דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשם האגודות השיתופיות פסק יור ועד האגודה במושב זכאי להחזר הוצאות 

מאת    [ 07/11/2008 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 3429 פעמים ]

במקרה הנדון מדובר בערעור על החלטת בורר שמונה ע"י רשם האגודות השיתופיות בעניין תביעת חברת מושב להחזר הוצאות שקיבל חבר המושב מהאגודה מתוקף תפקידו כיו"ר ועד האגודה במושב. (תיק מס' 3363/138/07 )

הרקע לערעור הינו החלטת ועד המושב לאשר ליו"ר הועד תשלום הוצאות חודש בחודשו, בגין הוצאות שוטפות אותן נאלץ להוציא מכיסו הפרטי.

חברת המושב שלא נחה דעתה מהחלטת המושב פנתה לאגף לאיגוד שיתופי והתלוננה על החלטה זו של הועד. תשובתו של המפקח על האגודה מטעם רשם האגודות השיתופיות , כי אין פסול באישורו של הועד לזכאותו של המשיב להחזר הוצאותיו, כאשר הוצאות אלו כלולות במסגרת הסעיף של "הוצאות משרדיות" אשר אושרו בתקציב האגודה.

חברת המושב לא הסתפקה בתשובה זו של המפקח והגישה תביעה אישית כנגד יו"ר ועד המושב ובה דרשה ממנו להשיב את הכספים שקיבל בגין ההוצאות בשנים בהן פעל במסגרת תפקידו כיו"ר ועד המושב. חברת המושב תבעה להשיב סך של 51,071 - ובנוסף להרחיק את יו"ר ועד המושב מלכהן בתפקיד ציבורי ביישוב למשך 15 שנה.

תביעה זו של חברת המושב הועברה לדיון במסגרת הליך בוררות אצל בורר שמונה ע"י מחלקת הבוררויות של רשם האגודות השיתופיות.

הבורר קבע בפסק דינו כי קיים נטל עצום על אותם חברי מושב המקבלים על עצמם את התפקידים של שליח ציבור , נטל שהינו לא רק בהיקף הזמן העצום שעליהם להשקיע לטובת הציבור אותו הם מייצגים אלא גם בהוצאות הממשיות שהם מוציאים כדי לבצע את המשימה המוטלת עליהם. עוד קבע הבורר שהסכום ששולם ליו"ר ועד המושב בגין ההוצאות הינו סביר בהחלט ומדובר בסכום קטן יחסית. ולפיכך, דחה הבורר את תביעתה של חברת המושב.

חברת המושב סירבה לקבל את החלטת הבורר וערערה בפני רשם האגודות על החלטת הבורר. רשם האגודות קבע כי אם רוצה חברת המושב לתקוף את החלטת הועד כראוי, הייתה צריכה היא לפעול על פי הנחיית מפקח האגודה. חברת אגודה אם ברצונה לבטל החלטת ועד, הרי שמחובתה קודם לעשות זאת בהליכים פנימיים אל תוך האגודה, כגון: העלאת הנושא בפני אסיפה כללית ולא מיד לתבוע את יו"ר המושב. עוד פסק הרשם כי יו"ר ועד המושב וועד המושב בהחלטתו לאשר החזר הוצאות, לא סטו ולא חרגו מסמכותם. הנושא בתפקיד ציבורי, לא נדרש לממן מכיסו הפרטי את הוצאות הכלל.

קל וחומר כאשר התפקיד הינו בהתנדבות, כמו במקרה של יו"ר ועד המושב. בתנועת המושבים במסגרת העבודה המשותפת עם וועדי המושבים אנו מנסים לקדם את ענייניהם של המושבים בתחומים השונים על מנת לשפר את מצבם של חברי האגודה ותושבי המושב. ראשי הועדים וחברי הועדים הינם אנשים אשר בחרו מרצונם להשקיע את מיטב זמנם עבור המושב בו הם מתגוררים ולטובת הציבור אשר בחר אותם למוסדות האגודה. ראוי לחזק ולשמר את אותם אנשים שרוח ההתנדבות וטובת הקהילה מניעים אותם ולתגמל אותם במידה אשר הותרה על פי פקודת האגודות השיתופיות והנחיות רשם האגודות. ראוי שנזכור כי ההתנדבות אינה דבר המובן מאליו.
אתר תנועת המושבים: www.tmoshavim.org.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב