דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר? שיווק באינטרנט כדרך חיים. 

מאת    [ 16/11/2008 ]

מילים במאמר: 917   [ נצפה 4391 פעמים ]

רבות כבר נכתב על שיווק באינטרנט - איך לשווק אתרים, שיווק ווב 2.0, איך לקדם אתרים, אופטימזציה למנועי חיפוש, מחקר מילות מפתח, פעילות ברשתות חברתיות ועוד. במאמר זה לא אתמקד באף אחד מהנושאים האמורים לעיל באופן ספציפי - אלא יותר על השיווק באינטרנט כדרך חיים. דרך חיים של אותם אלה אשר בחרו בתחום כמקצוע.

מדוע דרך חיים? משום שלראייתי - כמי שעוסקת בתחום כבר שנים רבות, על מנת לבצע פעילות של שיווק באינטרנט באופן מוצלח, יש לבחור במקצוע כדרך חיים, לעסוק בו ולחשוב עליו ללא הפסק. רק כך, ניתן להביא אל האתר עבורו אתה פועל את אותה אוכלוסייה רלוונטית, זו שגם תבצע את הפעולות הנכונות באתר, ותהפוך לקהילה נאמנה המלווה את האתר.

סיבה נוספת לכך שאני מתייחסת לשיווק באינטרנט כאל דרך חיים - היא בגלל מנועי החיפוש, ובראשם גוגל, ובגלל המשתמשים, ואני אסביר: ככל שמנועי החיפוש והמשתמשים הופכים יותר מתוחכמים, כך הם אוהבים יותר התפתחות טבעית של אתרים, ו"מקצים מחמת מיאוס" התפתחות מואצת ולא טבעית. התפתחות טבעית של אתר, היא התפתחות המתרחשת בכיוונים רבים בו זמנית, ולצורך השגתה - יש להתרחק מהתמקדות בנושא אחד בלבד או בפעילות אחת בלבד, ולחפש - כל הזמן - את התמהיל הנכון של הפעילויות אותן יש לבצע על מנת לשווק את האתר.

על מנת לשמור על התקדמות טבעית של מהלכי השיווק של אתר, יש לבצע מעט מכל דבר - לאורך זמן, יש לאמץ את השיווק באינטרנט כדרך חיים.

אז מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר בשביל האתר שלך?

להלן כמה פעילויות, אשר תמהיל נכון ביניהן וביצוע שלהן לאורך זמן הוא "סוד הקסם" בפעילות של שיווק באינטרנט. כל אחת מהפעילויות לא חייבת להתבצע מדי יום, אבל כדאי שתבצע לפחות פעם בשבוע.


    • פיתוח תכנים
    תוכן, תוכן ושוב תוכן. מנועי החיפוש אוהבים תכנים טריים, וכך גם המשתמשים. כ לרגע פנוי שיש לך כמשווק באינטרנט - צריך להיות מושקע בתוכן.


    • דיוור ניוזלטרים
    הגרעין הקשה והנאמן של הגולשים באתר שלך הם הלקוחות לעתיד, והם הגולשים המוערכים ביותר. הם גם המנויים של רשימת התפוצה שלך. פעילות דיוור לקהל הגולשים הנאמנים שלך חשוב שתתבצע - לפחות פעם בחודש.
    חשוב גם שלא לדוור יותר מדי, אלא רק כאשר ישנו משהו חושב לספר לגולשים.


    • פעילות קהילתית
    השתתף באופן קבוע בפורומים הקשורים לעולם התוכן של האתר שלך, קבל רעיונות מגולשים שיכולים להיות לקוחות שלך, תן עצות, והיה חלק מהקהילה של גולשיך. אם הלקוחות שלך הם בעלי בתי קפה - השתתף בפורומים של בתי קפה. אם לקוחותיך הם עצמאים - השתתף בפורומים של יזמים ועצמאים.
    בעת ביצוע פעילות זו, הקפד לא "לדחוף" את הקישור לאתר שלך, אלא להשתתף באופן טבעי בפורום.
    • שיווק ווב 2.0
    סקור וחקור את המדיות החדשות, ועשה בהן שימוש מתאים: הקמת קבוצת עניין בפייסבוק, העלאת סרטונים ליוטיוב, הגשת מאמרים באתרי מאמרים, הכנסת פעולות ורעיונות שלך לטוויטר, ועוד, ועוד...
    אל תשתמש במדיות "בכוח", אלא עשה בהן שימוש מתאים - אם אין שימוש מתאים, פשוט אל תעשה, וחכה עד שיהיה לך רעיון מספיק מוצלח.


    • ניהול קמפיינים פרסומיים
    בצע מעקב יומיומי על ביצועי הקמפיינים הפרסומיים שלך - בכל המדיות. עקוב אחר העלות הממוצעת לקליק, יחס ההמרה של המודעות שלך, יחס ההמרה של האתר (כמה גולשים הופכים ללקוחות), ובכלל - האפקטיביות של הקמפיינים הפרסומיים שלך.
    אתה משקיע ממון רב בפרסום, ורק ניהול שלו עם "אצבע על הדופק" ובכל הכלים הטכנולוגיים שיש - יבטיח מיצוי אופטימלי של הכספים שאתה משקיע.


    • שיתופי פעולה וקישורים
    אחד מהאלמנטים שנשארו חשובים מאוד לשיווק באינטרנט הם כמות וסוג הקישורים הנכנסים לאתר שלך. צור קשר עם בעלי אתרים אחרים, חשבו יחדיו על אופן שיתוף הפעולה וחילופי הקישורים, ובצעו אותם.
    שים לב כי איכות הקישור - כזה שיהיה מאתר רלוונטי בעל גולשים דומים, חשובה הרבה יותר מדירוג האתר המקשר בגוגל. מקדמי אתרים רבים בוחרים לעסוק רק בתחום זה, ומתמקדים בדירוג האתר המקשר בגוגל. אולם פעילות כזו פשוט לא מספיקה על מנת לשווק אתר באופן יעיל ונכון. לא היום, ובוודאי שלא בעתיד.


    • ניתוח סטטיסטיקות
    נהל מעקב מתמשך ויומיומי אחד פעולות הגולשים באתר שלך - מהיכן הם הגיעו, באילו מסכים גלשו, כמה זמן בילו באתר וכו'. ניתוח פעילות הגולשים באופן מתמשך היא שתגרום לך להבין את הגולשים שלך יותר טוב, ולספק להם מידע וחוויית גלישה יותר טובה.


    • Benchmarking
    עקוב אחר המתחרים שלך ואחר מתחרים חדשים שטרם הכרת. נסה להבין מהי הפעילות אותה הם מבצעים, ולקבוע האם פעילות כזו יכולה להשיג תוצאות גם בשבילך. חשוב מאוד לשמור על המיקוד והמיתוג שלך לאורך התהליך, ולא להתבלבל ממהלכיהם של האחרים, אבל חשוב גם להבין את מהלכי המתחרים שלך - על מנת להכיר את השוק ולהבין את סביבת הפעולה שלך.


    • והכי חשוב: חשוב על הגולשים שלך.
    אין כאן התייחסות לפעילות ספציפית, אלא לדרך חשיבה: דמיין אותך כלקוח של עצמך.
    עשה כל מה שאתה חושב שצריך לעשות על מנת לשרת את הגולשים באינטרנט בצורה הטובה ביותר, ובסופו של יום (או של שנה) - רק תרוויח. אחד מהפרמטרים החשובים אותם מודדים מנועי החיפוש (ובראשם גוגל), הוא כמות הגולשים הנכנסים לתוצאת חיפוש, הזמן שהם מבלים במסך, וכמות החזרות שלהם על אותו חיפוש ולאותו מסך. אם גולש מצא אותך בתוצאה גבוהה, נכנס לאתרך ובילה בו זמן רב, ולאחר מספר ימים חזר על אותה פעולה - מיקומך הגבוה יקבל משנה תוקף.
    התנהגות כזו של גולשים מתרחשת רק באתרים בהם נעשתה חשיבה על הגולש - הסיבה שהוא הגיע לאתר ותחומי העניין הנוספים שיכולים להיות לו. כך, תוכן איכותי אשר מספק לגולש ערך מוסף וגורם לו לרצות להישאר באתר מרוויח עבורך לא רק את הקהילה הנחשקת של הגולשים, אלא גם את הקרדיט הנאות במנועי החיפוש.
    כך גם, אתר אשר מספק חוויית גלישה מהנה הגורמת לגולש להקליק על עוד קישור ועוד קישור - יבטיח קרדיט ממנועי החיפוש. גלישה יומיומית באתר שלך, הקלקה על קישורים, הבנת מסלולי הגלישה, וטיוב מתמשך, הם שיאריכו את חוויית הגלישה לגולשים באתר, ויגדילו את הנאמנות שלהם לאתר.

בהצלחה!

מיכל מורנו הנה מנהלת פרוייקטים בחברת מורנו'ס שיווק באינטרנט

ועורכת ראשית באתר מאמרים - הספרייה הגדולה בישראל להפצת מאמרים לשימוש חופשי ברשת האינטרנט



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב