דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכל על דילים לחול 

מאת    [ 13/11/2008 ]

מילים במאמר: 572   [ נצפה 3623 פעמים ]

בישראל, לטייל זו תרבות. בארצות הברית עלויות הביטוח הרפואי וההשכלה הגבוהה לא מאפשרות לצעירים ובני נוער לתכנן טיולים ארוכים ויקרים הכוללים כרטיסי טיסה, אף טיול אחד לאירופה בסיום הלימודים נחשב לראוותני. בישראל לעומת זאת, החל מטיולי בר ובת המצווה, עד לטיול של אחרי הצבא, היציאה מהשגרה וההיחשפות למדינות שונות בעולם הופכת לערך כבר מגיל צעיר.

 אומנם, ארצות הברית היא מדינה עם שטח עצום אשר ידרשו מספר שבועות לעבור אותה באוטו, בעוד שבארץ הנסיעה מתל אביב לאילת היא של כשש שעות, אך זה עדיין לא מסביר את הכמות העצומה של טיסות לחו"ל אשר קיימת בישראל. מדינה של שבעה מיליון איש, לפי הדו"ח האחרון של המרכז לסטטיסטיקה, ובה שתי חברות תעופה עצמאיות בנוסף לכל חברות הענק הבינלאומיות אשר מתחרות על השוק – דבר כזה לא קיים בשום מקום אחר.

טיסות ברגע האחרון

 אולי עקב היקף הטיסות העצום, ואולי פשוט כי היה זה פיתוח טבעי של התחום, בארץ התפתח מאוד בשנים האחרונות עניין הטיסות ברגע האחרון. סוכנויות הנסיעות עדיין ממליצות לרוב קהל הנוסעים להזמין כרטיסי טיסה כמה חודשים מראש, אך מסוגלות למצוא גם טיסות בהתרעה קצרה למי שמתעקש.

ישנן הרבה קבוצות אשר מעוניינות בטיסות בדקה ה-90. חיילים משוחררים אשר מתכננים טיול לאחר הצבא ולא יודעים בדיוק איך ומתי יתאפשר להם לנסוע ומתי יאספו את הכסף הנדרש. סטודנטים אשר מנסים למצוא זמן לקחת חופשה קצרה באמצע הלימודים אך לא בטוחים כיצד ומתי ייפול עומס העבודות והבחינות ולכן מעדיפים לחכות לרגע האחרון עד ההזמנה, ואף אנשים בוגרים אשר עקב נסיבות חריגות כגון חופשה שלא ציפו לה מהעבודה, פתאום מוצאים שיש בידיהם זמן פנוי ורצון לטייל.

 בדרך כלל ישנה אסוציאציה של טיסות מוזלות ודילים לח"ול עם רעיון הטיסות בדקה ה90, אך אין לבלבל בין השניים. טיסות של הרגע האחרון אינן תמיד זולות ואף לעתים יקרות בהרבה מטיסות שהוזמנו מראש לאותם יעדים. רק במקרים כגון עונה לא תיירותית או ביטולי נוסעים ברגע האחרון ישנה אפשרות כדאית לקנות כרטיס זול בהתראה קצרה. למעשה, ברוב המקרים כרטיסים מוזלים אשר מוצעים זמן קצר לפני הטיסה לא מבשרים טובות – אלה בדרך כלל טיסות צ'רטר לא סדירות שיש להן סיכוי טוב להתעכב, לעצור לחניות ביניים לא מתוכננות או לא להמריא כלל ובכך לקלקל את החופשה המתוכננת.

כל הסיפור על דילים לחו"ל – עבר, הווה, עתיד

דילים לחו"ל הם מקרה נפרד מכל אשר צוין עד כה. מה שמכונה בפי חברות הנסיעות ואתרי האינטרנט "דיל" הוא למעשה עסקת חבילה בה מוצע ללקוח חסכון בטרחה תמורת טיול לכאורה באותו המחיר. כלומר, זהי הזמנה של טיסה, שהיה בבית מלון ואף השכרת רחב במדינת היעד, אשר מתבצעת באותו המקום ובאותו הזמן ותמורת מחיר אחד. בעסקי הטיולים זהו מהלך מוכר אשר נוצר כתוצאה מלקוחות אשר לא היו מעוניינים לעמול במשך שעות ולחפש מקום אמין וכדאי באינטרנט בתקופה שבה הדעה הרווחת הייתה כי לסוכנויות הנסיעות ישנם משאבים שלא מוכרים לקהל הנוסעים הרחב.

היום דילים לחו"ל נמכרים פחות ופחות דרך סוכנים. אמינות אתרי הנסיעות באינטרנט עלתה בצורה משמעותית בעשור האחרון, והם רבים כל כך עד שמציאת האתר המתאים לא מצריכה כמעט כל מאמץ. בתרבות הטיולים הישראלית הענפה, זמנם של הדילים לחו"ל כפי שהם קיימים בסוכנויות הנסיעות עבר ותקופת הדילים באינטרנט רק החלה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב