דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכלים לזוגיות טובה 

מאת    [ 19/11/2008 ]

מילים במאמר: 1031   [ נצפה 2729 פעמים ]

Vision

הכלים לזוגיות טובה

האם למראה החיצוני יש חשיבות בבחירה שלנו?

גברים כנשים עושים את בחירתם לבן/בת זוג על פי מראה חיצוני, לא פעם הוא מהווה התנאי הראשון לבניית הקשר שלכם. אם בן/בת הזוג אינם עונים על רמת הציפיות הם נפסלים עוד לפני שנתנה להם ההזדמנות לשיחה מעמיקה ולהכרות טובה.

מראה חיצוני הוא כמו אריזת מתנה, אנו טורחים בעטיפת המתנה דואגים לסרטים ולנייר מיוחד, בעת הגשת המתנה לאהובינו הם לא נותנים את דעתם על העטיפה אלא מייד קורעים אותה וסקרנים לראות מה יש בתוכה.

כך גם מראה חיצוני של בני האדם, נכון!! נעים לראות אנשים יפים, אולם הסקרנות שלנו היא גם לגלות מה יש מעבר למעטפת החיצונית האם יש משהו מיוחד שמתאים ועונה על הצרכים שלנו? האם יש ערכים במתנה? האם ניתן ואפשר לפתח  נושאי שיחה משותפים? האם לאחר פתיחת העטיפה יש בסיס לבניית מערכת יחסים? האם ..........????

מה הם הדרכים למציאת בן/בת זוג?

ישנם דרכים רבות ומגוונות להכרות ומציאת בן/בת זוג, אינטרנט, פו"פ, חברים, עבודה, ועוד

זוגיות מה היא?

זוגיות היא מפגש של שני אנשים כל אחד מהם הינו עולם בפני עצמו, צרכים, דעות, התנהגות, השקפת עולם, מנטאליות, קשר משפחתי, משל עצמו, הקשר בין השניים יוצר פתח למערכת יחסים שמתחילה בסקרנות ומשיכה, המתפתחים ליחסים רומנטיים עטופים ברגשות עזים.

זוגות רבים שואלים את עצמם האם הקשר שלנו הוא "קשר טוב"?

האם היחסים שלנו הינם "יחסים אמיתיים"?

האם התנהלות והתנהגותנו בקשר זה הינו אמיתי וכנה?

האם אנו משתפים את בן/בת הזוג שלנו בכל מה שקורה לנו?

האם אנו מכבדים את דעתו, רצונו, של בן/בת הזוג?

האם אנו לוקחים חלק בבניית מערכת הזוגית שלנו?

האם אנו באים למערכת זו כדי לשנות את בן/בת הזוג שלנו?

האם הקשר שנוצר הינו מתוך בחירה כנה ואמיתית?

בטרם נענה על השאלות הרבות הבה נבדוק מה הם הערכים והיסודות החשובים במערכת הזוגית?

לכך יש 4 יסודות חשובים:


    • 1. אהבה – נתינה ללא מעצורים, מגע, בילוי משותפים, געגועים, הכלה, הקשבה, תשוקה, וסליחה.
    •  כנות ויושר - לומר את האמת גם אם היא לא נעימה, לפעול בזוגיות ממקום אמיתי מקדם וכנה, לשתף את בן/בת הזוג שלנו בדעותינו, לפעול ממקום נקי וללמוד מטעויות, לדעת לקחת את האחריות בקשר ולשנות הרגלים, לחפש דרכים להעצים ולקדם את בן/בת הזוג, לתמוך ולחזק.
    • חברות – להיות החבר הכי טוב של בן/בת הזוג, לשתף אותו בכל העולם שלך להיות חלק ממנו, לבלות במחיצתו מתוך בחירה, ללוות את בן/בת הזוג שלכם לאורך כל הדרך. מציאת נושא שיחה, ו/ או עיסוקים משותפים.
    • כבוד הדדי – לדעת לכבד את דעתו של האחר, לכבד את בקשתו, רצונו, משפחתו וחבריו.

מה הן המלכודות בזוגיות?

אחת המלכודות בזוגיות היא השגרה, אשר הופכת את החיים המשותפים למעין מעגל שחוזר על עצמו, כדי להפוך את הזוגיות למקום טוב ונעים עלינו לפעול מתוך 4 היסודות של הזוגיות להיות יצירתיים, ספונטניים ולהפתיע את בן/בת הזוג מדי יום בדברים קטנים. לדוגמא: כאשר בן/בת הזוג חוזרים הביתה מוקדם, להכין ארוחת ערב חגיגית לאור נרות, יציאה משותפת עם לבן/בת הזוג לבית קפה אהוב, לצאת לחוף הים ולהעלות שיחה נעימה. לבוא הביתה עם זר פרחים, מקלחת משותפת, הדמיון של כל אדם הינו מגוון ואינדיבידואלי, פותח לכם סל האפשרויות רבות ומגוונות. אשר מאפשרת לכם הפקדה נכבדה בבנק הרגשות של בן/בת הזוג התורמת ליציבות וחיזוקו של הקשר בהווה ובעתיד לבוא.

מלכודת נוספת היא האשמה של בן/בת הזוג שלנו במערכת היחסים, מלכודת זו הינה מהקשות ביותר, כמה פעמים נקלעתם לריב שבו כל צד בחר להאשים את בן/בת הזוג שלו העיקר לא לקחת אחריות, כמה פעמים התוצאות שהגעתם בסוף הריב הינה ניתוק כעס ותסכול, היכולת שלכם לפעול מתוך 4 היסודות של הזוגיות הינה חשובה ומאפשרת לכם לבדוק עם עצמך מה היה החלק שלך בסיפור? האם הקשבתם לבן/בת הזוג לכאבים שלהם? כמה פעמים פירשתם ונתתם לסיפור שלכם להשפיע על ההחלטות שלכם? כמה פעמים רציתם להיות צודקים? האם היה לך האומץ ענות לעצמך מתוך יושר פנימי? אילו לקחת אחריות האם המצב היה שונה? מה ניתן ללמוד מכך ואיך לשנות הרגלים? לדמיין בעיני רוחכם איך הייתם רוצים שהדברים יהיו? האם הייתם מספיק מובנים לעצמכם כדי להיות מובנים לבן/בת הזוג שלכם?

מלכודת נוספת היא הסביבה, חלק לא קטן בקבלת ההחלטות והתנהגות שלנו במערכת הזוגית, הדרך היחידה למנוע ממנה מלפגוע במערכת זו היא קבלת ההחלטה! הגבלתה ומעורבותה בשיקולי הדעת, לא פעם אנו מאפשרים לה לחדור ברגל גסה ולהשפיעה על חיינו המשותפים , עלינו לזכור שזוגיות הינה דבר אישי ואינטימי, שיתופם לא פעם גורמת לכם לתחושת הצדקה לקבלת בחלטכם, אשר מביאה לתוצאה לא רצויה, עליכם לדעת שמה שנכון לסביבה אינו בהכרח נכון לכם, היועץ הטוב ביותר עבורכם הוא אתם הקול הפנימי שלכם. היכולת לבדוק מה הביא את התוצאה השונה היא בלקיחת אחריות ופתיחת דלת אפשרויות לקדם ולהעצים את הקשר, לשתף את בן/בת הזוג שלכם ולפעול בשיתוף פעולה מלא לשינוי הרגלים. אחד הכלים החשובים בזוגיות הינו פתיחות לדבר ולהקשיב, להבין ולחפש את הפתרון ההולמים שיביא להחלטה טובה בריאה ונכונה עבורכם.

מלכודת נוספת הינה מצב כלכלי, זוגות רבים מגיעים לפירוק היחסים עקב מצב כלכלי שאינו מאפשר להם להתמודד, לראות ולהתנהל בו בצורה טובה ויעילה, לכך צריך אומץ ויושר פנימי לבדוק מה הביא אתכם לזה, ליצור טבלה ולדוק מה היא רמת ההכנסות לעומת ההוצאות החודשיות המשותפות, לבדוק מה חשוב ומה נחוץ, על מה ניתן לוותר ומה חשוב להשאיר, בדגש על הדברים הקטנים שלא יעיבו על מערכת היחסים שלנו, לשמוע את דעתו של בן/בת הזוג ולהבין מה ההיגיון שבו, מה מקדם ומה מעכב אותנו, לאחר הבנת כל הדברים לתכנן תוכנית הבראה כלכלית ולקבל החלטה משותפת על הדרך והאפשרויות בה צריך וניתן לפעול, להגיע להסכמה מתוך ראיה כוללת אשר יכולה לשפר ולשנות את המצב הכלכלי ולבנות רשת היחסים בריאה שתביא לרוגע ושיתוף פעולה מעצים שיחזק את הקשר בצורה משמעותית.

כיצד מפתחים את הזוגיות לקשר טוב וממושך?

לאחר הבנה והפנמת המלכודות, שינוי הרגלים, לקיחת אחריות, הקשבה, הכלה ויציאה לפעולה מתוך היסודות של זוגיות טובה ובריאה, תוליד ותיצור שיתוף,חזון עם שקיפות ואמונה מלאה של בן/בת הזוג שלנו בכל הווייתנו, היכולת שלנו לעבוד על הפער מתוך מקום של מצוי למקום של רצוי תביא ותוליד לשדרוג הזוגיות למקום טוב ובטוח, כל המלכודות תפוגגנה והסביבה העוטפת אותנו לא תוכל להשפיע, העבודה המשותפת שלנו ממקום רצוי תוביל אותנו למציאת פתרונות וקידום הזוגיות שלנו שתגרוף הצלחות בכל בעיה שתצוץ.

התנהלות במערכת הזוגית שלנו על פי 4 היסודות תביא אותנו ל:

זוגיות = של נתינה ואהבה.

זוגיות = של שיתופים.

זוגיות = של חברות.

זוגיות = של כבוד ויושר פנימי.

אני נמצאת בזוגיות כזו כבר 27 שנים, בכל יום אני חושבת על רעיון חדש להעצים ולהעמיק את הקשר שלי עם בן זוגי, יש לי 3 בנות מאושרות שאנחנו משמשים להם דוגמא לזוגיות מאושרת.

בהצלחה!

מזל כהן – מאמנת אישית

 Elmaz03@gmail.com

 

כהן מזל - מאמנת אישית
כתובת איימל elmaz03@gmail.com
נייד 052-3256604



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב