דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי עיצוב פנים 

מאת    [ 06/11/2008 ]

מילים במאמר: 560   [ נצפה 3557 פעמים ]

תחום העיצוב הוא תחום שזוכה לעדנה בשנים האחרונות. ניתן לציין מספר גורמים שאחראים לכך שהעיצוב הפך ממותרות לחלק בלתי נפרד וטבעי מתחומים רבים. הגורם הראשון הוא כי העלייה ברמת החיים הכללית, והתרבותם של המשאבים הכספיים הפנויים בידי הציבור מאפשרים להם להתמקד בנושאים שפעם הוגדרו כמותרות. עניין זה משתלב גם בגורם השני - השינוי שעבר על החברה הישראלית. אם  נבחן, למשל, את החברה הישראלית לפני מספר עשורים, נראה כי הייתה זו חברה שהשימושיות של חפצים ומבנים הייתה בראש מעיניה. חברת צנע מגויסת זו התייחסה אל האסתטיקה כמותרות והשיקול היחיד היה השיקול השימושי.

תחום העיצוב נוגע לכל תחומי והיבטי החיים - עיצוב מוצרים, עיצוב בגדים, עיצוב תערוכות, עיצוב גרפי ועוד היד נטויה. אין כמעט תחום בו לא שולחים המעצבים את ידם. אחד המבוקשים שבין תחומי העיצוב הוא התחום של עיצוב פנים

קשר הדוק מתקיים בין עיצוב פנים לבין אדריכלות. האדריכל מעצב את הבניין עצמו ומעצב הפנים ממלא אותו בתוכן. הקשר ההדוק בין עיצוב פנים לאדריכלות מביא לכך שמשרדי אדריכלים רבים עוסקים גם בנושאים של עיצוב פנים ומעסיקים מעצבי פנים לצורך עבודה צמודה ומשותפת עם הצוות האדריכלי. משרדים כאלה מסוגלים להציע ללקוח הפוטנציאלי ליווי צמוד וטיפול בכל הנושאים הרלבנטיים עבורו ולחסוך לו את הצורך לכתת רגליו בין מספר בעלי מקצוע.

במאמר זה נשתדל לספק מידע בסיסי וראשוני למבקשים ללמוד עיצוב פנים.

איפה לומדים עיצוב פנים?

ניתן ללמוד כיום עיצוב פנים במגוון של מוסדות. קיימים פורטלים רבים באינטרנט המרכזים את המידע בנוגע לאפשרויות הלימודים השונות. האתרים הללו מסייעים גם, לרוב, ביצירת קשר ישיר עם מוסדות הלימוד. מוסדות הלימוד ישמחו לשלוח למתעניינים הפוטנציאליים חוברות הסבר הכוללות את תוכניות הלימוד, משך הלימודים, עלותם של הלימודים וכל שאר המידע החיוני לתלמידים לעתיד.

מהם נושאי הלימוד במסגרת לימודי עיצוב פנים ?

משום שהתחום של עיצוב פנים הוא תחום רחב מאד, הרלבנטי למגוון גדול מאד של תחומים, כוללים גם לימודי עיצוב פנים מגוון גדול של נושאי לימוד. נסקור עתה אחדים מבין בין נושאי הלימוד הללו. סוג אחד של לימודים הם לימודים תיאורטיים. לימודים אלה עוסקים בסוגיות הנעות מן התיאורטי והמופשט אל המוחשי והקונקרטי. נסקרים בין השאר נושאים כמו מהו עיצוב, היסטוריה של עיצוב, זרמים באמנות ואדריכלות ועוד. נושאים אלה הם נושאים משמעותיים ביותר לעוסקים בתחום עיצוב פנים, משום שעליהם להכיר על בוריה את ההיסטוריה של התחום ואת האופן בו התפתחו מוצרים שונים במסגרת ההתפתחויות התרבויות הרחבות יותר. תחום משמעותי נוסף עבור מעצבי הפנים לעתיד הוא לימוד של תוכנות מחשב רלבנטיות המשמשות את המעצבים. בין השאר נלמדות תוכנות  תלת-מימד, תוכנות גרפיות שונות כמו פוטושופ ואחרות ושאר תוכנות  רלבנטיות. לימודי עיצוב פנים גם כוללים לרוב עבודה מעשית כמו בנית מודלים בסטודיו . נושאים משמעותיים נוספים הם נושאים הקשורים להקמה וניהול של עסק, הגשת הצעות מחיר, עבודה מול בעלי מקצוע ופרסום ושיווק העסק.

כמה זמן נמשכים לימודי עיצוב פנים?

ריבוי המוסדות פירושו גם ריבוי של אפשרויות לימוד, המשתנות במשך הלימודים בהם, במספר שעות הלימוד ובאינטנסיביות של הלימודים. ניתן ללמוד שנה או שנתיים, תכנית מלאה או חלקית, לימודי ערב או לימודי יום. חשוב, לכן לתכנן את צעדינו קדימה ולראות באיזה אופן ישתלבו הלימודים בכל התוכניות והאילוצים העתידיים שלנו - עבודה וכדומה.

האם לימודי עיצוב פנים מוכרים לצורך הפיקדון לחיילים משוחררים?

חלק מן המוסדות הם  מוסדות מוכרים, אך חשוב לבדוק מול המוסד בו אנו מעוניינים ללמוד האם הוא מוכר לצורך קבלת החזר שכר הלימוד על חשבון הפיקדון.

כפי שראינו, לימודי עיצוב פנים הם לימודים מורכבים ולא פשוטים. אך מי שיבחר בתחום יגלה תחום מרתק ומאתגר, המאפשר לעוסק בו לגלות בעצמו עולמות יצירה והנאה אסתטית עמוקה.

קיים קשר בין עיצוב פנים לאדריכלות. משרדי אדריכלים רבים עוסקים גם בנושאי עיצוב פנים.
לימוד עיצוב פנים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב