דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתרים באינטרנט ? תחום דינאמי 

מאת    [ 03/11/2008 ]

מילים במאמר: 524   [ נצפה 2244 פעמים ]

מדוע קשה יותר בזמן האחרון להשיג מיקומים גבוהים בגוגל?
מקדמי אתרים רבים יסכימו כי בשנה האחרונה הקידום נעשה קשה יותר. שיטות שבהן היה שימוש עד כה ואשר היו אפקטיביות במידה מסוימת איבדו מהשפעתן. חלקן אף הפכו ללא רלוונטיות בעולם השיווק, האגרסיבי כל כך, באינטרנט. הגברת המודעות למושג קידום באינטרנט יצרה מצב שהיום כמעט אין אתר שאינו מקודם ולכן, מעבר לתחרות הגוברת, גם מנועי החיפוש מסגלים את עצמם בהתאם ולומדים לסנן את התוצאות כך שהן יהיו כמה שיותר רלוונטיות למשתמשים שלהם.

חוסר במסגרות מסודרות ללימוד קידום אתרים ושיווק באינטרנט גם כן משפיעות על עבודת הקידום. ישנם כמובן את כל הקורסים לווב מאסטרים אשר מציעים בסיס לא רע, אולם מכיוון שמדובר בשיטות שמשתנות ומתווספות מידי יום, קשה לספק לתלמידים את כל החומר הדרוש. רוב מקדמי האתרים יוכלו להעיד שאת רוב העבודה הם למדו תוך כדי עבודה. כאשר מנהל פרויקט מקבל אתר חדש תחת חסותו הוא לוקח בחשבון שמעסיקו אמנם יוכל לתת לו כלים להתחיל באופטימיזציה של האתר ובעבודת הקידום הראשונית, אולם זה, כאשר מדובר בתחום תחרותי, יביא את האתר למודעות מנועי החיפוש אך לא בהכרח 'יקנה' מקום במקומות הראשונים. את העבודה האמיתית של הקידום ילמד אותו מנהל פרויקט תוך כדי העבודה ועם הרבה דם ויזע.

ישנן 'טעויות מתחילים' רבות בעולם הקידום. לדוגמא, מקדמי אתרים רבים מתפתים לקחת מילים פופולאריות מבחינת חיפושים במנועים אך מילים אלו מביאות להם קהל שפחות רלוונטי לאתר אותו הם מקדמים. ניתן לראות אם אכן זה המצב בשימוש גוגל אנליטיקס - כלי חינמי של גוגל המספק מידע אנליטי על אתרים בווב. בתוך כלי זה קיים נתון הנקרא - Bounce rate שמביע באחוזים את אחוז הנכנסים שהגיעו לעמוד נחיתה כלשהו ולא גלשו לשאר העמודים. ככל שנתון זה גבוהה יותר מצבכם רע יותר. כמו כן קיים נתון של כמה עמודים בממוצע ביקרו הגולשים באתר. ככל שנתון זה נמוך כך אתם יכולים להניח שהמבקרים שלכם פחות מעוניינים בתוכן של האתר. יכולות להיות סיבות רבות שמשפיעות על נתונים אלו, אולם במידה ואתם נתקלים במצב כזה כדאי קודם לבחון מחדש את בחירת מילות המפתח עבור האתר אותו אתם מקדמים והאם באמת הן משקפות את מה שיש לאתר להציע.

מעבר לעבודה על הקידום האורגני קיים גם הקידום הממומן. לקוחות רבים פונים למקדמי האתרים שלהם בבקשה למצוא להם פתרון זול ככל הניתן לפרסום באינטרנט. פרסום בגוגל הוא שונה לחלוטין מקידום בגוגל. חלק זה מתייחס למודעות הממומנות שמופיעות בצד תוצאות החיפוש ולעיתים בראש תוצאות החיפוש. כלי זה מאפשר לאותם לקוחות לפרסם את המוצר שלהם במחיר שהם קובעים ובנוסף לזאת הם משלמים לא עבור הופעת המודעה, אלא רק עבור כניסה של מבקר לאתר דרך המודעה. כלומר - "לא הקליקו על המודעה שלך, לא שילמת!"
כלי זה הוא עולם שלם בפני עצמו שעל מקדמי אתרים ללמוד. למזלנו דווקא בתחום הזה ניתן למצוא סרטוני הדרכה מסודרים של גוגל והסברים בעברית ובאנגלית לגבי אופן השימוש האופטימאלי בכלי זה.

השינויים האחרונים באופן שבו מנועי החיפוש מדרגים אתרים, מחשיבים קישורים נכנסים ומתייחסים לתוכן העמודים באתר יכולים לקחת אתר שהיה במקומות הראשונים ולהוריד אותו לעמוד השני תוך יום. מה שנותר לנו, מקדמי האתרים, זה לנסות ולהישאר עם יד על הדופק, למצוא כל הזמן דרכים יצירתיות וחדשות לקדם אתרים ולא להתייאש. אין צורך לומר כמה ההרגשה טובה כאשר מילה מאוד תחרותית שעבדת עליה קשה כל כך מגיעה למקום הראשון בגוגל ומביאה קהל ממוקד ואיכותי לאתר שאותו אתה מקדם.

נכתב ע"י נטלי אינטרדב, כותבת ועורכת תכנים בחברת איטרדב - חברה לקידום אתרים, פרסום באינטרנט וקידום בגוגל.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב