דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם נתניהו - טוב ליהודים 

מאת    [ 28/10/2008 ]

מילים במאמר: 932   [ נצפה 2950 פעמים ]

אברהם פכטר - עו"ד

הבחירות בפתח, הסוקרים במתח, אבל כרגיל מה שיקבע זאת הפעילות בשטח. מתנגדי ומבקרי נתניהו - מתחילים לאסוף את סיפורי העבר לצורך מיחזורם ופרסום השמצותיהם, מבלי להזכיר, כמובן, את ההישגים במדיניות ובכלכלה.

הכונו לחורף חם ומעניין - כי פוליטיקה: זה חכמת הנסתר והנגלה גם יחד.


* מאת: עו"ד אברהם פכטר


מיטב הפרשנים והמומחים וביניהם כל הכתבים ש"איתגרו" את ציפי לבני וקיוו שתקים ממשלה בנוסח הישן והקיים, עד גמר הקדנציה, התאכזבו מזה כשלא עלה הדבר בידיה. המסקנה שלהם - ציפי לבני נכשלה, חסרת ניסיון, לא מבינה את המשחק הפוליטי, שהרי אולמרט או שרון בתנאים אלה היו שוחים כמו דגים לחוף מבטחים.

התסכול שלהם מובן - כל התחזיות שלהם ובעיקר ציפיותיהם שהממשלה המקרטעת הנוכחית תמשיך לצלוע גם בעתיד או שתצרף אליה כוחות מהשמאל - כמו מרץ הנשכחת, הכל עלה בעשן, ממשלת השלום המדומה, כנראה לא תקום.

מאידך - הוכיחה ציפי לבני יושרה, עקביות, חוסר נכונות להיכנע לסחטנות של ש"ס והגמלאים ולוותר על עקרונותיה.

אז אפשר לא להסכים עם ציפי לבני, להתנגד לחלק מהרעיונות הפוליטיים שלה, אבל אסור לזלזל בה ובוודאי אסור לפסול אותה, לא פוליטית ולא אישית להנהגת המדינה - ולא בשל רצונה בפוליטיקה אחרת.


עונת הסוקרים מתחילה:

למרות כישלונות העבר, בחיזוי הבחירות ובמיוחד באחוזי התמיכה במתמודדים, לרבות "הפיאסקו" האחרון בפריימריס של קדימה. הרי שהציבור בישראל אוהב לקרוא סקרים ולהשוות בין העיתונים והמומחים למיניהם.

הסקר - מטבעו לא יכול לייצג נכונה את המציאות. יש הבדל בין שיחת טלפון, בה נשאל האזרח על בחירתו הפוליטית, לבין הליכתו לקלפי והצבעתו האמיתית. יש הבדל - בין מספר הנשאלים לבין היכולת לנתח נכונה את התוצאות. לרוב הסקירות נעשות על 400-500 איש, תוך ניסיון פילוח של כל נציגי ורובדי האוכלוסייה, כאשר מדעית הדבר לא ניתן להיעשות וסטטיסטית זה לא מדויק. יש נטייה לנשאלים לא לומר אמת, לשקר בכוונה, לבלבל את הסוקרים או להצביע ההיפך מהמציאות.

אבל אסור לזלזל לגמרי בתוצאות שהרי הם מצביעים על "טרנד", על אווירה ועל נטייה כללית של הבוחר.

לכן - המסקנה היא - שיהיו בקרוב ובחודשים הקרובים, עשרות סקרים עם תוצאות שונות ומפתיעות, שניתן להבין אולי את הכיוון אבל בוודאי לא את התוצאות הסופיות.


האמנם ביבי טוב ליהודים

מבין המועמדים העכשוויים לראשות הממשלה, מצטייר נתניהו כמועמד, הטוב ביותר, המוכשר והמתאים ביותר.

גם בשל העובדה שכשל בעבר, בכל הנוגע ליחסי אנוש בסביבתו הקרובה, גם בשל העובדה שחשב שהוא לבד יודע טוב יותר מה טוב וחשוב למדינה וכל זאת מבלי להתייעץ עם השרים והיועצים הקרובים - כי פוליטיקה זה גם חכמת הנסתר וחכמת הנגלה גם יחד.

הניסיון שרכש נתניהו, עד כה גם בממשלה וגם באופוזיציה, לרבות ההתנהלות הזהירה והחכמה בימים האחרונים של ממשלת אולמרט, מוכיחה שלמד את הלקח הפוליטי והוא בהחלט בשל להנהגה. אם נוסיף לכך, את כשרונו המוכח בהנהגת הכלכלה הישראלית, בהיותו שר אוצר בממשלת שרון, הרפורמות שהוביל, ההפרטות הנכונות שהובילו את המשק הישראלי ליציבות ואיתנות.

אסור לשכוח וכדאי להזכיר לכל מבקרי ומשמיצי נתניהו, כי הוא מונה להיות שר אוצר, כאשר רוב המומחים ניבאו לו כישלון בתפקיד הקשה והמסובך, שמעטים הצליחו בו. היו גם כאלה שהימרו ששרון נתן לו את התפקיד הקשה, בכוונה כדי להכשילו ולסיים את הקריירה הפוליטית שלו.

החישוב של שרון היה מזהיר, אם נתניהו יכשל, הציבור ישמח, אם הוא יצליח, ההצלחה תהיה גם של שרון וכך היה.

להזכיר נשכחות - נתניהו קיבל משק, במיתון, במשבר, ובגרעון ענק. לדוגמא: המשק ההסתדרותי בראשות עמיר פרץ, עמד על סף פשיטת רגל, קרנות הפנסיה ההסתדרותיות היו בגרעון של 14 מיליארד ש"ח, הוצאות הממשלה היו ענקיות והיה צורך בקיצוץ ענק וברפורמות אותן הוביל ביבי, דבר שזעזע את המשק מחד והבריא אותו בהלם מאידך. נכון שהיו סקטורים חלשים שנפגעו, כמו בכל רפורמה, אבל במשך הזמן הטעויות והעיוותים תוקנו והמשק הישראלי היום בין האיתנים באירופה, שרד את מלחמת לבנון השניה והמשבר העולמי הגדול.

אז אפשר לבקר להשמיץ, כפי שיעשו בוודאי, אבל אי אפשר לקחת ממנו את ההצלחה וההבראה של המשק - לדעת כל המומחים לכלכלה בארץ ובעולם, בתוספת המינוי של סטנלי פישר כנגיד, לכן כשבאים לבדוק ולבחור את המועמד המתאים לראשות ממשלה, בימים אלה של משבר כלכלי עולמי, של בעיות ביטחון אזוריות וקיומיות למדינה, כמו איראן, סוריה, חזבאללה וחמאס - נתניהו נראה מתאים להובלה - בשל מדיניותו הביטחונית והכלכלית שהוכחה בעבר.

להערכתי - קדימה בראשות לבני, תאבד 25%-30% ממניותיה האלקטוראליות, כשחלק גדול ממצביעי קדימה יחזרו לליכוד או לעבודה.

ברק - הוכיח שהוא לא מתאים גם בעבר וגם בהווה, ובמאמרי "ברק - סרק סרק" תיארתי בהרחבה את כישוריו וחוסר התאמתו לראשות ממשלה - גם לדעת בכירים בעבודה וגם בשל חוסר הישגים ביטחוניים או פוליטיים במהלך כהונתו כיו"ר העבודה וכשר הביטחון.

הליכוד לעומת זאת גם אחרי הפיצול של שרון, שמר על מסגרת מפלגתית אידיאולוגית ולא וויתר על המצע שלו, הביטחוני, הציוני, ולכן נראה לי שירוויח בגדול.

האישים המובילים בליכוד, אליהם הצטרפו אישים כמו האלוף יוסי פלד, אלוף עוזי דיין וכנראה רב אלוף בוגי יעלון, בתוספת רב ניצב אסף חפץ, מרכיבים נבחרת ביטחונית מרשימה.

הצטרפות דן מרידור, שר משפטים ושר אוצר לשעבר ונסיך הליכוד, מוסיפים ארומה ועומק איכותי מיוחד למפלגה - ומכאן שהסיכוי שתהייה ממשלה ברשות נתניהו עם הרכב ימני דומיננטי הוא סביר בנסיבות. לכן רבותי, צפוי לנו חורף חם, הרבה סקרים הרבה פרשנויות, הרבה קומבינות פוליטיות ואת התוצאות ימים יגידו.


הערות לסיום:

1. ברק הצהיר שברצונו להחליף את הקפיטליזם החזירי "כנראה בסוציאליזם של מגדלי אקירוב.

2. בשל כך הוא רוצה למכור את דירתו הצנועה בעשרה מליון ש"ח ולחלק את התמורה בין השכבות החלשות, באמצעות החברה של אשתו החדשה נילי פריאל.


הכותב הוא עורך-דין, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העתונות ופרשן משפטי בהווה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב