דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עוזי לנדאו: בואו להתאהב בארץ 

מאת    [ 19/11/2008 ]

מילים במאמר: 674   [ נצפה 2563 פעמים ]

כשעוזי לנדאו (65), תושב רעננה, לא נבחר לכנסת ה-17, החליט שהוא חייב להמשיך ולתרום למדינה אך הפעם מזווית אחרת-להביא את מודעות הצדק לעם היושב בציון. הוא טוען שהצדק הוא היסוד לקיום העם היהודי במולדתו. לטעמו: "הצדק שעומד בבסיס הציונות, צריך לקבל את הביטוי החזק ביותר".

הציונות לתפיסתו של לנדאו היא מהות הקיום של העם היהודי: "להחדיר מחדש את מה שהיה פעם מובן מאליו והוא תחושת הזכות והשייכות לארץ".

לנדאו, מייסד עמותת "ארץ נהדרת", שב וחוזר במשך הראיון לנושא הצדק הציוני אין ספור פעמים: "הפרויקט של 'ארץ נהדרת' קיים כבר למעלה משנתיים ומטרתו לחדש בלב רבים בציבור את תחושת הצדק והמעשה הציוני. מי שציוני הוא לוחם לצדק".

הרעיון להקמת הפרויקט נולד מתוך ההכרה שכמעט ממחצית הנוער המתגייס לצבא לא ביקר בירושלים או בכותל: "הנוער אינו מכיר את הארץ בה הוא חי ולא מודע למפעלים הנהדרים שמביאים לשגשוגה של המדינה". לנדאו מבקש להטמיע בנוער את אהבת הארץ. "מי שיהיה ציוני יותר טוב ויהודי יותר טוב ויתאהב במדינה שלו יהיה אזרח יותר טוב. תהיה פה רגישות גדולה יותר לחלש, לדל, ומחויבות הדדית ואנשים ירצו מדינה יותר נקייה. אנשים ירצו גם להיכנס למערכות הפוליטיות. כל אחד במפלגתו, כדי שהמערכות יפעלו באופן מתוקן יותר. האנשים הטובים צריכים להיכנס למשטרה, לצבא, לתקשורת, והכי טובים לפוליטיקה. להחדיר לאנשים שהם נמצאים במקום נהדר".

לנדאו מדבר בלהט. דבריו רהוטים. אפשר להסכים או לו להסכים איתו, אך דבר אחד ברור, הוא מאמין בדרך אותה הוא בחר על מנת להביא את משנתו לקהל היעד שלו-לנוער!

"מה שמתגלגל לי בראש זו תוכנית ליוצאי יחידות מובחרות, שבמקום שיסעו לשוטט בהודו, אנו נארח אותם במשך חודש ימים ואולי יותר, על חשבוננו, רק לטובים ולמצטיינים שבהם ונכיר להם את הארץ מכל הזויות שלה. אני בטוח שהתוכנית תמשוך המונים!"

לנדאו הוא אחד האידיאולוגים הבודדים שנשארו למפלגת הליכוד ש'התמרכזה' מאז שתנועת ה'חירות' התאחדה עם המפלגה הליברלית (גח"ל) ולאחר מכן עם סיעות נוספות שיזם אריאל שרון.

הוא היה בין מתנגדי ההתנתקות, ופוטר עקב כך מממשלת שרון. לנדאו נמצא בחבורה המכובדת של ה'נסיכים' שאבותיהם היו מבין מייסדי תנועת החירות. אביו, חיים לנדאו, היה ח"כ החל מהכנסת הראשונה ועד השמינית במשך 28 שנים, וכיהן כשר בממשלות ישראל. עוזי לנדאו עצמו היה ח"כ במשך 19 שנים, ושימש כשר לביטחון פנים בממשלת שרון.

ללנדאו טענות קשות למשרד החינוך. אילו משרד החינוך היה עושה את תפקידו לא היה צורך בעמותה אותה הוא ייסד. "אני מקווה שלא יזדקקו לנו אם משרד החינוך יעשה את מה שצריך לעשות, וזה להטמיע את אהבת הארץ, ולהיות משוכנע בצדקת הדרך. בבסיסם של דברים ההתמודדות עם אויבנו זו התמודדות על צדק, על זכות".

העמותה מארגנת סיורים ברחבי הארץ כאשר הדגש הוא על מורשת והיסטוריה של העם היהודי במולדתו.

לדברי לנדאו: "הדבר דומה לפרויקט תגלית שמקרב בני נוער יהודים מהתפוצות לישראל על מנת למנוע מהם התבוללות. בפרויקט שלנו אנו מקרבים את הנוער למולדתו על מנת למנוע ממנו התנתקות שורשיו".

אחד הדברים שלנדאו נזהר ממנו 'כמו מאש' כפי שהוא מדגיש, זה לא לערב פוליטיקה: "אנו מנסים להביא את הציבור מחדש למכנה המשותף שאיחד יריבים פוליטיים קשים כמו בן גוריון משמאל, ובגין מימין. הם יכלו כמעט לחנוק זה את זה, ולמרות זאת מה שאיחד אותם הייתה האמונה שלהם שהציונות זה צדק היסטורי וזכותנו על א"י אינה ניתנת לערעור. יש כאן ערבים - יש להם את כל הזכויות בארץ. אין להם זכות על הארץ, וכאן מתחיל הויכוח הפוליטי. בגין אמר 'אף שעל' ובן גוריון אמר 'אני פרגמטיסט. אני מוכן לוותר על זה, לא מוכן לוותר על זה'. לנו חשוב שידעו שמי שהולך לוותר מבחינה פוליטית על מה שהוא, הוא אמור לדעת שהוא מוותר על מה שהוא ששייך לו, אבל הוא אינו מוותר על יסוד הצדק שלו".

לנדאו: "היום האידיאולוגיות התרוקנו. וזו גם הסיבה שכאילו יש התקרבות בין העבודה והליכוד. יש לצערי מפלגות שאין בהן כלום. והדימוי שלהן הוא הריקנות".

המימון לפעילות העמותה מגיע בעיקר מתורמים מחו"ל "אני חייב להודות שבגלל ההיסטוריה הפוליטית שלי הכרתי תורמים רבים מחו"ל, והתמקדתי דווקא בהם. לא פניתי לתורמים בארץ כי יש סיכוי שיפגשו אותך בעתיד כשתהיה בתפקיד ציבורי. תורמים מחו"ל תורמים לעצם המטרה".

לסיום אומר לנדאו: "בטלוויזיה יש תוכנית סאטירית 'ארץ נהדרת'. מי שמסתובב בארץ רואה שבאמת יש לנו ארץ נהדרת. הושט את היד וגע בה".

(עם העלאת הכתבה לאתר, נודע שלנדאו הודיעו על הצטרפותו למפלגת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן).




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב