דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם יש לכם מנגנון של הרס עצמי? 

מאת    [ 15/11/2008 ]

מילים במאמר: 536   [ נצפה 30428 פעמים ]



בחנו את עצמכם - האם יש לכם מנגנון של הרס עצמי? / מאת יואב ברנזון



1) אתם רודפים אחרי בני זוג שלא רוצים בכם

אנשים שנוהגים לרדוף כל חייהם אחרי בני זוג שאינם רוצים בהם, שאינם מגלים כלפיהם אהבה ושאינם מחזירים להם יחס הדדי - הם אנשים בעלי יצר הרס עצמי גדול. הם רגילים להעמיד את עצמם במצב חלש, מסכן, מתחנן, דחוי ונחות יחסית לבני הזוג שלהם.



2) כשהמצב נהיה קצת קשה - אתם בורחים במקום להתמודד ולהתחייב


המאפיין הבסיסי ביותר של אנשים בעלי יצר הרס עצמי הוא חוסר המחויבות שלהם לשום דבר בחיים. בדרך כלל, אנשים בעלי הרסנות עצמית אינם אוהבים להתאמץ ולהתחייב למקצוע, לבני זוג, לעבודה, לתפקידים או למסגרת לאורך זמן. הם מעדיפים שאחרים יתחייבו אליהם ויתאמצו במקומם במקום לקחת את החיים ברצינות ולהבין שכדי להצליח יש להתחייב, להתמודד ולהשקיע שנים על גבי שנים של עבודה שיטתית.


3) לא ברור לכם מה אתם באמת רוצים מהחיים שלכם



אנשים בעלי יצר הרס עצמי אינם יודעים בדיוק מה הם רוצים מהחיים, אין להם מטרות ברורות, אין להם חזון חזק וברור לחיים ולכן גם הם אינם מרגישים שלחיים שלהם יש משמעות או חשיבות מיוחדת. הם נוטים לזלזל בחיים, להזניח את האינטרסים של עצמם ולאמץ גישת חיים נהנתנית ואימפולסיבית של "אכול ושתה כי מחר נמות".



4) יש לכם הכל - אבל אתם לא מעריכים את זה



הרסנות פנימית מובילה למצב בו גם אם יש את הכל - זה אף פעם לא באמת מספיק, זה אף פעם לא גורם לאושר וזה אף פעם לא מביא לרגיעה או למצב של שלמות ומלאות. אצל אנשים בעלי יצר הרס עצמי החיפוש אחר הבלתי אפשרי, הלא קיים, הטוב יותר או הבלתי מושג הוא העיקר.



5) אתם בטוחים שהפנטזיות שלכם הם הדבר האמיתי



אנשים בעלי יצר הרס עצמי חיים את הפנטזיות שלהם כי הם מנותקים מהמציאות. הם מעדיפים לחיות בסרט רומנטי או בסיפור של עושר גדול במקום להתחבר למציאות, להעריך את מה שיש ולהתרגל לעבוד קשה ולבנות כל יום עוד לבנה בבניין החיים שלהם.



6) רק כאתם מאבדים מישהו או משהו - אתם מעריכים אותו



אנשים בעלי יצר הרס עצמי הם אנשים שמזלזלים ובועטים במה שיש להם - ורק כאשר הם מאבדים את זה הם לפתע מרגישים שאולי הם עשו טעות וזה חסר להם. אנשים בעלי יצר הרס עצמי אינם מעריכים דברים קלים אלא רק דברים קשים מאוד להשגה, כי הם לא רגילים להתאמץ עבור הדברים שהם השיגו בחיים שלהם ולכן הם אינם מעריכים דברים טובים שבאים בנוחיות ובטוב.




7) תמיד השגתם כל מה שרציתם בקלות


אנשים בעלי הרסנות פנימית הם אנשים שבדרך כזו או אחרת הם תמיד השיגו את מה שהם רצו או קיבלו בילדותם בדיוק מה שהם רצו בקלות וללא מאמץ, ולכן הם בטוחים שגם בבגרותם הכל יגיע אליהם מאליו מבלי שהם יצטרכו להתאמץ לשם כך.




8) דווקא כשהכל מתחיל להסתדר לכם אתם חשים צורך חזק להרוס ולהתחיל הכל מהתחלה


אנשים הרסניים מגלים את טבעם ההרסני דווקא בתקופות של "שלום" ולא של מלחמה. דווקא כשהדברים מתחילים להסתדר להם ונפתחת בפניהם הדרך לחיים פשוטים, יציבים וטובים - הם בועטים בכל מה שהם בנו, הורסים הכל במחי יד ובורחים משם מתוך אמונה שעליהם לבנות הכל מחדש.




וטיפ לסיום: יצר הרס עצמי דומה במהותו להתמכרות לסם. הניתוק מהמציאות, חוסר המוטיבציה לבנות ולעשות, התחושה של אפטיה ושל חוסר מעורבות ומחויבות לחיים - כל אלה משותפים גם למכורים לסמים וגם לאנשים בעלי יצר הרס עצמי.



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/PAGE35.asp - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב