דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס צלילה - איך, מה ואיפה? 

מאת    [ 18/11/2008 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 5000 פעמים ]

אז החלטתם לעשות קורס צלילה. יפה מאוד, עכשיו צריך להחליט: כמה כוכבים, באיזו עיר, (בארץ יש לכם בחירה בין תל אביב, הרצלייה ואילת) ועם איזה בית ספר לצלילה.
במאמר זה תוכלו לקבל מידע שיעזור לכם להחליט מה המתאים ביותר עבורכם על ידי פרישת כל האינפורמציה החשובה בנושא זה.

איך מחליטים כמה כוכבים לעשות ומה זה אומר בכלל כל הכוכבים הללו?

מספר כוכבים מצביע על רמת המומחיות שלכם. כל רמת מומחיות מוגבלת מבחינת עומק צלילה המתאפשר לכם ואם יש לכם הגבלה לגבי השותף לצלילה שלכם. כמו כן מספר הכוכבים מצביע גם על מספר ימי הקורס, אז כך שאם יש לכם הגבלת זמן כדאי לקחת גם את זה בחשבון.
כוכב אחד - ייתן לכם אפשרות לצלול בעומק של עד 20 מטר ובליווי של צוללן בעל שני כוכבים ומעלה. אורך קורס זה הינו חמישה ימים.
שני כוכבים - ייתן לכם אפשרות לצלול בעומק של עד 30 מטר ובלי הגבלות לגבי שותפכם לצלילה, (למרות שמראש אדגיש כי צוללנים לא מנוסים עדיף שיצללו בחברת צוללן אחר מנוסה במהלך הצלילות הראשונות שלכם). אורך קורס זה הינו 7 ימים.
כל קורסי הצלילה הבאים מיועדים לצוללנים מנוסים וכאלו שרוצים להתמחות בתחום בתור מקצוע. קיימים קורסים של שלושה כוכבים, קורס מדריכי צלילה ועוד. בדרג כזה מספר הצלילות שלכם הוא חלק בלתי נפרד ממתן ההסמכה. מכיוון שמאמר זה מופנה בעיקר לצוללנים מתחילים לא ארחיב על חלק זה.

איפה לעשות את קורס הצלילה?

אז כמו שכבר כתבתי ישנם סה"כ שלושה מקומות בארץ שניתן לעשות בהם קורס צלילה - תל אביב, אילת והרצלייה. בעת בחירת המקום צריך לקחת את הפרמטרים הבאים בחשבון:
זמינות - אתם תצטרכו להגיע יום יום במשך חמישה עד שבעה ימים למקום הקורס אז עדיף שיהיה מדובר במקום שנגיש לכם.
ריאות - ריאות ימית הינה חלק חשוב מהחוויה. בררו מראש האם יש ריאות טובה במקום בו אתם שוקלים לערוך את הקורס. מעבר לעבודה שאתם רוצים ללמוד צלילה חופשית מדובר גם בחוויה שאמורה להיות מהנה. אם לא תראו כלום מעבר לכף ידכם רוב הסיכויים הם שתתאכזבו מאוד.
מחירים - המחירים משתנים מאוד. בדקו טוב את ההיצע ואל תתביישו לקבל כמה הצעות מחיר. אין שום סיבה שתשלמו יותר מידי. חשוב לזכור גם שמחיר זול מאוד הוא גם מחשיד שזה מביא אותי לסעיף הבא:
ניסיון ומקצועיות - חשוב מאוד לבדוק תעודות והמלצות של המקום בו אתם שוקלים ללמוד. צלילה היא תחביב מאוד מהנה אך גם מסכן חיים. אתם רוצים להיות בטוחים שבריאותכם תישמר גם במהלך הקורס וגם לאחריו בעזרת הכלים שיינתנו לכם. ציוד צלילה בלוי מידי ולא מתוחזק הוא אור אדום עבורכם. אל תתפשרו על ביטחונכם ובריאותכם גם אם מדובר במחיר קצת יותר גבוה.

איך לבחור בתי ספר לצלילה?

רוב המקומות שמעבירים את קורסי הצלילה בארץ הם מקומות מקצועיים השייכים למועדון צלילה. ישנו מועדון הצלילה של הרצלייה, מועדון הצלילה של תל אביב ואפילו מועדון הצלילה של ירושלים, (כן כן, אני לא מתבלבלת). באילת ישנם מספר מועדונים ומרכזים לצלילה שניתן לבחור מתוכם. אני ממליצה לכם לבדוק עם חברים קרובים אם ואיפה עברו קורס צלילה, לגלוש בפורומים בנושא צלילה ולקבל כמה שיותר המלצות על מקום לפני שאתם בוחרים בו. בחירת הגוף שבו תעברו קורס צלילה הינו השיקול האחרון שיש להתייחס אליו לאחר כל השיקולים שצוינו למעלה.

נכתב ע"י נטלי אינטרדב, כותבת תכנים בחברת אינטר-דב - חברת קידום אתרים באינטרנט. המידע למאמר באדיבות דוגית - יבואנית ומשווקת של ציוד ימי, כולל ציוד צלילה, והמעבירה קורס צלילה לכל הרמות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב