דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיצויי צמחי מרפא בשמנים טבעיים 

מאת    [ 15/11/2008 ]

מילים במאמר: 751   [ נצפה 2467 פעמים ]


צמחי מצמחי מרפא

השמנים הצמחיים מכילים תערובות של שמנים בתוספת צמחי מרפא אורגאניים (ללא חומרים משמרים או רעלים), פרחים, עלים, עשבים ,שורשים, גבעולים וכו'. לעיתים רק חלק מן הצמח ולעיתים את כל כולו. השימוש בשמנים משפיעים על הגוף כמו גם על הנפש ומהווים השלמה לטיפולים אלטרנטיביים או רפואיים. ניתן לשלב את צמחי המרפא בכל סוגי העיסויים ולתת להמשך טיפול בבית. ניתן לשלב בטיפולים של פרחי באך כטיפול חיצוני, טיפולים נטורופטיים או כל טיפול אחר במגע. מעצים כל ריפוי ומביא תוצאות טובות יותר. השמנים נוגדי חימצון ומשמשים כאנטי אוקסידנטים טבעיים למניעת רדיקלים חופשיים.

ההבדל בין שמנים אתרים לשמני - מרפא
שמן אתרי הוא למעשה תמצית הריח שנמצאת בצמח. הריח נמצא בבלוטה בתוך הצמח, שבתוכה יש נוזל - שמן אתרי. אתרי = נדיף, השמן האתרי כל כך מרוכז שאין למרוח אותו ישירות על העור אלה להשתמש בו בהרחה או במהילה עם שמן בסיסי ( בדרך כלל כבישה קרה) .
בניגוד לשמנים הצמחיים שמכילים את כל המרכיבים של הצמח אשר מומסים בתערובות השמנים , השמנים מכילים לא רק חומרים המומסים בשמן אלה גם מולקולות זעירות של מים המכילות ויטמינים וחומרים אשר נמצאים במולקולות זעירות של מים כלומר שמני המרפא מכילות את כל החומרים של הצמח ולא רק את ריחו. את השמנים ניתן למרוח ישירות על העור , להוסיף לאמבטיה או לדלל עם שמן בסיס לשילוב בשיטות העיסוי השונות.
אשר בעזרת השמן הנשא חודרות לעור ומזינות את הגוף.






שמן אביב

שמן מוצלח מאוד.מרגיע גירודים, עקיצות ,מטפל באלרגיות של העור ומונע זיהומים מכיל חרציות סביונים ופרחי-אביב שונים בתחילת עונת הפריחה.
הצמחים מומסים בשמן זית ושמן שקדים.
שמן סמיך ונעים לעיסוי ניתן להשתמש בשמן ישירות על העור כשמן עיסוי או כתוספת מעשירה לשמני עיסוי, ניתן לטפטף מספר טיפות של שמן אתרי על מנת להעשיר בניחוח את השמן. במקרים של גרד מקומי, עקיצות , יובש, אקזמה , חספוס ניתן למרוח מספר טיפול ישירות על האזור הנגוע. לטיפול בתופעות אלגניות אחרות לכל הגוף ניתן להוסיף לאמבט כמות קטנה של שמן או להשתמש בשמן במקום סבון מומלץ לילדים שסובלים מפריחות עקיצות וגירודים.










שמן מטהר
גרניום צמח רב עונתי נפוץ. הגרניום הלימוני הינו צמח ריחני. השמן מכיל גרניום לימוני ומנטה. שמן קיצי ומרענן. מטפל בנפיחות ואגירת נוזלים. בריח ניחוח מרענן ונעים. מסייע לגוף בניקוי רעלים מוריד נפיחות ומטפל ברגליים כבדות , תחושת כובד כללית. מצויין לימים חמים
בתוספת לאמבט או עיסוי מרענן.



שמן לבנדר

מחטא, מזרז החלמה מפציעות וחבלות
;אנטי דלקתי משמש כתוספת לשמן עיסוי המתאים לכולם מפיץ ריח נהדר של חיטוי ובריאות.






שמן קסם


אחד השמנים היותר מוצלחים עצי התפוז פורחים כחודש ימים בשנה, ומפיצים ניחוח משכר ומחייה נפשות.
את כל זה מיצינו בתוך שמן בעל תכונות רחבות ומגוונות. העשוי מפרחי תפוז טריים. השמן הוא בעל פעילות נרחבת. נוגד דיכאון מטפל בעייפות עומס נפשי וכאבי שרירים או חום הנובעים מלחץ או סטרס. מסייע בהמרצת מחזור הדם וההורמונים. שמן קליל ונעים לעיסוי, ניתן להשתמש בשמן ישירות על העור כשמן עיסוי או כתוספת מעשירה לשמני עיסוי, במקרים של עייפות, תחושת כובד , לחץ וכו' ניתן למרוח מספר טיפול ישירות על פרק כף היד (במקום שבו אני חשים את הדופק) או לחילופין בצוואר.
ניתן להוסיף לאמבט ריחני ומרענן.מריח נהדר במינונים קטנים. מומלץ כהמשך טיפול בבית הלקוח.










שמן חורף
מכיל מחטי אורן ורוזמרין. מטפל בשפעת וחום כאבי שרירים כתוצאה משפעת. שמן שקדים מתוקים מועשר בוויטמין E עיסוי בשמן חם או כתוספת לאמבט להורדת חום. נספג ביעילות בעיקר באזור הרגליים והגב.


שמן ציפורן
חזק ויעיל במרקם סמיך מאוד ושומני נספג באיטיות ובכמויות מזעריות לא שורף וניתן למרוח גם באיזורים רגישים כגון עור הפנים. משמש לטיפול בכאבים שונים של מערכת העצבים כאבי שיניים, פריצות דיסק , לחץ על עצב, התכווצויות שרירים, עוויתות אנטי דלקתי , מחלות עור שונות כגון גזזת. אנטי אוקסידנט טיבעי.
מאלחש מקומי בטיפולי מחטים או אפילציה.
מומס בשמן שקדים מתוקים ופישתן. לא מומלץ לנשים בהריון.










שמן אגוזי מוסקט
שמן חזק סמיך וצלול ריחו מתקתק. מכיל אגוזי מוסקט בריכוז גבוה. טוב לכאבי שרירים ועוויתות. מאלחש לאורך זמן , מחמם ומרפה את השריר. טוב לכאבי כתפיים, צוואר, גו , רגליים זרועות וכו.




שמן קמומיל

שמן קליל ונעים.עשיר בפרחי בבונג. משמש כשמן תינוקות או שמן לעיסוי תינוקות. מרגיע את הנפש כמו גם את הגוף. מטפל באדמומיות , פריחות ושפשופים , כאבי בטן. אנטי דלקתי, שמן אמבט טבעי .
לתינוקות ידוע ביכולתו לשמר שיער בהיר ולכן ממומלץ מומלץ לתינוקות להוסיף לשמפו כדי לשמור על צבע השיער.










אנרגיה והמרצה: שמן הדרים קליל ונספג ברקמות. (אשכולית,אשכולית אדומה, לימון, פומלה ). לטיפול בצלוליט וסיוע בפירוק שומנים. בשילוב עם שמן קסם ממריץ ומחדש כוחות. מקל על רגליים כבדות. כתוספת לשמן עיסוי, או במקרים קשים יותר ישירות על העור. ניתן לתת כהמשך טיפול בבית ביחד עם קרם או חלב גוף.







יערה: שמן קליל מרענן ומזין. נספג בקלות ומעלה את רמת הלחות הטבעית של העור. ניחוח אשר נשאר לאורך זמן. משאיר את העור קריר ורענן.




אביטל כץ.
מקימת המרכז לרפואה אינדיאנית.
http://avitalkatz.alternativly.com/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב