דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאגרי מידע בתשלום - הצורך והפתרון 

מאת    [ 19/11/2008 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 4224 פעמים ]

מידע הוא אחד המשאבים הקריטיים ביותר בחברה המודרנית והוא צומת מרכזי בכל קבלת החלטות. התפתחויות טכנולוגיות, כדוגמת האינטרנט, מציעות כיום מאגרי מידע המתעדכנים באופן קבוע ומאפשרים גישה נוחה למשתמשים. מאגרים אלו בנויים באופן אחיד ושיטתי והם מאחסנים פריטי מידע רבים באופן ממוחשב. כמו כן, יש לציין כי מאגרי מידע הם בעלי חשיבות אדירה לארגונים עסקיים רבים, כמו גם לחברות ממלכתיות ואף ליחידים.


רבים נוטים לחפש מידע באינטרנט באמצעות מנועי חיפוש ומאגרים, המספקים מידע חופשי וחינמי. אתרים אלו הם נפוצים מאוד ומתאימים בעיקר לשימושים פרטיים או לימודיים. ברם, במקרים רבים, מספקים מאגרים אלו מידע חלקי, לא מדויק ולעיתים אף לא מעודכן. זאת ועוד, יש לדעת כי רוב מקורות המידע העסקיים אינם זמינים חינם ברשת. לכן כל מי שמנסה לחפש מידע עסקי בחינם, ישקיע זמן רב (שמשמעותו- כסף רב) בדרך כלל ויקבל תוצאות בעלות איכות ירודה.


הצורך במידע איכותי ומעודכן, הביא ליצירתם של מאגרי מידע בתשלום. באופן כללי, מאגרים אלו כוללים מאמרים, מחקרים ונתונים סטטיסטיים, שלא קיימים, בדרך כלל, במאגרי המידע החינמיים ברשת. יש להדגיש כי מאגרי מידע בתשלום לא מסתפקים באיסוף החומר ומתן אפשרות גישה אליו. פרט לעריכה, איסוף נתונים מעודכן והצגת גרפים מפורטת, מאגרים בתשלום אף מאפשרים שימוש בממשק יעיל ומהיר, המקל מאוד על עבודת החיפוש. בנוסף, מאגרי מידע אלו שומרים על סודיות ודיסקרטיות וברוב הפעמים, מעניקים אחריות לתוכן המפורסם. קיימים גם מאגרי מידע בתשלום המצליבים מידע ממספר מקורות שונים ומאפשרים חיפוש מורכב של חומר ארכיוני, במקביל למידע אקטואלי מעודכן.


פרט ליתרונות שצוינו, מאגרי מידע בתשלום לוקים גם במספר חסרונות, בהם יש להתחשב. ראשית, יש לשלם כסף עבור השירות, לעיתים גם אם לא מצאנו את מה שחיפשנו. שנית, חלק ממאגרי המידע מכילים כלי חיפוש בסיסיים והממצאים שמתקבלים מוצגים בפורמטים מיושנים. מסיבות אלו, רצוי לברר, ראשית כול, אינפורמציה על מאגרי מידע איתם אנו מעוניינים לעבוד ולהבין דברים בסיסיים כגון, גובה התשלום, משך זמן החיפוש, הפורמט בו מתפרסמות התוצאות וכדומה. חיסרון נוסף טמון בעובדה שחיפוש במאגרים בתשלום דורש מיומנות ולימוד של מערכת החיפוש. בניגוד למנועי חיפוש רגילים, המציגים אינפורמציה בחינם, מערכות מידע בתשלום דורשות הכנסה של פרמטרים מדויקים, ההופכים את תוצאות החיפוש למהימנות. כדי לעבוד עם מערכת מסוג זה, יש להכיר אותה תחילה ודבר זה דורש השקעה של משאבי כסף וזמן.


כאמור, מאגרי מידע בתשלום הם בעלי חשיבות יתרה בכל פעילות עסקית. אחד מהיישומים החשובים שיש לאיסוף מידע, קשור בקבלת אינפורמציה ומודיעין על המתחרים שלנו בשוק. מאגרי מידע רבים, מאפשרים איסוף שיטתי של חומר הקשור בסביבה בה פועלים המתחרים שלנו, בספקים שלהם או בטכנולוגיה בה הם משתמשים. "מודיעין" מסוג זה מאפשר לנו ליצור יתרון יחסי על המתחרים ובכך להשיג תשואה גבוהה יותר בעתיד.


לסיכום, תחילתו של האלף השלישי מחייב ארגונים לאסוף מידע שהוא קריטי להצלחתם. האמונה כי כל המידע נמצא בחינם באינטרנט אינה נכונה משתי סיבות עיקריות: ראשית, הרבה מידע עסקי כלל לא קיים בחינם ברשת וניתן להשגה רק באמצעות תשלום. שנית, חיפוש "חינמי" מחייב לדלות חומר מתוך שלל תוצאות לא רלוונטיות. מאגרי מידע בתשלום, על-אף המקצועיות שהם דורשים מן המבקש להשתמש בהם, מהווים אופציה טובה לחיפוש מבחינת פרמטרים של אמינות, איכות ומהירות. בנוסף, הם מכילים מידע המוצלב ממספר מקורות שונים והם נטולי העדפה מסחרית לצד כזה או אחר.

הכותב הוא איתן, בעל בלוג העוסק בתחום מאגרי מידע, מאגרי מידע עסקי ושותף פעיל בכתיבת פורטל מאגר מידע עסקי כמו גם מספר מאגרי מידע.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב