דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא מצליחה להיכנס להריון - אולי דיאטה תעזור 

מאת    [ 01/03/2006 ]

מילים במאמר: 378   [ נצפה 5098 פעמים ]

הנה סיבה נוספת להתחיל דיאטה או אפילו לשקול ניתוח להרזיה: עיון מדוקדק בשורה של מחקרים מדעיים שפורסמו בשנים האחרונות בכתבי העת המקצועיים, מוכיחים כי השמנת יתר פוגעת גם בפריון. כך עולה מבדיקת מלב"י.

המחקרים פורסמו בשנים האחרונות על ידי חוקרים מהשורה הראשונה במגוון כתבי עת רפואיים מובילים בעולם.

הבעיה הראשונה שאותה מעלים החוקרים היא כמות עודפת של הורמון האסטרוגן. ההורמון מופרש בקרב נשים שמנות ברמות גבוהות מדי, וגורם לעלייה בשכיחותן של הפרעות במחזור החודשי. על פי ממצאי המחקרים לנשים שמנות יש פי שלושה בעיות במחזור הוסת - בהשוואה לנשים שמשקלן תקין.

ההורמונים, מסתבר, משבשים את הפריון לא רק אצל הנשים: על פי החוקרים אצל גברים שמנים חלה ירידה משמעותית בהורמון הגברי טסטוסטרון, מה שמביא לעלייה בסיכון לאי-פיריון. נוסף על כך, גברים שמנים סובלים הרבה יותר מגברים רזים מתופעות של אין-אונות.

באשר להריון קובעים המחקרים, כי אשה שמסת הגוף שלה (BMI) גדולה מ-29, מגדילה את סיכויי העובר שלה לסבול ממומים של מערכת העצבים. גם תוספת של חומצה פולית במהלך ההריון אצל נשים שסובלות מהשמנת-יתר היא פחות אפקטיבית מאשר אצל נשים רזות. יתר על כן, נשים שמנות במהלך ההריון נמצאות בסיכון גבוה יותר לרעלת ההריון, זיהומים בדרכי השתן, סוכרת הריונית ויתר לחץ דם.

בנשים שסובלות מעודף משקל לידות רבות יותר מצריכות זירוז ויש יותר לידות מאוחרות, לידות ארוכות במיוחד ולידות שחייבות להתבצע בניתוח קיסרי - בהשוואה לנשים רזות. נוסף על כך נשים שמנות מאבדות יותר דם בלידה, קובעים החוקרים.

אולם בצד הבשורות המבהילות, יש גם כמה חדשות טובות: על פי ממצאי המחקרים, ירידה במשקל שמושגת על ידי ניתוח לטיפול בהשמנת יתר מביאה להפחתה משמעותית בסיכון לאם ולעובר.

כך, למשל, מתארת הספרות המקצועית 35 נשים שסבלו מהשמנת-יתר קיצונית, ניסו להיכנס להריון באמצעות טיפולי פוריות - ונכשלו. לאחר שעברו ניתוח להרזיה הצליחו כל ה-35 להרות. במחקר אחר ילדו 40% מהנבדקות תינוקות במשקל לידה גבוה וחריג מהנורמה. לאחר שעברו ניתוח להרזיה וילדו יילוד נוסף - הצליחו 80% מהנשים ללדת תינוק במשקל לידה תקין.

חוקרים אחרים, שבדקו 7 מקרים של יתר לחץ דם הריוני ו-4 מקרים של סוכרת הריונית לפני ואחרי ניתוח להרזייה - גילו שכל הנשים שנבדקו, וסבלו מאותן מחלות בזמן ההריון הראשון טרם הניתוח, הצליחו להחלים מהן לחלוטין בזמן ההריון השני, לאחר הניתוח להרזיה.

באופן כללי, מסכמים החוקרים, הריון לאחר ניתוח לטיפול בהשמנת יתר הוא בטוח יותר מהריון אצל אשה שנותרה שמנה, אפילו אם הניתוח שעברה מביא באופן פוטנציאלי לחסרים תזונתיים.

ד"ר אסנת רזיאל, מנתחת כירורגית בריאטרית בכירה, היא מנהלת המרכז לטיפול בהשמנת יתר.
אתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד.
http://www.hashmana.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב