לשרוף שומנים ללא פציעות
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

לשרוף שומנים ללא פציעות 

מאת    [ 10/11/2008 ]
מילים במאמר: 737   [ נצפה 2192 פעמים ]

 
 

פעילות גופנית היא כל פעילות פיסית שמבצע אדם במסגרות שונות, כגון ספורט או פעילות שגרתית כמו עלייה במדרגות, הרמת משאות, הליכה ורכיבה על אופניים. הפעילות הגופנית מעלה את קצב חילוף החומרים וייצור החום הנפלט מהגוף לסביבה. הפעילות הגופנית נמדדת על פי כמה מאפיינים: רמת האינטנסיביות, קבוצות השרירים הפועלות, משך הפעילות ומטרתה. בעת ביצוע פעילות זו, מתחוללים שינויים פיזיולוגיים כמעט בכל מערכות הגוף ומרבית האיברים מתגייסים לביצועה.

לכל סוג של פעילות גופנית גם קלה, יש את האפשרות להיטיב עם הגוף. כך למשל להורדת משקל יש עבורנו משמעות בריאותית ענקית בין היתר מניעת מחלות, כאבי גב ודלקות פרקים. אך לאלה מאיתנו שאינם מסתפקים בהורדת משקל קלה אלא רוצים לשנות את הרכב הגוף, לשרוף שומנים ולחטב את גופם אין די בפעילות גופנית מתונה ובודאי אין די בשינוי במאזן הקלורי (לאכול פחות ולשרוף יותר). אנשים אלו זקוקים לפעילות גופנית אינטנסיבית - פעילות בעצימות גבוהה. בניגוד לחשיבה המיתית המקובלת פעילות גופנית יעילה לשריפת שומנים צריכה להתבצע בעצימות של 70% ומעלה מצריכת החמצן המרבית. בפעילות גופנית בעצימות כזאת שריפת הקלוריות נמשכת גם שעות לאחר תום המאמץ.

מחקר חדש שנערך בארצות הברית ופורסם Medicine & Science in Sports &
Exercise, 10/2008 נמצא שקבוצת הנשים שהתאמנה קשה במשך 4 חודשים הצליחה להשיל
כמות גדולה של שומן ממרכז גופן בעוד שקבוצה מקבילה שעבדה באופן מתון הפחיתה ממשקלה אך לא באזור המרכז שם אנו נוטים לאגור שומנים מסוכנים לבריאות. המחקר שב ומאשר שעוצמת האימון חשובה לגבי אנשים שרוצים לשנות את מבנה הגוף שלהם על ידי שריפת שומנים.

החשיבות לשינוי במבנה הגוף הוא לא רק הצורך להשתחל לג'ינס צר יותר אלא גם בריאותי. שומן רב יותר באזור הבטן משמעותו גם יותר שומן סביב האיברים הפנימיים ועל כן סיכון מוגבר ללחץ דם גבוה, סכרת, ומחלות לב. עם זאת החשש בסוג כזה של פעילות הוא פציעות ספורט.

פציעות ספורט
כאמור, פעילות גופנית נכונה נושאת בקרבה יתרונות לרוב. מעבר לכך שהיא מאריכה את חיינו משפרת את איכותם היא מונעת ההשמנה על כול סיכוניה, משפרת את תגובת הרקמות לאינסולין, מורידה לחץ דם, מורידה את השומנים בדם והסיכונים הנלווים לכך, מפחיתה את הסיכון לחלות בסוגי סרטן מסוימים ומחזקת את העצמות. בקיצור מאריכה ומשפרת את חיינו. בגלל יתרונותיה הרבים שיבחה של הפעילות הגופנית נישא בפי כול וההמלצות לפעילות גופנית נשמעות מכול עבר: מחברינו, משכנינו, מילדינו מהרופאים שלנו וגם ממשרדי הממשלה השונים.

אך לצערנו לא הכול ורוד. פעילות גופנית ובעיקר פעילות מאומצת עלולה לגרום או להחמיר בעיות רפואיות שונות ולפגוע באיכות חיינו באופן בלתי הפיך. במקרים נדירים עלולה פעילות גופנית לגרום אף למוות. הפופולאריות הגואה של הספורט והספורטאים והזמן הפנוי שעומד היום לרשותם של רבים
מעודדים יותר ויותר אנשים להתעמל. תופעה זו גורמת שמספר פציעות הספורט בעולם הינו אדיר וגרוע מכך מספר זה מצוי בעליה. האם אנשים אלו קבלו הדרכה מתאימה לגבי סוג הספורט שבו החליטו לעסוק? לרוב לא! האם אנשים אלו נבדקו למידת כשירותם הגופנית טרם החלו בפעילות גופנית? לרוב לא!

הגורמים לפציעות ספורט
הגורמים לפציעות ספורט הינם רבים ומגוונים. היכולת שלנו לצמצמם תלויה רבות במודעות שלנו וביכולתנו לנהוג בשיקול דעת.
גורמים רבים חושפים אותנו לפציעות ספורט, על חלקם אין לנו שליטה (גיל, שינויים גנטיים ופציעות קודמות), ועל חלקם האחר ניתן לשלוט ולהקטין את הנזק (התאמת הציוד, סוג משטח המשחק, טכניקת משחק לקויה, חוסר חימום לפני הפעילות, כושר גופני ירוד, פעילות לא הדרגתית ומתח נפשי הפוגם ביכולתנו). בעוד שהגפים שלנו מעבירות כוח ותנועה למרחק הן גם יוצרות עומס החוזר ומתגבר על מערכות העצב, השריר והשלד. אצנים גומעים מרחקים גדולים כל שבוע ושחיינים מתאמנים שעות כל יום. החשיבות הביו מכאנית קריטית לבריאותם ולביצועיהם. אפשרי מצב שבו ספורטאי סובל מבעיה ביו מכאנית באחד המפרקים מבלי שיהיה מודע לכך. במקרה כזה עם תוספת מאמץ חריגה הוא מגביר את
סיכוייו להיפצע, ובנוסף גם ביצועיו כספורטאי אינם מיטביים.

בדיקה מקיפה אצל הרופא המתאים כמוה כבדיקת מנוע רכבנו לפני נסיעה ארוכה. הרופא יבדוק אתכם וימליץ על פעילות מתאימה בהיסתמך על גורמים שונים כגון: גיל, משקל, אינדקס מסת גוף, תפקודי לב ריאות, רמת שומנים בדם והסיכונים למחלות לב.

מנקודת מבטה של הכירופרקטיקה תקינותו הביו מכאנית של הגוף היא המפתח להימנע מבעיות גב ובעיות פרקים בעקבות פעילות גופנית. הכירופרקטור יבדוק את תקינות הפרקים ועמוד השדרה, ימדוד את טווחי תנועתם ואת ויציבות הפרקים ויעזור לכם להחליט לגבי סוג הפעילות המתאימה לכם.

הכירופרקטיקה בהסתכלותה התפקודית על גוף האדם יכולה להועיל בטיפול ומניעת פציעות ספורט ובשיפור הביצועים האתלטים כפי שספורטאי צמרת רבים יעידו. רוב מדינות המערב בניהן ארצות הברית, בריטניה, קנדה, ניו-זילנד ואוסטרליה כוללות כירופרקטורים בקבוצות האולימפיות כבר שנים רבות. הבנת העקרונות הביו מכאניים המעורבים בסוגי
הספורט השונים עוזרת לנו למנוע פציעות ולחזור לתפקוד מיטבי לאחר פציעה בעזרת שיקום. על הספורטאי להחלים לחלוטין מפציעתו על מנת למנוע מעגל חוזר של פציעות ההופכות לכרוניות.
ד"ר יצחק בכר-כירופרקטור Ms.c. D.C
http://gav-clinic.com
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב