דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד מתמודדים עם בעיית הכולסטרול? 

מאת    [ 03/11/2008 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 4976 פעמים ]

כולסטרול הוא שומן הקיים בגוף באופן טבעי. ניתן למצוא כולסטרול בתאי הגוף, בהם הוא מהווה מרכיב בקרום התא. בנוסף קיים כולסטרול בזרם הדם. כולסטרול משמש לבניית התאים כפי שהוזכר ולתהליכים שונים בגוף. עם זאת, כמות גדולה מדי של כולסטרול היא בעיה משמעותית ומהווה סכנה בריאותית. בגוף קיימים שני סוגי כולסטרול. ניתן לכנותם - כולסטרול טוב וכולסטרול רע, אך שמם האמיתי הוא שונה, כמובן. כולסטרול טוב, נקרא בשפה הרפואית HDL. סוג זה של כולסטרול מסייע להרחיק את העודפים של סוג השני של הכולסטרול, LDL, הלא הוא הכולסטרול הרע, מן הגוף.

הבעייתיות הכרוכה בכולסטרול הרע נובעת מכך שעודפים שלו מצטברים בעורקי הגוף, וגורמים לתהליך מצטבר הנקרא "טרשת עורקים". תהליך טרשת העורקים הוא תהליך בו, בעקבות עודף של שומנים בדם (כלומר כולסטרול ושומנים נוספים) מצטברים בעורקי הדם משקעים של כולסטרול, יחד עם חומרים נוספים. המשקעים הללו גורמים להצרה של העורקים ולצמצום כמות הדם העשויה לעבור דרכם. כאשר קיימת שכבת כולסטרול בעורקי הדם, עלול חלק מן השכבה להתפרק ולגרום לסתימה בעורקים. כאשר הסתימה היא בעורקים המובילים דם אל הלב - ילקה האדם בהתקף לב. כאשר הסתימה היא בעורקים המובילים דם אל המוח - תהיה התוצאה שבץ מוחי. כולסטרול הוא גם סוג של "רוצח שקט". האדם הסובל מבעיית כולסטרול אינו מודע לכך שבריאותו אינה תקינה. הוא ממשיך לנהל את חייו על מי מנוחות, עד שהוא נפגע, בלי התראה מוקדמת, מהתקף לב או שבץ מוחי. משום כך כה חשוב לאתר מראש בעיית כולסטרול באמצעות בדיקות בריאות תקופתיות.

מעבר לכולסטרול, קיימים גם גורמי סיכון נוספים, המועצמים על ידי בעיית כולסטרול. גורמי הסיכון הנוספים הם, בין השאר, עודף משקל, עישון, שתית אלכוהול, נטייה משפחתית למחלות לב, גיל מבוגר, בעיית יתר לחץ דם ועוד.
משום כך, טיפול בבעיית כולסטרול צריך לכלול גם טיפול בגורמי סיכון נוספים אלה.

קיימות מספר דרכים בהן ניתן להתמודד עם בעיית כולסטרול. הדרך הראשונה הוא שינוי של הרגלי התזונה. כולסטרול מגיע לגוף באמצעות המזונות שאנו אוכלים. הוא נמצא בעיקר במזונות מן החי, דוגמת בשר אדום, ביצים, מאכלי חלב עתירי שומן ועוד. משום כך, הדרך הראשונה להתמודד עם עודף כולסטרול היא פשוט למנוע ממנו להגיע לגוף, באמצעות פיקוח ומודעות להרכב המזון שאנו אוכלים. שינוי הרגלי התזונה יצמצם את כמותם של שומנים בדם וימנע מהם להצטבר בדפנות העורקים. שינוי הרגלי התזונה יקטין את כמותו של הכולסטרול המגיע לגוף ויאפשר לנו לצרוך מזונות מסוימים הידועים כמפחיתי כולסטרול, כמו קוואקר, למשל.

הדרך השנייה להתמודד עם בעיית כולסטרול היא באמצעות פעילות גופנית. פעילות גופנית מועילה לתחומי רבים חיים מאד. היא משפרת את חיינו הן מבחינה גופנית והן מבחינה נפשית. הפעילות הגופנית מחזקת את שריר הלב ומגבירה את יעילותו (זו הסיבה למשל, לכך שלספורטאים מקצועיים קצב פעימות לב נמוך במיוחד במנוחה. ליבם יעיל באופן המאפשר לו להזרים את כמות הדם הדרושה בפחות פעימות לב).

הדרך השלישית בה ניתן לנקוט בכדי להתמודד עם בעיית כולסטרול היא באמצעות טיפול תרופתי. קיימות כיום תרופות שונות המפחיתות את כמותו של הכולסטרול הרע בדם ומאטות בצורה משמעותית את הצטברותו. טיפול תרופתי יכול גם לסייע בבעיה של יתר לחץ דם.

הדרך הרביעית להתמודד עם בעיית כולסטרול היא באמצעות הפסקת עישון. עישון פוגע בכל מערכות הגוף ובין השאר גם מעלה בצורה משמעותית את הסיכון למחלות לב. מעשנים חשופים, על פי הסטטיסטיקה הרפואית, למחלות לב בשיעור העולה כפליים עד ארבע פעמים על השיעור השכיח בקרב אוכלוסיית הלא מעשנים.

על סמך כל שנאמר עד כה, ניתן להגיע למסקנה אחת - חשוב להקפיד על בדיקות כלליות תקופתיות בכדי לאתר מראש בעיית כולסטרול. במידה ומתברר לנו כי אנו בקבוצת הסיכון, יש לנקוט בכל הפעולות הדרושות בכדי לטפל בבעיה.
"מצפה אלומות", מקנה לך את האלטרנטיבה ההוליסטית הבריאה, להתמודדות נכונה עם תופעת יתר כולסטרול בדם, זאת באמצעות ניהול אורח חיים טבעי והנהגת שיטת תזונה אורגנית ייחודית, התורמת להורדת כמות השומן, הורדת כולסטרול בדם ולהורדת רמת הטריגליצרידים ומעניקה לך את הידע והפרקטיקה המתאימה לרפוי המחלה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב