דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בישול בריא- הדרך הטעימה לחיים בריאים יותר 

מאת    [ 08/11/2008 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 3620 פעמים ]

אוכל שומני ורב קלוריות הוא פופולארי מאוד בקרב האוכלוסייה, בעיקר ברשתות המזון המהיר ואין מודעות מספקת לסכנות שהוא גורם. בנוסף, יש להזכיר את החומרים הבעייתיים שלעיתים מוצאים את דרכם לתוך מזוננו - למשל במוצרים מוקפאים ומשומרים שמכילים תוספים ומרכיבים לא טבעיים, מלאכותיים, סינתטיים ובלתי בריאים בעליל. רק בעזרת בישול נכון ובריא, נוכל להבטיח כי גם אנחנו וגם ילדינו נהנה מאוכל שהוא גם טעים וגם בריא, בישול שמשלב בין טעם מוכר ואהוב של המאכלים החביבים עלינו ובין צו הבריאות האחרון. במילים אחרות, אוכל שיהיה מסוגל לפנק אותנו, אך גם לא יפגע בבריאותנו.

להלן מספר טיפים של בישול בריא, אשר יהפכו את המטבח שלכם למטבח גורמה, שמוציא מתוכו רק מאכלים בריאים, מזינים ומפתים במיוחד. כלל ראשון של בישול בריא הוא ירקות. הרבה ירקות. ירקות מכילים ויטמינים רבים, שחשובים לתחזוקה תקינה של הגוף ומונעים התפתחות של תהליכים הגורמים למחלות רבות. מומלץ לאכול ירקות טריים ונקיים, בתוך סלט ירקות עשיר או אפילו בפני עצמם. המהדרין יקנו ירקות אורגניים בלבד, נקיים מחומרי הדברה. בישול ירקות במים, הקפצה של ירקות יחד עם נתחי עוף, בישול או אפייה של ירקות בתנור בסגנון אנטי-פסטי - אלו דרכים נהדרות של בישול עם ירקות, בעיקר כתוספות או בארוחות בוקר.

הרבה אנשים משמיעים את הטענה הידועה כי אוכל טעים הוא בהכרח לא בריא ולהפך. אנשים רבים מעדיפים להתעלם מן האזהרות ואדישים לסכנות שטמונות באכילה מופרזת של מאכלים עתירי שומן, כולסטרול וחומרים אחרים ומעדיפים להתענג על הרגע: הרי אין כמו צ'יפס נוטף שומן לצד המבורגר עסיסי בלחמנייה! לגבי העתיד - נדאג כבר אחר כך... למרבה הצער, כאשר מתבררים הנזקים שגרם אורח החיים הזה לבריאותנו, בדרך כלל בגיל העמידה, כבר מאוחר מדי. לכן, חשוב להנחיל הרגלים של אכילה בריאה כבר מגיל צעיר.

לפיכך, נמשיך עם טיפים טובים נוספים לדרכי בישול מומלצות ובריאות: בישול במיקרוגל, אפייה בתנור או אידוי. אם יש צורך לטגן, כדאי לבחור בשמן קנולה או שמן זית - ולא במרגרינה או חמאה. בכל מקרה, רצוי להשתמש במעט שמן ככל האפשר במהלך בישול.

גם במהלך בישול של מנות עיקריות, ניתן לשמור על הבריאות: כדאי למשל לקנות רק אורז מלא ופסטה מחיטה מלאה, שהם בריאים וטעימים. קטניות כמו שעועית לבנה או עדשים, מומלצות גם הן עבור בישול של מתכונים מגוונים. ומה בנוגע לבשר? בישול דגים נחשב לדרך בריאה וטעימה להעשיר את הארוחות. גם עוף אינו מכיל כמויות גדולות של שומן וניתן לבצע בישול ברוטב דל שומן או לאפות אותו בתנור. אם מעדיפים בישול בשר בקר - יש לנסות ולהיפטר מהשומן לפני שניגשים למלאכה.

בכל מקרה, בישול בריא הוא לא מילה גסה. אפשר להכין מטעמים בריאים גם לילדים וגם למבוגרים, לגוון ולהפתיע בכל פעם מחדש. כדאי להעדיף בישול עם מצרכים טבעיים או אורגניים ככל שניתן, להתמיד עם בישול אוכל דל שומן וכמובן להעדיף בישול על פי מתכון בריאות כלשהו, שניתן למצוא באינטרנט, בטלוויזיה ובספרי בישול. ארוחות סדירות, דיאטות מסודרות לצד תזונה נכונה, יגבירו במידה ניכרת את הסיכויים שלכם לחיים טובים יותר בעתיד. העיקר, תהיו בריאים....



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב