דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כרטיס ביקור לעסקים זעירים או קטנים 

מאת    [ 26/02/2006 ]

מילים במאמר: 733   [ נצפה 2070 פעמים ]

אם את/ה עובדת בחברה גדולה, מטרת כרטיס הביקור שלך יהיה לזהות אותך כנציג/ת החברה בה את/ה עובד/ת ויופיעו בו הפרטים שלך כמו שם, תפקיד ומחלקה. די שיופיע בכרטיס ביקור כזה הלוגו של החברה, דוגמת SONY או GENERAL ELECTRIC , כדי שמקבל הכרטיס ידע באיזו חברה מדובר.
כרטיס הביקור של עסק קטן שונה במהותו והוא בא להציג למקבל הכרטיס את העסק עצמו. כרטיס הביקור במקרה זה הוא כלי שיווקי חשוב עבור העסק, ויש לקחת זאת בחשבון בעיצובו.
כרטיס הביקור של עסק קטן צריך להיות מעוצב ולכלול פרטים שנובעים מהתפיסה השיווקית הבסיסית של העסק. להבדיל מכרטיס הביקור של חברה גדולה ומוכרת, המשקיעה הון עתק בפרסום וחשיפה של המוצרים או השירות שלה, כרטיס הביקור של עסק קטן ייצג וישקף את המוצר או מהות העסק ופחות יתמקד בזיהוי פרטי בעל העסק עצמו.
יש חשיבות גדולה מאוד בעיצוב כרטיס הביקור של עסק קטן, ולצערי, בעלי עסקים קטנים רבים נוטים לחסוך בהוצאות על העיצוב ואיכות ההדפסה, כי הם אינם תופסים אותו ככלי שיווקי של העסק שלהם.
עסק קטן צריך לאמץ חשיבה אפילו נועזת בהכנת כרטיס הביקור. בתכנון הכרטיס יש לבחון מה המטרה שלי בעסק? מה מהות העסק? למי העסק פונה? ולתת לזה ביטוי בכרטיס ביקור.
למשל, אם הינך מייצר/ת לוחות מגנטיים, אולי כדאי לשקול לשים על הכרטיס תמונה דוגמא של לוח מגנטי. אם הינך מאפר/ת רצוי לשלב בכרטיס איור, ציור או תמונה שימחישו את עיסוקך. אישית, שנים דגלתי לשלב בגב כרטיס הביקור את תמונת בעלת העסק על מנת ליצור "קשר אישי" עם לקוח פוטנציאלי גם לאחר הפגישה. אולם בעידן האינטרנט, ניתן להמיר אופציה זו, בתמונת בעל העסק באתר האינטרנט של העסק.
גודל כרטיס הביקור חייב להיות מותאם לאלבומי כרטיסי הביקור או לגלגלת. חריגה מהגודל תגרום לכך שכרטיס הביקור לא ישולב באלבום או הגלגלת בצורה מסודרת, והתוצאה, בסופו של דבר, היא שהוא יילך לאיבוד מהר מאוד אצל הלקוח. התייעצי עם בעלת בית הדפוס או הגרפיקאית מהו הגודל הסטנדרטי של כרטיס ביקור.
חשוב שכרטיס הביקור שלך יכלול את הפרטים הבאים:

- שם העסק (גם עסק קטן חשוב שיישא שם שונה מבעל העסק - באם אין שם לעסק, אז שם בעל העסק). בשורה שמתחת לשם העסק יבוא משפט אחד או אפילו שניים המסבירים את מהות העסק. חישבו על כך שהלקוח הפוטנציאלי שלכם רואה במשך היום כ - 10 נותני שירות שונים, אל תבנו על הזיכרון המצוין שלו.

- שם בעל העסק (ראו הערה שלי למעלה)

- באם יש חשיבות להשכלה וההכשרה המקצועית, אז יש לציין את התואר.
באם הינך בוגר/ת טכניון ועיסוקך הוא ייעוץ, אז כדאי לציין "מהנדסת, בוגרת טכניון". באם הינך אמנ/ית ואת/ה בוגר/ת בצלאל, מומלץ לציין.

- כתובת מלאה של העסק כולל מיקוד. גם אם הינכם מפעילים עסק מהבית, אז ציינו את הכתובת. כתובת עסק נוטעת תחושת ביטחון אצל הלקוחות (במקרה של בעיה - "אני יודע איפה אני לחפש"). כרטיס ביקור ללא כתובת יוצר את הרושם שמדובר בעיסוק זמני.

- מספר טלפון, מספר פקס (אם יש), כתובת דוא"ל, כתובת אתר האינטרנט של העסק ולבסוף מספר הטלפון הנייד.
להלן ההבהרות שלי לנקודה זו:
מספר טלפון - באם הינכם עובדים מהבית ואתם יכולים להרשות לעצמכם קו טלפון נוסף, אז מומלץ לעשות זאת. באם הינכם מוגבלים בתקציב, בעלות נמוכה מאוד הינכם ליצור 2 תאים קוליים, האחד של העסק והאחר לבני הבית.
ההודעה הקולית תהיה קצרה מאוד ותציין את מספר הטלפון הנייד רק למקרי חירום.
מספר פקס - בעלות נמוכה מאוד (15 - לחודש) אתם יכולים לקבל מספר פקס אצל ספק שירות האימייל שלך. היתרון הגדול בשירות זה, שאינכם צריכים להדפיס כל פקס שקיבלתם (עלויות גבוהות של דיו ההדפסה) וגם יתאפשר לכם לשמור את המסמך ישירות במחשב שלך. עלות שליחת דף פקס באמצעות שירות זה הינו כ - 40 אגורות.
כתובת דואר אלקטרוני - אם עדיין אין לכם, אז מיד לעשות זאת. כדאי שהכתובת תציין את שם העסק (אם יש לך) או את שמך הפרטי המלא ואות ראשונה של שם משפחתך, למשל אם שמך צבי גרשוני אז רצוי zvi_g@....... ואם שם העסק הוא לוח וגיר, אז luch_gear...
אתר אינטרנט - אני רואה חשיבות גדולה לבניית אתר אינטרנט כאמצעי להצגה ומתן הסבר למוצר או השירות של העסק שלכם. האפשרויות היום הן רבות לבניית בפורמטים שונים ובעלויות נמוכות מאוד, בערך כ - 10 דולר לחודש.
טלפון נייד - אילולא הלחצים שהייתי נתונה להם, לא הייתי מציינת את מספר הטלפון הנייד בכרטיס הביקור. אישית, רק אם אתם מנהלים חדר מיון או עסק שבאופיו יש חשיבות למענה בשעת חירום, כמו למשל: אינסטלציה, חשמל, אז הייתי נותנת את ברכתי. אבל אני מודה ומתוודה שפה נכנעתי להתנהגות העדר.
? שעות פתיחת העסק. חובה!
? לוגו - כן או לא? התשובה תבוא מההתכווננות העסקית שלכם.


מאמר זה פורסם לראשונה באתר "אסימון"
אילנה עמירם - מלווה עסקים קטנים בהתהוותם, לשעבר מנהלת השיווק של אתר "אסימון"



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב