דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפואה אלטרנטיבית- כמה באמת ניתן להיעזר בה 

מאת    [ 11/11/2008 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 2745 פעמים ]

אין ספק כי בעשור האחרון גדלה מאוד המודעות הציבורית בכל הקשור לתחום העידן החדש בכלל ולתחום של רפואה אלטרנטיבית בפרט. מה הכוונה, בעצם, בביטוי רפואה אלטרנטיבית? רפואה אלטרנטיבית היא רפואה המתאפיינת בגישות טיפוליות שאינן מתבססות על מחקר מדעי קונבנציונאלי, אלא על תורות לא מערביות ברובן, כמו תורות סיניות, הודיות ואחרות. רפואה אלטרנטיבית כוללת שיטות טיפול שונות ומגוונות, מבלי להיעזר בתרופות המכילות מרכיבים כימיים. בחלק משיטות הטיפול נעשה שימוש בכלי עזר שאינם מתחום הרפואה הקונבנציונאלית, כמו צמחי מרפא ושמנים אתריים. אלטרנטיבה משמעותה חלופה, אולם במקרה זה, רפואה אלטרנטיבית לא מיועדת להחליף את הרפואה הקונבנציונאלית, אלא להשלים אותה. זו הגישה האינטגרטיבית של טיפול - טיפול המשלב את הידע המבוסס מדעית, עם שיטות הטיפול האלטרנטיביות, המתבססות על תורות רוחניות שונות. אפשר לומר כי גישה זו היא גישה מקיפה ויעילה, המקצרת את משך המחלה ומשפרת את איכות חיי המטופל.

רפואה אלטרנטיבית- טיפולים מרכזיים
כאמור, רפואה אלטרנטיבית כוללת מגוון רחב של שיטות טיפול, אולם רק חלקן קיבלו הכרה מדעית רפואית כיעילות. את ההוכחה הטובה ביותר להכרה זו ניתן למצוא בהכנסת טיפולים שונים מהתחום של רפואה אלטרנטיבית למסגרת מסובסדת בקופות החולים. בין הטיפולים השכיחים שניתן למצוא במסגרת קופות החולים: צמחי מרפא, נטורופתיה, אקופונקטורה, רפלקסולוגיה ועוד. כל שיטה מבוסס על תורה שונה. רפלקסולוגיה, למשל, מתמקדת בכפות הרגליים, כאשר כל חלק בכף הרגל מייצג איבר שונה בגוף. דרך כפות הרגליים, בעצם, מאבחנים את המטופל ומתאימים לו את מספר הטיפולים ואת אופיים. נטורופתיה הינה שיטת טיפול המתמקדת בסיוע לכוחות הריפוי הטבעיים של הגוף, באמצעות לימוד אורח חיים בריא, תזונה נכונה, שילוב של פעילות גופנית ושימוש בצמחי מרפא ובשמנים אתריים. צמחי מרפא נמצאים בשימוש גם בשיטת הטיפול "פרחי באך". שיטה זו שפותחה על-ידי ד"ר אדוארד באך, משלבת ידע מתחום ההומיאופתיה ומטפלת בתחושות נפשיות קשות כגון צער, תסכול וחרדה. השיטה מבוססת על אבחון המטופל והתאמת תמציות מפרחים שונים, להקלה על תחושות קשות אלו. עיסוי הוליסטי רפואי הוא עיסוי בשמנים, הכולל מתיחות, עבודה בתנועה ולחיצות מסוימות. הטיפול מיועד לסובלים מבעיות וכאב בתנועה. שיאצו הוא עיסוי, המבוסס על תורה סינית, בו מפעילים לחץ על נקודות שונות בגוף בכדי לשחרר כאב. נקודות הלחיצה הן מרדיאנים - ערוצי אנרגיה, ובשילוב עם מתיחות נועד לטפל בחוסר איזון אנרגטי בגוף ולסייע בהקלה על כאב.

יש לציין כי רופאים רבים ממליצים, לאחרונה, להשלים את הטיפול הרפואי הקונבנציונאלי בטיפולים אלטרנטיביים, בכדי לקצר את משך המחלה ולשפר את תחושת החולה במהלכה. אפשר לטעון כי בכך יש מעין גושפנקא לקשר שבין גוף ונפש, שכן רפואה אלטרנטיבית גורסת כי מחלות הן הסימפטומים הגופניים של בעיות נפשיות ורוחניות.
רפואה אלטרנטיבית, בשילוב עם רפואה קונבנציונאלית, מהווה את הטיפול האינטגרטיבי, שכן גם הגוף וגם הנפש מטופלים. האמרה המפורסמת 'נפש בריאה בגוף בריא' אכן באה לכדי ביטוי בטיפול המשלב בין רפואה אלטרנטיבית לרפואה קונבנציונאלית.
רפואה אלטרנטיבית- סיכום קצר
ניתן לסכם ולומר כי הפתגם הישן 'לא יועיל, לא יזיק' תקף גם לגבי שיטות הטיפול השונות של רפואה אלטרנטיבית. מכיוון שרוב הטיפול נסמך, בעצם, על הרפואה הקונבנציונאלית, רפואה אלטרנטיבית מקבלת את המקום של השלמת הטיפול. כדאי להתנסות בשיטות השונות, משום שאנשים רבים 'גילו' דרכים שונות ונעימות, המחזקות אותם ומשפרות את מצבם. יש לזכור כי מוכנות המטופל להתנסות מעלה את הסיכויים להצלחת הטיפול. כלומר ההצלחה לא תלויה רק ברופא או במטפל או בשיטת הטיפול. מדובר על הדינאמיקה בין שיטת הטיפול, הרופא והמטופל.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב