דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכן רכבך לחורף: בטיחות רכב בחורף 

מאת    [ 05/11/2008 ]

מילים במאמר: 722   [ נצפה 3990 פעמים ]

רכישת ביטוח רכב ותעריפיו אינם מושפעים מעונות השנה, אך מנגד השימוש ברכב מושפע רבות כתוצאה משינויי העונות. נהיגת חורף דורשת תשומת לב מיוחדת בכל הקשור למוכנות הרכב והתנהגות הכביש הנדרשת מהנהג. תנאי מזג אויר חורפיים גורמים לשינויים תכופים בתנאי הדרך והראות ולכן נדרשת מהנהג מנת יתר של דריכות, ערנות, ריכוז ויכולת תמרון בנהיגה. מוכנות על מנת להתגבר על בעיות כמו: כביש חלק, ראות ונראות מוגבלת, פקקי תנועה, השבתת רמזורים בצמתים, תגובות פתאומיות של נהגים אחרים בכביש, הולכי רגל הקופצים לכביש, מעבר דרך שלוליות גדולות, וכ"ו.     דריכות מיוחדת דרושה בתקופת המעבר שבין הקיץ לתחילת עונת הגשמים. תקופת מעבר זו יכולה להיות בעייתית מפני שהנהג טרם סיגל לעצמו את הדריכות הנדרשת בנהיגת חורף ולכן הוא עלול להיקלע למצבי נהיגה מפתיעים ומסוכנים אשר לא ידע להגיב עליהם בצורה נכונה ובזמן. על כן אין ספק שהכנה נכונה של הרכב והנהג מצילה חיים.   הכנת רכב לקראת החורף  מומלץ לבצע בדיקת חורף לרכב בצורה מסודרת במוסך מורשה. עם זאת, תשומת לבו של הנהג לשלמות מערכות הרכב נדרשת באופן קבוע ובמיוחד בתקופת החורף.  

    • צמיגים - בדוק שלמות הצמיגים לסדקים ועומק החריצים בסוליות. אם עומק החריצים קטן מ 2 מ"מ יש להחליף את הצמיג. כמו כן, חובה לוודא שלחץ האוויר בצמיגים תואם את הוראות היצרן כפי שמופיע בספר הרכב.
    • מתזי מגבים - הפעל מתזי מגבים וודא שקיימת זרימת מים מלאה ובזוויות התזה נכונות. במקרה הצורך השתמש בסיכה על מנת לפתוח סתימות במתיזים וכוון מחדש של זווית זרימת המים. וודא מילוי מים במיכל ההתזה.
    • מגבים - בדוק את גומיות המגבים בחלון הקדמי והאחורי (אם קיים), וודא שהגומי שלם ולא יבש. הפעל המגבים וודא שהמים המותזים מסולקים מהחלון, במקרה הצורך החלף מגבים.
    • סוליות הדוושות - בדוק שלמות כיסויי הגומי על דוושות הדלק, הבלמים והמצמד. למניעת החלקת הנעל על הדוושות חובה שסוליות הכיסויים תהיינה שלמות. החלף במידת הצורך.
    • תאורת דרך  - הפעל נוריות הדרך ברכב (כל אחת בנפרד), וודא שכולן פועלות כנדרש (אור גבוהה, אור נמוך, איתות כוון, בלמים, פנסי ערפל, נסיעה לאחור). החלף נוריות במידת הצורך. וודא קיום סט נוריות זמין ברכב להחלפה למקרה הצורך.
    • תאורת מכשירים - וודא שכל תאורת המכשירים פועלת ותקינה. במקרה הצורך החלף נוריות במוסך מורשה.
    • חימום והפשרת אדים - הפעל מערכת  הפשרת אדים בחלון קדמי ואחורי, וודא פעולה תקינה. (הפשרת החלון הקדמי מתבצעת במשולב ע"י המזגן ומערכת החימום).
    • הגה ובלמים - בדוק במוסך מורשה.
  נהיגת רכב בחורף  לפני תחילת הנסיעה  -  נקה חלונות ומראות הרכב, לבש לבוש קל שאנו מגביל תנועה, חגור ונעל את חגורות הבטיחות והשאר חלון אחד מעט פתוח. למניעת תחושת נמנום, הימנע ככל האפשר מהפעלת חימום או חמם בטמפרטורה נמוכה.   תאורת דרך / סנוור - הפעל תאורת דרך נמוכה הן בשעות היום והן בשעות הלילה. הימנע מסנוור המשתמשים בדרך. במקרה שמולך נוסע רכב מסנוור, עצום עין אחת בלבד (בשום אופן אסור לנתק מבט מהדרך!!!) ופתח אותה מייד עם חלוף הרכב המסנוור.   הפחת מהירות הנסיעה - נסיעה מהירה על כביש רטוב מצמצמת את יכולת התמרון של הרכב. סע במהירות מופחתת, המתאימה לתנאי הדרך ולא במקסימום המהירות המותרת.   האצה והאטה - אחיזת הצמיג בכביש רטוב, היא אחיזה מופחתת. האצה או האטה פתאומית של הרכב עשויה לגרום לניתוק הקשר בין הצמיג לכביש ולאיבוד השליטה ברכב. במצב של איבוד שליטה כזה, הרכב עלול לא להגיב להיגוי שנדרש ע"י הנהג. האצה ובלימה בתנאי כביש רטוב חייבים להתבצע בהדרגה ובמתינות.   שמירת מרחק - בתנאים של כביש רטוב, מרחקי העצירה מתארכים באופן משמעותי בתלות בתנאי הדרך (דרגת חיכוך האספלט ומצב הצמיגים), לכן חובה לשמור מרחק בטחון גדול יותר (לעצירת חירום) מכלי הרכב שלפניך.   חציית שלוליות -  כניסה לשלולית תעשה רק מחוסר ברירה. כניסה מהירה לשלולית עשויה להסתיים באובדן השליטה ברכב. חובה להיכנס לשלולית במהירות איטית ביותר, להימנע מהאצה או האטה פתאומית. עם היציאה יש ללחוץ קלות מספר פעמים על דוושת הבלם על מנת ליבש את רפידות הבלימה למקרה שנרטבו.   בלימה רגילה - הימנע מבלימה פתאומית. בבואך לבלום החל בבלימה מוקדם יותר ותן לרכב להוריד מהירות בהדרגה עד לעצירה מוחלטת.   בלימת חירום - במידה ויש צורך בבלימת חירום, יש ללחוץ מיידית על דוושת הבלם (ברכבים ללא מערכת ABS יש לשים לב לא לנעול את גלגלי הרכב). במקרה והרכב אינו מגיב לפעולות היגוי, צריך לשחרר מעט את הלחץ על הבלמים להחזרת יכולת ההיגוי לרכב. הימנע מהצורך בבלימת חירום - שמור מרחק !!    עצירת רכב בצד הדרך - עקב תנאי ראות מוגבלים, עצירת רכב לצד הדרך עשויה להוביל לתאונה קשה. עצור אך ורק אם אין ברירה, הקפד לעצור במקום שהרכב נראה היטב מכל הכוונים והרחק ככל האפשר משפת הכביש. לבש את האפוד הזוהר לפני היציאה מהרכב.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב