דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחלות כלי דם וטרשת עורקים- חסימת כלי דם - תרגול במקום ניתוח -חלק 2 

מאת    [ 06/11/2008 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 5340 פעמים ]

מחלות כלי דם וטרשת עורקים- חסימת כלי דם - תרגול במקום ניתוח -חלק

2גישה חדשה המקובלת כיום לאור הניסיון הממושך ממליצה לנסות טיפול שמרני אשר מציע שיפור ניכר ביכולת ההליכה עם פיתוח כלי דם אלטרנטיביים התורמים לשיפור בתפקוד. הטיפול השמרני מתבסס על הרחבת כלי דם אלטרנטיביים בגפה הסובלת (כלי דם קיימים אך לא מפותחים) וכן על תרגול מתמשך לשרירי הרגליים והרגלתם לתפקד ברמת חמצון מופחתת.

המטופלים להם מומלץ לקבל טיפול זה הם אלה שעיקר תלונתם הנה מגבלה במרחק ההליכה, מטופלים אשר לא ניתן לנתחם מסיבות בריאות שונות ומטופלים אשר נותחו בעבר ואין אפשרות לנתחם עוד. מחקרים חדשים הוכיחו כי פעילות יתר של הגפיים התחתונות המפיקה גירויי כאב חוזרים, משפרת בצורה משמעותית את זרימת הדם לגפה ואת מרחק ההליכה ללא כאבים בתקופה של מ 6 ועד 12 שבועות ב % 100 - 200%. תוכנית זו מוצעת למטופלים וקופות החולים ברובן מאשרות השתתפות המטופל בתכנית זו.

בתכנית זו מטופלים אותם חולים שאובחנו כסובלים ממחלת כלי דם חסימתית אשר תלונתם העיקרית הנה מגבלה במרחק ההליכה. כמו כן מצורפים לתכנית מטופלים אשר מסיבות שונות לא ניתן לנתחם ואלה שעברו בעבר מספר ניתוחים. תכנית הטיפולים מבוצעת על ידי פיזיותרפיסטים מומחים בנושא זה אשר עורכים בדיקת קבלה לכל אחד, מעקב וקשר עם הרופא המטפל. המטרה המרכזית בפעילות השיקומית היא שיפור מרחק ההליכה של המטופל יחד עם שינוי באורח חייו והרגליו למען איכות חיים טובה יותר.

התרומה החשובה היא כי המטופל לוקח אחריות על יכולת תפקודו - ויש תוצאות . הפעילות מתבצעת בהדרגה, בתכנית מסודרת של 12 מפגשים. בעזרת תרגילים מיוחדים ומכשור מותאם יוכלו המטופלים לשפר את מצבם ואת איכות חייהם. התכנית הטיפולית מותאמת אישית לכל מטופל וכוללת תרגילים והדרכה בפעילות היומיומית לכל מטופל על פי מצבו הבריאותי, יכולתו הפיזית וקצב התקדמותו.

לטיפול תרומה חברתית - כלכלית שכן טיפול מוצלח פירושו פחות ימי אשפוז, פחות ניתוחים ופעולות פולשניות, שיפור איכות החיים של המטופלים. בנוסף מקבלים המטופלים הדרכה אישית וכלים להמשך דרכם, על מנת לשפר ולשמר את התוצאות שהושגו על ידם ועל ידי כך להאט את תהליך החסימה ואף למנוע אותה. באווירה נעימה ותומכת, יחס אישי וחם, משתפר כל מטופל על פי יכולתו והתקדמותו ומרגיש מתפקד טוב יותר.יתרונות הטיפול:- שיפור באיכות החיים- שיפור מחזור הדם והפחתת תופעות הכאב- שיפור יכולת הביצוע לנוכח הכאב- חיזוק השרירים- שיפור המערכת לב ריאה - האטת קצב התפתחות החסימה וסיכוניה בהצלחה ולבריאות !

מרכז רפואי נ.א.ר.א בראשות פרופסור זליקובסקי,מנהל המחלקה לניתוחי כלי דם במ.ר. רבין,מומחה לבעיות כלי דם וורידים.בנארא חמישה חדרי ניתוח וכן מרכז לניתוחים פלסטיים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב