דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סושי זה אוכל? 

מאת    [ 06/11/2008 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 4236 פעמים ]

מזה זמן מה אני מחפש תשובה לשאלה - מה בא קודם, הסושי או סאקה?אני לא בטוח אם היום אני הולך לסושיות בגלל שבא לי על הסושי או על הסאקה, או שפשוט השילוב של שניהם מתמזג בכזו הרמוניה בפה ובבטן שזה מושך אותי כמו מגנט...
בשנתיים האחרונות בקרתי במספר סושיות בארץ, בעיקר במרכז. הידעתם כי תל אביב ממוקמת במקום השלישי בעולם, אחרי טוקיו וניו-יורק, בכמות הסושיות? אני לא. בארץ יותר מאלף ומאתיים סושיות ומסעדות יפניות. סוג זה של מסעדות פחות נפוץ בפריפריה אך גם שם ניתן להרגיש ברוח השינוי.

אם שואלים את ויקיפדיה זה מה שהיא מספרת על הסושי - מאכל יפני מורכב מאורז בחומץ המשולב עם מרכיבים שונים כגון דג נא, אצות מאכל וירקות. לרוב ישנה נטייה שגויה שלא להבדיל את הסושי מהסשימי רצועות דקות של דגים נאים או פירות ים טריים המוגשים עם רוטב ומעט חזרת יפנית (ואסבי). בעשור בודד הגיעה בשורת הסושי לכולם, נפתחו מסעדות פשוטות יותר וסושיות צצו כמו פטריות אחרי הגשם, והיום סושי הינו חלק גם מתעשיית המזון המהיר ואף ניתן למצוא אותו בכל סופר שכונתי.

למרות כל זאת, אני והסושי נפגשנו לראשונה לפני כשנתיים. יש לומר שהכרתי קודם את אשתי לעתיד והיא משכה לכיוון אחר - Kai Fresh Sushi. היא טרחה להסביר שמשמעות המילה היא...לא זוכר. המקום הינו בסגנון סושי מסתובב. הסושי מוצג על מסוע אינסופי. מחיר המנה מותאם לצבע הצלחת ואתה מוריד את הצלחת בה התאהבת ללא המתנה. מתאים לחסרי הסבלנות, כמוני. כמובן שקיים תפריט ממנו תוכל להזמין מנות נוספות שאינן מוצגות על המסוע. שם אני והצלופח נפגשנו. אונאגי. אם אתה לא חושב על מה שאתה אוכל אז סבבה. ממש טעים. האמת, זה מבושל ומגיע חם פחות או יותר, במין רוטב טריאקי. לפני שהכנסתי את הדבר הזה לפי, רגש נועזות ואדרנלין זרמו בעורקי. מאז כל ארוחת סושי חייבת לכלול מרכיב זה. פעמים רבות אחרי כן, כשחשבנו על סושייה, Kai עלתה ראשונה. התנסות פחות מרשימה חוויתי ב ONAMI, גל גדול (טוב שהיא יודעת יפנית). מסעדה יפנית. מקום "יוקרתי". מעדיפים שתזמין מקום מראש. לא ממש בשבילי. אכלנו שם סושי למרות שזה לא הדבר העיקרי. היה קצת מבאס. במיוחד כשקיבלנו את החשבון. חגגנו יש יום הולדת וקבלנו חתיכת תפוח עם זיקוק עליו. מגוחך. כנראה שהוציאו המון כסף על העיצוב אז לא נשאר לקינוח מתנה. הסאקה היה טוב.אחרי ירח דבש ביפן (גם אני שאלתי את עצמי מה קשור) נוכחתי לדעת כי מה שאנחנו קוראים לו סושי במדינות המערב אין לו זכר בארץ השמש העולה. הדברים שם יותר נאים, יותר קשים למערכת העיכול של המערבי הממוצע. אם יש לך מזל למצוא איזה רול פשוט, זה במסעדות עובדים מעופשות והשף מרים גבה למשמע הבקשה לסלמון אבוקדו...

מאז זרמו המון כוסיות סאקה, רולים ושאר מיני דברים נאים על צלחתי. אני ממליץ לנסות. זה טעים. זה בריא. עם הזמן אתה מפתח אנינות ויודע לזהות מה טרי יותר ומה פחות. של מי האצה טובה יותר ומאיזה "בציר" בקבוק הסאקה שלך. לזה אני קורא אוכל ללא תוצאות. הרגשה של לחץ בחזה אחרי ארוחה דשנה, לא אצל היפנים.

ישי סבן - מתגורר בניו-יורק וכותב לפורטל SaKoRo
http://sakoro.co.il/page19.html



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב