דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מצלמה דיגיטלית חדשה מרופא? 

מאת    [ 03/11/2008 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 3792 פעמים ]

תחום הצילום הדיגיטלי נמצא כיום בשלב שיא מבחינת היצע, גיוון וחדשנות טכנולוגית המציעה שיפורים וחידושים בקצב כמעט בלתי ניתן למעקב. המגוון העצום של מצלמות סטילס, מצלמות וידאו ומצלמות דיגיטליות משולבות, ברמות מקצועיות שונות, שפע הדגמים, השכלולים, המפרטים והמינוחים המקצועיים, הופך את רכישת המצלמה למבצע לא קל, אבל לפני (או אחרי) שנכנסים לפרטים הקטנים כדאי להסתכל על התמונה הגדולה: מאיפה באה המצלמה ולאן היא הולכת, מי ההורים שלה, מי הביא אותה עד הלום ומי ערב לשלומה? 

טוב שם טוב? טוב וחשוב!
בניגוד לתחומים שונים בהם יש בסיס לתפיסה האומרת "כולם מייצרים אותו הדבר באותם המקומות ולא שווה לשלם כסף בשביל שם מותג בלבד", בתחום הצילום לקניית מצלמה מיצרן גדול ומוכר בתחום יש חשיבות רבה. ראשית, המצלמות הדיגיטליות הן התפתחות ישירה של מצלמות הפילם, יצרניות מצלמות ותיקות כמו קנון, ניקון, פוג'י, אולימפוס ואחרות הן גם בעלות הידע והטכנולוגיה החיוניים לייצור מצלמות איכותיות ואמינות, הן משלבות במוצריהן אופטיקה ואלמנטים נוספים הייחודיים להן בלבד.

הדבר נכון לא רק למי שמחפש לקנות מצלמה מקצועית ויקרה, ליצרניות המצלמות המקצועיות יש את האפשרות לשלב פיתוחים ומרכיבים מקצועיים גם בשורת המוצרים המיועדים לצרכן הממוצע, וכך הן גם נוהגות. חברות ענק נוספות כמו סוני, פנסוניק ואחרות נכנסו גם הן לשוק הצילום עם פרוץ המהפכה הדיגיטלית, את מה שחסר להן בתחום האופטי הן השלימו ברכישה ושיתופי פעולה עם חברות מומחיות וותיקות בתחום (למשל רכישת מינולטה ע"י סוני או שיתוף הפעולה בין פנסוניק ולייקה). בתחום הדיגיטלי אחראיות ענקיות האלקטרוניקה לכמה מפריצות הדרך החשובות ביותר בתחום (פיתוח חיישנים, מייצבי תמונה, מעבדים מתקדמים וכו') וגם במקרה זה, מי שמחזיק בטכנולוגיה לייצור מוצרים מקצועיים לתעשייה הוא גם זה היכול לשלב אותה בכל טווח מוצריו. 

מי חידש את המצלמה שלי?
עניין נוסף שחשוב לדעת הוא קיומו של שוק "מצלמות מחודשות" (נקראות גם RB). מדובר במצלמות "יד שנייה" המשווקות לרוב ע"י היצרן, לאחר שעברו תיקון ו"חידוש" במעבדה, באופן תקין מצלמות אלו ימכרו תחת ההגדרה "מצלמה מחודשת" או השם RB ובמחיר זול בהרבה ממצלמה מקורית חדשה, אך במקרים רבים המצלמות נמכרות כחדשות לגמרי או ללא גילוי נאות לצרכן. אם נתקלת במצלמה זולה באופן בולט אצל משווק מסוים, סיכוי טוב שזו הסיבה. מצלמות RB נמכרות עם תקופת אחריות קצרה בהרבה, לא יזיק גם להקפיד לרכוש את המצלמה באריזה מקורית בלבד, לשאול כשלא בטוחים ובעיקר לא לסמוך על אחריות הניתנת ע"י יבואן שלא יהיה קיים מספיק זמן בכדי לממש אותה. וותק בשוק וניסיון של היבואן/המשווק חשובים במקרה זה לא פחות משם היצרן הבינלאומי. 

לקנות או לא לקנות באינטרנט? זאת השאלה?
המסחר האלקטרוני בארץ מתפתח בענק ויש בו שחקנים רבים ומגוונים, הכללים החשובים לקנייה טובה באינטרנט לא שונים מכללי הקנייה בכל מקום אחר. אם אתה יודע בדיוק מה אתה רוצה ומכיר את המצלמה, או שאתה משתמש אינטרנט מתקדם המכיר פורומים מקצועיים ויודע כיצד להשיג מידע מהימן, לא צריכה להיות כל מניעה מקנייה ממשווק מוכר ואמין ברשת, אם לעומת זאת יש לך פחד לא מוסבר מעכברים שלא אוכלים גבינה, או שאתה פשוט מעוניין להתייעץ, לראות ולחוש את המצלמה שאתה מתעתד לקנות, אין תחליף להתייצבות בחנות מתמחה ומנוסה.
חשוב גם לזכור שעדיין לא הומצא שירות המעבדה או האחריות הוירטואלית, כך שבין שקנית באינטרנט או בדרך הישנה והטובה, יבואן מורשה עם כתובת ממשית ומעבדת שירות טובה הם חובה.

חברת MDK מתמחה בייבוא, שיווק, הפצה ומכירת מצלמות וידאו , מצלמות דיגיטליות ומגוון אביזרים נלווים למצלמות של מיטב היצרנים בעולם. החברה המשווקת הרשמית של מצלמות Panasonic בישראל וכן מייבאת ומשווקת בכל הארץ את מגוון המותגים המובילים בעולם בתחום מצלמות דיגיטליות, מצלמות וידיאו דיגיטליות, ציוד צילום ואביזרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב