דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סליקה במאה העשרים ואחת 

מאת    [ 11/11/2008 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 3361 פעמים ]

סליקה מהי? חיוב באמצעות כרטיס אשראי המהווה מתן הרשאה לחיוב חשבונו בעל הכרטיס והתחייבות לתשלום מיידי במספר מסלולים אפשריים: בתשלום אחד היורד מן החשבון בתאריך מבוקש אחד בכל חודש קלנדארי, בשני תשלומים או יותר על פי הסדר שחתמה החברה המספקת מתן שירותי סליקה לבעל העסק, או במספר תשלומים גבוה - עד שלוש שנים - פלוס קרדיט. בבורסה לניירות ערך, למשל, קיים מערך סליקת התחייבויות בזמן אמת, אשר מאומת עם תום סיומו של כל יום מסחר.

סליקה מגיעה להוות תחליף נוח לכסף המזומן ולהמחאות. אופן ביצוע התהליך: סליקת כרטיסי חיוב אישיים המזוהים עם כל לקוח בנפרד ותוך נקיטת אמצעי זהירות הבאים להגן על פרטיותו ועל ממונו. אם מדובר באבטחת מידע באינטרנט, דואגות חברות האשראי למדר את המידע העסקי והאישי של כל לקוח ובעל עסק על הצד הטוב ביותר, תוך שימוש בפתרונות חיצוניים כשירותי חברות חיצוניות המתמחות בתחום.

סליקה, בשוק האשראי, הפכה להכרחית. בעידן האינטרנט והחנויות המקוונות, לא ניתן להתחמק מהשימוש בשירותי הסליקה של מי מחברות האשראי, בין אם כלקוח פרטי, ובין אם כעסק המחייב את כרטיס האשראי של הלקוח. הסליקה הפכה לעניין שבשגרה עד כדי כך שאתרי בנקים, רשויות מקומיות ומוסדות ממשלתיים, מציעים אפשרויות סליקה כמעט לכל פעולת תשלום שוטף התורמת לאפקט הנוחות של בעל הכרטיס ולחיסכון בזמן ובמשאבים.

סליקה, כפעולה יומיומית, הפכה לפעולה שכיחה עד כי ניתן היום למצוא בארנקו של פלוני מספר כרטיסי אשראי, ולא המחאה או מטבע אחד לרפואה.

כיצד פועל תהליך סליקה -

אדם המעוניין ברכישת מוצר ימסור את פרטי כרטיס האשראי שלו לבית העסק עמו הוא עשוי לסגור את העסקה. הכרטיס נסלק במערכת ממוחשבת אשר מתקשרת באופן אוטומטי למחשב מרכזי המכיל מאגר נתוני הלקוחות ומנהל מעקב אחר התחייבויותיהם, עסקאותיהם ומצב חשבון הבנק שלהם ו/או מידת ניצול המסגרת שקבע להם הבנק על פי יכולת השתכרותם המוכחת.

לאחר בדיקת כל הנתונים המתוארים לעיל, מתבצעת סליקה מתוך חשבונו. בתאריך הקבוע באותו החודש, יועבר הסכום הנקוב של המוצר הנרכש מחשבונו של הקונה לזה של המוכר.

סליקה ידנית, טרום עידן המחשבים, התרחשה באמצעות מכשיר מסורבל בתוכו הושחל דף בעל שלושה העתקים, אשר כלל שימוש בנייר העתקה כימי. סליקת כרטיסי החיוב התרחשה תוך השחלתם מתחת לנייר ההעתקה, כך שבפעולת הסליקה - "גיהוץ" בשפה העממית - הועתקו פרטי הכרטיס על גבי הנייר.

כיום, ניתן למצוא חברות שונות המספקות שירותי סליקה. פלאקארד היא אחת הבולטות שבהן. פלאכארד איננה רק חברת סליקת כרטיסי חיוב באשראי, היא גם מספקת פתרונות תוכנה בתחום האשראי לעסקים: מערכות תוכנה לחיוב, זיהוי בקרה והתאמות כרטיסי אשראי, תוכנת סליקת כרטיסי אשראי ישירות מאתר האינטרנט שלכם.

סליקה בכל אחד מהפיתוחים הייחודיים של פלא קארד בתחום סליקת כרטיסי אשראי תורם לעסק שלכם לחיסכון משמעותי והתייעלות.






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב