דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טכנולוגיית וידאו חדשה מועמדת לרישוי על ייד חב' רמות: התאמת סרטים ותמונות לכל מסך וצג 

מאת    [ 20/11/2008 ]

מילים במאמר: 351   [ נצפה 2354 פעמים ]

פיתוח חדש בתחום טכנולוגיית הווידאו עומד לחולל מהפיכה בדרך בה נראה סרטים על מסכים וצגים ניידים בעתיד הקרוב. החידוש, פרי פיתוח של חוקרים מאוניברסיטת תל אביב, מועמד כיום לרישוי על ידי רמות, חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת תל אביב.

הפריחה המהירה לה זוכים כיום מסכי וידאו ניידים, בין אם הם נמצאים במערכות בידור לרכב ובין אם בטלפונים סלולריים, מציבה אתגר של ממש: כיצד מוודאים שהווידאו שיועד בדרך כלל למסכים גדולים יוצג על מסכים קטנים יותר, ובעלי ממדים לא סטנדרטיים. שתי בעיות דורשות טיפול: שינוי יחס הרוחב לגובה המסך והתאמת הרזולוציה. הדוגמה הטובה ביותר להמחשת הבעיה: כיצד מקרינים משחק כדורגל שצולם במקור עבור טלוויזיה על המסך של טלפון סלולארי בלי לאבד את הפרטים הקטנים, למשל הכדור... הפתרונות הקיימים כיום די פרימיטיביים: לעיתים מתעלמים מהבעיה, במקרים מסוימים חותכים את מסגרת התמונה או מוסיפים לה פסים שחורים מעל ומתחת לסרט, ובמקרים אחרים פשוט 'מותחים' ומעוותים את מסגרת התמונה כדי שתתאים למידות המסך.

לד"ר ליאור וולף, משה גוטמן ופרופ' דניאל כהן-אור מבית הספר למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב, יש פתרון טכנולוגי לבעיה. הפיתוח של השלושה נמצא כעת בידי רמות, חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת תל אביב. רמות הגישה בקשה לפטנט ובשבועות האחרונים אף החלה בהליך איתור זכיינים פוטנציאליים לקבלת רישיון שימוש ברעיון ובטכנולוגיה.

"הצוות פיתח שיטה המזהה אילו רכיבים בתמונה הם החשובים. שימוש באלגוריתמים ממוחשבים לעיבוד תמונה מבצע אופטימיזציה כך שהרכיבים החשובים מקבלים עיוות מינימאלי על חשבון יתר רכיבי התמונה, והסרטון כולו, פריים אחר פריים, מותאם למסך החדש ", אומר דר' זאב וינפלד, סמנכ"ל בכיר לפיתוח עסקי ברמות, "הטכנולוגיה החדשה מאפשרת שידור וידאו והקרנתו בזמן אמיתי במערכות קצה ואמצעי תצוגה שונים. סרטי וידאו ותמונות יכולים להיות מותאמים לכל גודל ויחס רוחב-גובה, לעמודי אינטרנט ולשאר יישומים. השוק לכך הוא ענק".

רמות ליד אוניברסיטת תל אביב בע"מ היא חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת תל אביב. רמות, שהוקמה ב-1973, יוזמת, מובילה ומנהלת את העברת הטכנולוגיות הנוצרות במסגרת המחקר האקדמי ממעבדות האוניברסיטה אל התעשייה. רמות מנהלת את כל פעילויות המסחור משלב ההגנה הפטנטית על המצאותיהם של חברי הסגל ותלמידי המחקר, ועד למתן רישיונות לגופים התעשייתיים הרלוונטיים. רמות מתפקדת כממשק המקצועי בין התגליות המדעיות החדשניות והקהילה העסקית בתחומי פעילות מגוונים (מדעי החיים, רפואה, מדעים מדוייקים, והנדסה). אתר החברה: www.ramot.org

לאחר קרוב ל- 20 שנות נסיון בעסקי העיתונות הישראלית (כעורך חדשות ומגזינים) ועם רקע מוצק בתחום התקשורת השיווקית לחברת היי-טק רב-לאומית, הקים נחום דוניצה בשנת 1995 את "דוניצה תקשורת שיווקית - DMC", חברה שתספק שירותי קשרי עיתונות ויחסי ציבור לחברות מתחומים כלכליים שונים - עם התמחות בתחומי ההייטק והביומד. המשרד, הנחשב לאחד המובילים בתחומו, נבנה על בסיס גישה ייחודית לתחום יחסי הציבור, תוך שילוב הייעוץ האסטרטגי עם ההוצאה לפועל הטקטית ומשרת כיום כמה מהגופים היותר גדולים בתחום ההייטק במשק הישראלי.

www.donitza.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב