דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוגי העשרה חדשים לילדים במרכז וראייטי ירושלים 

מאת    [ 27/10/2008 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 3040 פעמים ]

מרכז וראייטי בירושלים מתחיל בהפעלת מסגרת חדשה של חוגי העשרה לילדים בעלי צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם. החוגים יפעלו בשעות אחה"צ ויכללו מסגרות  לג'ודו, בישול, קרמיקה, דרמה ותיאטרון בובות ואומנות.עד כה קלטו חוגי ההעשרה של מרכז וראייטי ילדים בעלי צרכים מיוחדים בלבד. מעתה יוכלו להשתתף בחוגים אלה גם בני משפחה של ילדים כאלה  -אחים /אחיות - שאינם מוגדים כבעלי צרכים מיוחדים.

רכז הפרויקט מתן בן טולילה מסביר כי חוגי אחר הצהריים נועדו לענות על הצורך של משפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים המעוניינות בפעילות העשרה מהנה המותאמת ליכולות הילד ולצרכיו. "אנחנו במרכז וראייטי ירושלים מודעים לקשיים השונים העומדים בפני המשפחות ומתוך כך מתקיימת פעילות חוגי ההעשרה בשני מישורים במקביל: המישור האישי, בו זוכה הילד לחוג המותאם לו, והמישור המשפחתי, בו מושם דגש על שילוב של אחים ואחיות נוספים בחוגים עצמם. כפועל יוצא מכך- יוצאים נשכרים הן הילדים בעלי הצרכים המיוחדים והן בני משפחתם. האפשרות הניתנת להורים להעניק לילדים חוג חוויתי המותאם הן לילד הרגיל והן לילד בעל הצרכים המיוחדים באותו המקום ובאותה השעה, מקלה עליהם מאוד. כחלק מן ההקפדה שלנו על איכות ההדרכה בחוגים נשמרת מסגרת קטנה ואישית של 5-8 ילדים בקבוצה.

הניסיון מלמד שהשתתפות בני משפחה - ילדים בעלי לקויות  וילדים שאינם בקטגוריה זו - מניבה ערך מוסף ותועלת מוגברת למשתתפים ולהורים. המסגרת המשולבת מקנה למשתתפים ערכים של סיוע לזולת ותורמת להבלטת הכישורים המיוחדים של כל משתתף. בנוסף, ההשתתפות של כל ילדי המשפחה בחוגים מקלה על ההורים המוצאים מסגרת העשרה לילדיהם תחת קורת גג אחת. המסגרת המסודרת משחררת את ההורים מהצורך בריבוי הסעות של כל ילד לחוג במקום אחר ברחבי העיר..

את החוגים מפעילים מדריכים בעלי ניסיון בעבודה עם מגוון אוכלוסיות שונות של ילדים בעלי צרכים מיוחדים, כשהקו המנחה אותם :מחויבות עמוקה ומסירות לכל ילד ולכל משפחה.  רמת  ההכשרה של צוות המדריכים בחוגי וראייטי גבוהה יותר מאשר במסגרות רגילות, משום שקיבלו הכשרה מיוחדת וצברו ניסיון בטיפול הן בילדים בעלי צרכים מיוחדים והן במערכת החינוך הרגילה

.בן טולילה  מציין כי המסגרת החדשה מהווה חלק ממגמת מרכז וראייטי לספק פתרון- גג רחב ככל הניתן לילדים בעלי צרכים מיוחדים. הוא מדגיש כי דמי ההשתתפות בחוגים זולים משמעותית מהתשלומים הנגבים בעבור השתתפות בחוגים דומים, המתקיימים במסגרות ומתנ"סים ברחבי העיר. הנחה משמעותית נוספת ניתנת למשפחות המעוניינות לרשום גם את האחים של הילדים בעלי הצרכים המיוחדים..

החוגים מתקיימים בימי שני לאורך שנת הלימודים, בין השעות 16:00-19:00. 

לפרטים נוספים ניתן לפנות למזכירות מרכז וראייטי ירושלים , טלפון: 025391911 טלפון נייד: 0543178998 (מתן- רכז הפרויקט)

 רוא"ל : : var9@variety.org.il

אתר מרכז וראייטי ירושלים: www.variety-jerusalem.org.il

מרכז וראייטי ירושלים הוקם בשנת 1994 כדי לשמש בית חם לילדים בעלי צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם. מרכז וראייטי ירושלים הוקם כדי לקדם את זכותו של כל ילד למירב ההזדמנויות למיצוי כישרונותיו ויכולותיו ולקידום השתלבותו בחברה.מרכז וראייטי ירושלים משתייך לארגון וראייטי העולמי, ופועל בשיתוף עם וראייטי ישראל. מרכז וראייטי ירושלים מאגד תחת קורת גג אחת מכלול מסגרות טיפוליות ותמיכתיות, בהן משתתפים מאות ילדים בעלי צרכים מיוחדים.
אתר אינטרנט
http://www.variety-jerusalem.org.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב