דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיבות לאלימות שלכם וכיצד תתמודדו איתה? 

מאת    [ 13/11/2008 ]

מילים במאמר: 515   [ נצפה 15515 פעמים ]


האם אתם אלימים - 6 סיבות לאלימות שלכם וכיצד תתמודדו איתה? / מאת יואב ברנזון



מהי אלימות?

אלימות אינה רק מכות. אלימות היא גם שתיקות ממושכות, ניתוקים ארוכים, ריבים כרוניים, צעקות, התפרצויות זעם וכעס, השתוללויות, קללות, ביזוי וזלזול באחרים, תחושת מתח באוויר, התנהלות לחוצה, ביקורת בלתי פוסקת ותוקפנות מילולית.

אם אתם אלימים ואתם רוצים להתמודד עם האלימות שלכם עליכם תחילה להבין את המקורות מהם נובעת האלימות שלכם ואת הדרכים להתמודד עם גורמי האלימות שלכם בצורה אפקטיבית.


1) מזונות אלימים


מזונות אלימים הם מזונות עתירי סוכר. מחקרים מוכיחים בצורה חד-משמעית כי הורדה משמעותית של כמות הסוכרים בצריכת המזון מובילה לירידה דרמטית ברמת האלימות, כי הסוכר הוא סם הממריץ את הגוף וצריכתו בכמויות גדולות מכניסה את הגוף לתודעה אלימה של "מצב חירום".

הקטינו את צריכת הסוכר, צמצמו את היקף שתיית המשקאות הקלים והממותקים, הפחיתו בצריכת הקפאין (קפה, שוקולד וכו') והפחמימות.


2) מיניות תקועה



מיניות היא אחת הדרכים האפקטיביות לפרוק מתחים ולחצים. מחקרים מוכיחים שהימנעות ממושכת מפעילות מינית מובילה להתנהלות נוירוטית, עצבנית, לחוצה ואף אלימה - במיוחד אצל גברים אך גם אצל נשים.

בעיות בתפקוד מיני (כמו שפיכה מוקדמת וזיקפה חלשה אצל גברים וקושי להגיע לאורגזמה או נרתיק צר אצל נשים) נובעות ברוב המקרים מאלימות פנימית שהוזנחה ולא טופלה במשך שנים שסימניה הם סירוס עצמי וחוסר יכולת להרפות, לשחרר ולהתפרק מינית בצורה תקינה, נכונה ובריאה.


3) ילדותיות



אישיות ילדותית היא בדרך כלל אישיות אלימה, גחמתית, בלתי צפויה ואקצנטרית שאינה מסוגלת לדחות סיפוקים, להתחשב בצרכים של אחרים ולהבין אותם ולהפגין שליטה עצמית.

אנשים שלא התבגרו או שממשיכים להתנהל בצורה ילדותית גם בבגרותם נוטים ברוב המקרים להיות אנשים אלימים וחסרי שליטה עצמית המתקשים להתמודד במצבים של שינויים מהירים או מפתיעים, דחיית סיפוקים, התחשבות באחרים, קבלת מרות וסמכות של אחרים והשלמה עם גבולות, תפקידים ואחריות אישית.


4) חוסר סדר



חוסר סדר משקף מצב של העדר חוקים והעדר גבולות ובסופו של דבר הוא מעניק לגיטימציה לאלימות. אנשים שחיים בבלאגן, ללא חוקים ברורים, ללא משמעת וללא הרגלים חיובים - נוטים לאלימות גדולה יותר.

ללא סדר, משמעת, גבולות, מסגרות, תפקידים והגדרות - אנשים הולכים לאיבוד. הצד היצרי, הגחמתי, האימפולסיבי והקפריזי הופך לצד דומיננטי אצל אנשים כאלה והתוצאה היא אלימות מוגברת ותחושה כללית של חוסר סדר, כאוס ואנרכיה שבה בעצם הכל מותר, וודאי אם לא נאסר במפורש.


5) עישון



עישון מוביל לאלימות. ניקוטין הוא סם ממריץ והוא מוביל לעלייה בלחץ הדם, להגברת המתח והעצבים, לקושי בהתמודדות עם מצבי לחץ ובסופו של דבר להתנהגות כפייתית, נוירוטית ולעיתים גם היפר-אקטיבית ואלימה.

אנשים מעשנים הם אנשים לחוצים יותר ועצבניים, ולכן גם נוטים יותר לאלימות - מכל הסוגים. הניקוטין אותו הם צורכים באופן קבוע מכניס את הגוף שלהם לתודעה אלימה של "מצב חירום", בדיוק כמו הסוכר או האדרנלין.


6) חינוך לאלימות



בית אלים מחנך את ילדיו להיות אלימים בעצמם. אנשים שנולדו לתוך בית שבו ההורים התנהלו בצורה אלימה, לחוצה, עצבנית, כפייתית, שתלטנית, רווית ריבים, צעקות והשתוללויות, או לתוך בית שבו היו מכות, היה ניצול מיני או שתיקות ארוכות - הופכים בעצמם לאנשים אלימים.

תוך זמן קצר מאוד הגישה האלימה מחלחלת לתוך האישיות והנפש שלהם - ולכן כבר מגיל צעיר הם מגלים אופי אלים, חסר מנוח, עצבני, אטום, משתולל וחסר גבולות.




וטיפ לסיום: ככל שיש בתוככם פחות אלימות - כך יש בכם יותר שליטה עצמית, רווחה, שמחה וחיוביות.


יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/PAGE35.asp - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב