דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הניתוחים הפלסטיים המסוכנים ביותר - חלק ראשון: בחירת מנתח פלסטי 

מאת    [ 18/11/2008 ]

מילים במאמר: 527   [ נצפה 1832 פעמים ]

ניתוחים הנעשים על ידי מנתחים שאינם רופאים - בסרט "תפוס אותי עם תוכל" מגלם ליאונרדו דקפריו מתחזה לרופא בבית חולים גדול. רבותי, המציאות עולה על כל דמיון ! בשנת 2004 עברו עשרות נשים באזור המרכז ניתוחים בחזה על ידי רופא מתחזה למנתח פלסטי שקרא לעצמו דר' ע. חקירת המשטרה העלתה כי הוא איננו בעל היתר לעסוק ברפואה בישראל וכמובן איננו מומחה לכירורגיה פלסטית כפי שהציג את עצמו. וזה לא המקרה היחידי...
לפני שנים סיפר לי רופא בכיר על ה"מדריך" שלו בתקופת הסטז' במרכז הרפואי הגדול ביותר בישראל: "דר' דוד אדיסון היה רופא נאה, רהוט וקורקטי. לדבריו היה בוגר בית ספר יוקרתי לרפואה בארה"ב ומתאוריו נתן היה להבין שהוא בעל נסיון רב ברפואת חרום. האחיות העריצו את ההופעה המעונבת, החולצות המגוהצות והנכונות לעזור בכל מצב. היו שנבאו לו עתיד מזהיר והוא אפילו התקבל להתמחות במחלקת ניתוחי לב. אבל, הכל השתבש כאשר כמה כרטיסי אשראי נעלמו מארנקים בחדר ההלבשה של הרופאים. למרבה הפלא, מצלמות האבטחה גילו שמדובר ברופא המסור מאמריקה". "בחקירה, הודה דר' אדיסון כי זייף את הרשיון הרפואי שלו ואת השם לקח מברוס וויליס כוכב סדרת הטלויזיה הפופולרית בלשים בלילה".


אם כן, שימו לב למרפאה, לותק ולרשיונות הרופא. בררו האם הרופא עובד בבית חולים או מוסד ציבורי אחר בישראל. בתי החולים מעסיקים רופאים מומחים בעלי רשוי בהתאם לחוק. התחזות לא נמשכת לאורך שנים וסופה של ההונאה להתגלות. המנעו מ"כוכבים חדשים" שנחתו בארץ הקודש לפני כמה חודשים ומבטיחים לטפל בכם בבטחון מופרז ב"שיטות החדישות ביותר" שלמדו מ"גדולי הדור".
ניתוחים הנעשים על ידי רופאים שאינם מומחים בכירורגיה פלסטית. שיווק הוא חלק בלתי נפרד ובלתי נמנע מתחום הניתוחים הפלסטיים. מנתח פלסטי מומחה בניתוחים פלסטיים, רופא מומחה ברפואת עור או רופא מומחה בניתוחי אף אוזן וגרון  עברו הכשרה ארוכה ומבוקרת והם מחוייבים לטיפול מקצועי, אמינות וגילוי נאות.


אולם, בשנים האחרונות אנחנו עדים לתחומי "מומחיות" חדשים שהם פרי הדמיון המפותח של רופאים שאינם מומחים ושאינם יודעים את הגבול בין סיסמאות שיווק להונאה. לדוגמא, תחומי המומחיות הבאים אינם קיימים והשימוש בהם הוא בגדר עברה על החוק: מומחה לרפואה אסתטית, מומחה לניתוחים אסתטיים, מומחה להזרקות, מומחה לאנטי אייג'ינג, מומחה לתוספי תזונה, מומחה לפלבולוגיה ועוד. בקשו לבדוק את תעודת המומחה של הרופא שלכם מטעם המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית בישראל. במידה ואתם לא בטוחים התקשרו לרופא המחוזי או למשרד הבריאות.


ניתוחים הנעשים על ידי רופאים הנעלמים אחרי הניתוח לארץ אחרת. לא תמיד נכון והוגן לשלב עבודה עם חופשה. בשנת 2004 אושפזו שלוש נשים בבית החולים המרכזי של שירותי בריאות כללית בגלל סיבוכים קשים לאחר ניתוח שאיבת שומן ומתיחת בטן. כל הניתוחים נעשו על ידי מנתח פלסטי ארופאי שהגיע לארץ לשבוע של ניתוחים שבסופו חזר לארץ מגוריו. אשת השיווק שלו טענה שהוא מנתח פלסטי בעל שם בארץ מגוריו. ברור קצר הראה שמדובר במנתח פלסטי בעייתי, פזיז וחסר אחריות שעומדות נגדו כמה וכמה תביעות בגין רשלנות מקצועית בארץ מגוריו. חשוב לזכור כי הניתוח הפלסטי מסתיים כאשר אתם מחלימים לגמרי ולא ביציאה מחדר הניתוח. לעשרה אחוזים מהמטופלים בכירורגיה פלסטית יש סיבוך (לרוב קל) לאחר ניתוח פלסטי. חשוב לדאוג מראש שתהייה לכם כתובת לטיפול גם אחרי חודש ושלושה חודשים. מנתח אחראי יודע שרפואה איננה מדע מדוייק ונוכחותו חיונית לאחר הניתוח. בררו תמיד מי יטפל בכם בתקופה המיידית לאחר הניתוח ומה יקרה עם תתגלה בעיה אחרי עשרה חודשים.

ב ה צ ל ח ה !

ד"ר מאיר כהן הוא מנתח פלסטי בכיר בארץ, העוסק בכירורגיה פלסטית. לד"ר מאיר כהן נסיון בתחום של ניתוחים פלסטיים וביניהם - שאיבת שומן, ניתוח אף, הגדלת חזה, הקטנת חזה ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב