דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוכנות לעריכת תמונות - תמונה אחת שווה אלף מילים 

מאת    [ 08/11/2008 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 11461 פעמים ]

תוכנות לעריכת תמונות מציעות אופציות טובות ויעילות עבור המשתמשים הביתיים, המבקשים לשפץ תמונה שלא עלתה יפה, או לשפר תמונה יפה באמצעות מעט מגע אמנותי. תמונה שעברה עריכה, עשויה להיות מרשימה הרבה יותר - וזאת בלי שאף אחד ירגיש כי היא שופצה. חלק מהאפשרויות הטמונות בתוכנות, נגישות ופשוטות מספיק גם עבור אותם משתמשים בסיסיים.

אופציות לעריכת תמונות
שיפוצים קלים או נגיעות עדינות כמו שיפור הניגודיות (קונטרסט) או הגברת הבהירות יכול לבצע כל אחד, ללא כל בעיה - מומלץ בעיקר כאשר מדובר על תמונות שיצאו כהות או מטושטשות. אפשרויות מתקדמות יותר כוללות גם העלמת "עיניים אדומות", תופעה המתרחשת כאשר המבזק (פלאש) של המצלמה מוחזר על ידי נימי הדם בעיניים שלנו - דבר היוצר בדרך כלל תמונות לא אסתטיות ומעט מפחידות, יש לומר, של אנשים חייכנים ואדומי עיניים. התוכנות הבסיסיות ביותר מציעות אופציות נוספות. עם קצת התעסקות ומשחק בתוכנה, אפשר אפילו להעלים פצעונים, שומות ונקודות חן על פניהם של המצולמים ולהפוך אותם לכמעט דוגמנים או דוגמניות במגע עכבר ומקלדת.

אופציות למתקדמים
כדי להגיע למאפיינים המתקדמים של מרבית התוכנות צריך להיות כבר מומחה אמיתי ובעל ניסיון רב בעבודה עם מצלמה, בעיצוב ובעריכת תמונה - ולהכיר את כל היבטיה ואפשרויותיה של תוכנת העריכה.
קיימים אפילו קורסים וסדנאות של לימודי תוכנות לעריכת תמונות, כך שכל אחד יכול לעשות זאת. כאשר מדברים על עריכת תמונה מקצועית, אנו מדברים כבר על שיפוץ מקיף וכולל של תמונה, בין השאר שיפור הצבעים והחדות והוספת אפקטים שונים שגורמים לאותה תמונה להיראות מרהיבה מיוחד. אמנים רבים, למשל, משתמשים באפשרויות הללו כדי ליצור תמונה אמנותית ויוצאת דופן.

ואי אפשר בלי להזכיר את פוטושופ...
עריכת תמונה היא גם חלק בלתי נפרד מן העיסוק היומיומי של מקצוענים, שעובדים עם מצלמות לפרנסתם: כמעט כל תמונה שתמצאו במגזינים השונים שיוצאים לאור מדי שבוע או חודש, כל תמונה שתראו על גבי מודעות פרסומת, תמונה בקטלוגים של אופנה, תמונה בשילוט חוצות וכיוצא בזה - כנראה נערכה, שופצה ותוקנה על ידי תוכנה לעריכת תמונה. לעיתים קרובות לא מפתיע לגלות אי התאמה ברורה בין העור החלק והמושלם של דוגמנית כפי שהיא מופיעה על אותה תמונה בדפי המגזין - לבין המראה האמיתי שלה במציאות...

תוכנות לעריכת תמונות "זכו" למוניטין מפוקפק, כאשר הן נפלו לידיים הלא-נכונות. בשנים האחרונות התפרסמו פרשיות של נשים וגברים, אשר תמונה שלהם הולבשה על גוף אחר בסיטואציה מביכה וכך נגרם להם עוול רב. אמנם, עריכת תמונה במטרה להביך אדם נחשבת שימוש לרעה במיומנות הזו, אך עם זאת במרבית המקרים הדבר מסתכם בשעשוע, תחביב או כבדיחות בין חברים.

קיימות בשוק תוכנות רבות, שנבדלות זו מזו בנוחות השימוש, באפשרויות שהן מציעות בעיצוב ובעריכת תמונה ובממשק הגרפי שלהן. התוכנה המובילה, הידועה והמזוהה ביותר עם התחום היא כמובן "פוטושופ", אך ניתן למצוא תוכנות רבות ברחבי הרשת שמציעות לא פחות ממה שיש לתוכנה הותיקה הזו להציע. רק לצלם, להעלות למחשב - ולהתחיל לערוך....


מאמר באדיבות חברת "כל משרד מכון העתקות" - הדפסת תמונות ושירותים לאדריכלים kolmisrad.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב