דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משחקי מחשבה לכלבים 

מאת    [ 09/11/2008 ]

מילים במאמר: 697   [ נצפה 6770 פעמים ]

אם יש לכם גור, או כלב אנרגטי שנשאר הרבה שעות לבד כל יום- סביר להניח שיש לכם כלב שמסתובב בבית משועמם וכלבים משועממים מתעסקים בעיקר בלחפש מה לעשות. המסקנות, לרוב, לא מוצאות חן בעיינינו.. הנה כמה רעיונות למשחקים לא יקרים שיעסיקו את הכלב לקצת יותר זמן מהצעצועים הרגילים שלו:

1. בקבוק פלסטיק שבתוכו יש כמה חתיכות אוכל שהכלב שלכם אוהב. הרעיון- אם הכלב ינער את הבקבוק בכיוון הנכון האוכל יצא החוצה, רוב הכלבים מבלים בהתחלה המון זמן בלנסות ללעוס את הפייה של הבקבוק. כאשר כלב מנסה זמן רב ללא הצלחה- הוא מתייאש (כל כלב והזמן שלוקח לו לוותר) לכן כדי לעודד את הכלב להמשיך לנסות ולפתור את החידה בהתחלה עושים את זה קל יותר, אפשר לחורר את הבקבוק בחורים גדולים כך שגם אם ינער ממש קצת האוכל יצא ואז נקטין את מינון החורים בהדרגה.

2. בד עם קשר ובתוך הקשר כמה חתיכות אוכל, הרעיון: הכלב צריך למצוא אסטרטגיה להגיע אל האוכל. מנסיון, חלק מהכלבים ילכו על לקרוע את הבד וחלקם ילמדו ממש לפתוח את הקשר. הבד יכול להיות כל פיסה של בד ישן שלא צריכים, רצועה מלבנית באורך של כ- 30 ס?מ, מניחים את האוכל במרכז ויוצרים את הקשר כך שהאוכל מוסתר בתוכו. שוב, כדי לעודד את הכלב לנסות בפעמים הראשונות- צרו קשר רופף לחלוטין שיהיה קל מאוד לפתוח. כשהכלב שלכם כבר התמכר לצעצוע אפשר להתחיל להעלות דרגות קושי וליצור קשרים הדוקים יותר.


3. קונג/ עצם אמיתית חלולה- הקונג הוא צעצוע גומי דחוס, מגיע בכל מיני צורות ומחורר בצורה כלשהי, עצם אמיתית היא אלטרנטיבה זולה יותר, חפשו את העצם הארוכה והחלולה. השימוש בשני הצעצועים הוא זהה- אנחנו ממלאים את החלל בצעצוע באוכל והכלב על- ידי ליקוק מנסה להגיע אליו. מילוי אפשרי אחד הוא ?פטה נקניקיות?- חצי נקניקיה מעוכה בתוספת טיפה אחת של חמאה (בשביל שיתקבל מרקם שאפשר למרוח), עוד אפשרות היא מילוי מיוחד לקונג שקונים בחנות. מורחים את הממרח בדופן הפנימית של המשחק ומקפיאים (!!) לחצי שעה כדי שההמרח יתמצק על הדופן ולא ישפך החוצה ברגע שנותנים לכלב.

וריאציה נחמדה היא להכניס לתוך המשחק אוכל שהכלב ממש ממש אוהב, ואז ?לסתום? את הדרך אליו בשכבה של ממרח אהוב, אבל קצת פחות. כך הכלב מללק את דרכו לאוכל האהוב שלו.

4. פיניאטה- (מתאים גם לימי הולדת של כלבים : ))כאן הבד עם הקשר ממקודם תלוי מגובה, שוב- מכיל אוכל. הרעיון: על מנת שהאוכל ייפול אליו הכלב צריך ללעוס את הבד בעמידה/ בקפיצות או למשוך במקום הנכון. כדאי להתחיל מגובה שהכלב מגיע אליו בקלות כשהוא מרים את הראש ולהתקדם בהדרגה עד לגובה עמידה על שתיים. לפני שעוברים לשלב הפיניאטה יש ללמד לפתוח את הקשר כשהבד לא תלוי מגובה, כפי שמפורט בסעיף 2. זה תרגיל נחמד מאוד לכלבים שבנטייתם הטבעית הם קופצניים או עומדים הרבה על רגליים אחוריות. התרגיל לא מתאים לכלבים עם בעיות אגן!

5. עצמות לעיסה, אוזניי חזיר, עצם בקר- אלו הם המשחקים היקרים יותר ברשימה שלנו, את כולם ניתן להשיג בחנות חיות והם אינם משחקי מחשבה אלא תעסוקה לפה וגם זה חשוב.


* למה זה טוב?

- עוזר (לא פותר!) לבעיות של הרס חפצים בבית - מפעיל את הכלב ונותן לו עניין - מפעיל את המוח של הכלב, כאשר הוא צריך ?לעבוד? על להשיג אוכל, במקום שרק יוגש לו ללא מאמץ - כיף גדול לאנשים! מבדר מאוד לראות את הכלב שלך מתמודד עם בעיות ומוצא שיטות מוצלחות ומוצלחות פחות לפתור אותן?

* איך אדע איזה משחק מתאים לכלב שלי?

פשוט לנסות! כל כלב אוהב ומתמכר לסוג שונה של פעילות, חלק מהכלבים אוהבים יותר ללעוס, חלק אחר אוהב יותר ללקק, חלק ידחו את צעצוע הבד כאשר הבד הוא ג?ינס ויתלהבו מבד אחר. הוריאציות רבות מאוד. כאשר תוציאו את המשחק בפעם השנייה והכלב יקום בהתלהבות- תדעו שזה המשחק הנכון?

* למה צריך לשים אוכל במשחקים?

כי הכלב צריך סיבה לעבוד קשה על המשחק, ריח של אוכל הוא מוטיבציה מעולה.

* באיזה אוכל להשתמש?

מה שהכלב שלכם אוהב! זה יכול להיות נקניק, שאריות מארוחת הצהריים, האוכל של הכלב, חטיף כלבים מהחנות או חתיכת גבינה. כל כלב אוהב דברים אחרים. כדאי לנסות ובשימוש קבוע במשחק גם לגוון.

* כמה אוכל לשים?

ממש ממש מעט. אם זה נקניק- מספיקה פרוסה אחת חתוכה/ חצי נקניקיה/ 5-6 חתיכות מהאוכל של הכלב. הכמות הזו מספיקה כדי שהכלב יתאמץ. אם רוצים אפשר לשים יותר ובכל אופן להוריד את הכמות שנותנים במשחקים מהכמות הרגילה שהכלב אוכל, כך אין לנו אוכל עודף ומשקל עודף על הכלב.

לעיסה מהנה!

ענת ווליניץ, מאלפת כלבים בשיטות חיוביות. בקרו באתר שלי http://www.anatraining.wordpress.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב