דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדינת ישראל נ' וייסמן גיא 

מאת    [ 04/11/2008 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 2695 פעמים ]

חיוב עו"ד בהוצאות אישיות בגין שיבוש חמור של מהלכי המשפט

ת"פ 40138/07, מדינת ישראל נ' וייסמן גיא

כב' השופט דר' עודד מודריק


29.10.2008

העובדות:
1. ביום 20.8.08 שוגרה לבית המשפט ממשרדו של עו"ד ילון הכט, באמצעות פקסימיליה, "בקשת דחייה". הבקשה הייתה לבטל את כל דיוני בית המשפט בתיק דנן שנקבעו לחודש ספטמבר 2008. הטעם לבקשה הוא החלטתו של עו"ד הכט לצאת לחו"ל לארה"ב כדי לעבור פרוצדורה רפואית מסוימת. תוך זמן קצר התברר שמספר ימים קודם לשליחת בקשת הדחייה, יצא עו"ד הכט את ישראל בלי שהעמיד את בית המשפט על כך. הוא חזר לישראל במהלך פגרת סוכות ודיוני בית המשפט בתיק דנן חודשו לאחר פגרת סוכות ביום 23.10.08.
2. עניינה של החלטה זו נעוץ בצעד ה"עצמאי" שנקט עו"ד הכט אשר יצא את ישראל ונעדר ממספר ניכר של ישיבות בית המשפט בלי נטילת רשות מבית המשפט.

החלטה:
1. אין מסמך רפואי - לא ישראלי ולא זר - המסביר מדוע היה הכרח לבצע את הפרוצדורה בארצות הברית. בית המשפט סבור, שבגדר נורמת התנהגות נאותה של עורך דין כלפי בית המשפט, חלה על עו"ד הכט חובה להעמיד את בית המשפט בסוף שנת העבודה על רצונו לצאת לחו"ל כדי לבצע את הפרוצדורה הרפואית. כן היה עליו להבהיר שבשל מחויבות להופעה לפני בית המשפט העליון לא יוכל לצאת את הארץ לפני שתתקבל החלטת בית המשפט העליון.
2. העובדה שעו"ד הכט עשה דין לעצמו גרמה לשיבוש חמור של מהלכי המשפט. העובדה שעו"ד הכט נעדר מן הארץ משך ספטמבר וכמחצית אוקטובר גרמה לכך שבמהלך שלושה חודשים רצופים לא קויימו ישיבות של בית המשפט שקידמו את בירור המשפט. כל זה כאשר הנאשם נתון במעצר ושמעצרו הוארך ב-3 חודשים לפתח אותו פרק זמן של אפס מעשה לקידום בירור המשפט. על זה יש להוסיף את בזבוז המשאבים הניכר.
3. התנהלות זו של עוה"ד איננה התנהגות שניתן לעבור עליה לסדר היום. על כן הוחלט לחייב את עוה"ד בהוצאות אישיות. על כגון דא אמר בית המשפט העליון: "מושכלות ראשונים הם כי עורך דין המייצג בעל דין הינו בעת ובעונה אחת גם "קצין בית המשפט", החייב בעמידה בכללי ההתנהגות ובחובות הדיוניות המוסדרות בהוראות סדר הדין ובצווי בית המשפט. קושי לעמוד בלוחות זמנים ובחובות התייצבות בבית המשפט מצריכים קיומם של טעמים טובים לכך, תוך נסיון בכל עת להימנע ככל הניתן משיבוש סדרי הזמנים והדיונים למניעת פגיעה בבית המשפט ובצדדים המעורבים בהליך. אולם בכל מקרה, כפוף עורך הדין בבקשותיו להחלטות בית המשפט והוא אינו רשאי לעשות דין לעצמו בכל הקשור בסדרי הדין ובמהלכי המשפט" (רע"א 11087/04 - ניר ליסטר נ' מדינת ישראל).
4. בפרשה ההיא ובשורה של פרשיות אחרות אמר בית המשפט העליון כי כאשר התנהגותו של עו"ד לוקה בהכבדה קשה על עבודת בית המשפט ובגישה מזלזלת כלפי הוראותיו קמה סמכותו הטבועה של בית המשפט לפסוק הוצאות אישיות לעוה"ד כדי להטיל מרות ומשמעת על אלה הנושאים בתפקיד מקצועי בהליכי בית המשפט.
5. עו"ד ילון הכט חויב בהוצאות אישיות בסך 15,000 ?.



את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב