דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך הובלות שלם 

מאת    [ 12/11/2008 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 3730 פעמים ]

הובלות
כולנו נתקלים מדי פעם בחיינו (מי יותר ומי פחות) בסוגיה המרתקת של מעבר דירה. לעניין זה קיימת דילמה נצחית והיא האם לבצע את ההובלה לבד או לשכור שירותי הובלות מקצועיים מאת חברת הובלות. מובן שקיימות מספר נקודות בטווח שבין הובלה עצמאית לבין מוביל מקצועי (הטנדר של הדוד, עזרה מחברים וכו'). אולם ברור לכל כי לפחות עבור חלק מפריטי הריהוט הגדולים והכבדים (מקרר, מכונת כביסה, ספות וכו') כדאי לשקול בכובד ראש שירות הובלות מקצועי. אמנם הובלה עצמאית יכולה לחסוך כסף, אבל אסור לשכוח את כאבי הגב שעלולים להיתקל בהם.
הובלות - איך בוחרים?
בחירה נכונה של שירות הובלות אינה שונה מבחירת כל בעל מקצוע אחר (כמו עו"ד או ספר) והיא תלויה במספר גורמים כמו תקציב, איכות השירות, מקצועיות ועוד. כמו בהרבה מקרים, המלצות של חברים עושות את העבודה בצורה הטובה ביותר. כשתתקשרו לחברת מובילים ותגידו "דוד שלח אותי" תזכו ליחס חברי יותר ואולי אפילו מחיר נמוך יותר. באופן כללי, אם מישהו מוכר לכם היה מרוצה מהשירות שקיבל עדיף לסמוך עליו מאשר על השם הראשון שעולה בחיפוש בדפי זהב.
הובלות - תיאום ציפיות
אחת הבעיות השכיחות ביותר בעבודה עם חברת הובלות היא היעדר תיאום ציפיות. כדאי לבקש מנציג החברה לבקר בדירה שאתם עוזבים ובדירת היעד כדי לוודא ש-"קומה 3 על עמודים" הוא מושג מאותו לקסיקון אצלכם ואצלו. גם כמות הריהוט חשובה והכוונה בעיקר לחפצים הגדולים - אף חברת הובלות רצינית לא תעשה עניין מעוד ארגז או שניים אבל אם דיברתם על מקרר אחד ובפועל יש 2 מקררים ו-2 ספות - הדבר יתבטא בחשבון גבוה הרבה יותר ביום ביצוע ההובלה וחבל.
הובלות - תהליך האריזה
לכל אחד מאיתנו יש את הפטנטים שלו לאריזה (או של הסבתא שלו). אבל אחד הדברים הבסיסיים ביותר הוא לצמצם בשטח האחסון ככל האפשר. זכרו - פחות ארגזים = פחות כסף. מובן גם שבארגזים מלאים פחות סביר שיישברו חפצים מאשר בארגזים חצי ריקים. רצוי לשים חפצים שבירים בארגזים ייעודיים, לעטוף אותם בחומר מונע שברים (רוב חברות ההובלה יספקו לכם תמורת סכום נמוך ניילון מיוחד) ולסמן את הארגזים בצורה בולטת כי הם שבירים. כדאי גם לארוז חפצים לפי חדרים ולסמן בהתאם ואז אנשי חברת ההובלה יניחו כל ארגז בחדר המתאים, דבר שיחסוך לכם זמן בפריקה.
הובלות - ביטוח
חשוב מאוד לוודא כי לחברת ההובלות יש ביטוח מספק מבחינת התוקף והיקף הפיצוי הן לשם קבלת פיצוי במקרה של שבר או היעלמות חפצים והן במקרה שמישהו מדיירי הבית או צוות ההובלות ייפצעו.
יום ההובלה
ביום ההובלה עצמו, רצוי לפנות זמן ולהימצא בקרבת אנשי חברת ההובלות משום שתמיד יהיו שאלות ובעיות שיצוצו למוביל וכדאי שתהיו שם כדי לתת מענה בצורה מהירה ולקצר את תהליך ההובלה ככך שניתן.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב