכן רצוי להיתאמן על בטן ריקה ובמהלך ולאחר האימון לשתות מים בלבד !

 

* התירגול הגופני היעיל ביותר שנימצא הוא: הרמת משקולות.

למרות שתירגול אירובי טוב, אך תירגול אנאירובי כהרמת משקולות נותן עוד הרבה יתרונות, כמו חיזוק המפרקים והעמצות (מניעת אוסטאופרוזיס), הגדלת המסה השרירית, מפחית מצבי היפראינסולמיה, מעורר הפרשת הורמון גדילה, בנוסף להרבה יתרונות

 

מתוך הספר: "ספורטולוגיה - המדריך לספוטאי"

ד"ר קובי עזרא (Ph.D) מומחה לרפואה נטורופטית, מומחה לתזונה רפואית ודיאטה מהירה (דיאטת הרזיה וחיטוב הגוף לגברים ונשים). כתב את הספרים: 1. אבן הפינה בתחום פיתוחהגוף. 2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי. 3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאול!. לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב