4 כללים שיגרמו לך לרזות ולחטב את גופך ( חלקו השני של ''הרזיה אמיתית והדרך הבטוחה והיחידה להגיע אליה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

4 כללים שיגרמו לך לרזות ולחטב את גופך ( חלקו השני של ''הרזיה אמיתית והדרך הבטוחה והיחידה להגיע אליה 

מאת    [ 27/10/2008 ]
מילים במאמר: 924   [ נצפה 3381 פעמים ]

 
 
בחלקו הראשון של המאמר נוכחתם לדעת מהו המדד האמיתי להרזיה. בחלק זה נתמקד כיצד תגיעו לשם. מה צריכה לכלול תכנית האימונים שלכם ואורח חייכם על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

במהלך שנות עבודתי כמאמנת פגשתי אנשים רבים שרצו לרזות, אך עשו טעויות משמעותיות בתהליך האימון שלהם. חשוב להבין כי תהליך זה מורכב, ועל מנת שיצליח אין פתרונות קסם, אך כן יש פתרונות שיבטיחו לך את מקסימום ההצלחה על ידי שילוב שלהם בו- זמנית.

שאלה נפוצה של מתאמנים היא: "איך אני מוריד את הבטן?", או "איך אני מצרה את הירכיים?" אז אבהיר כבר עכשיו ולחלקכם גם אנפץ את אחד המיתוסים הגדולים, והוא שאין דבר כזה "הרזיה מקומית". לא ניתן להוריד את השומן רק מאזור מסוים! לכן כפיפות בטן וודאי שלא "יורידו" שום בטן! נכון, הם יחזקו את שרירי הבטן, אך כל עוד יש שכבות מעל שהן שומן, אם תמשיכו להתמקד בכפיפות בטן הן יישארו שם.

אז בכל זאת, איך כן ניתן להגיע למטרה- להשיל מהגוף את עודפי השומן, וגם לחטב אותו?

אמנם התהליך מורכב, אך הוא תלוי במשתנה אחד אשר הוא זה שיקבע אם נרזה או לא. מהו אותו משתנה? מאזן הקלוריות היומי. העניין מאוד פשוט- אנו מכניסים אנרגיה לגוף באמצעות האוכל, ומוציאים אנרגיה על ידי פעילות גופנית וגם על מנת לקיים את הגוף. ברגע שכמות האנרגיה שהכנסנו תהיה גדולה מזו שהוצאנו (מאזן קלורי חיובי ) נעלה במשקל. ברגע שכמות האנרגיה שהכנסנו תהיה קטנה מזו שהוצאנו (מאזן קלורי שלילי ) נרד במשקל. כאשר כמות ההוצאה וההכנסה תהיה שווה (מאזן קלורי ) נשאר באותו המשקל. זה לא סוד גדול. השאלה הגדולה היא לא רק איך נגרום למאזן זה להפוך מחיובי לשלילי, אלא בעיקר איך נגרום לו להיות שלילי כאשר מה שהגוף יאבד זה בעיקר רקמות שומן ולא שריר, וכך נשנה את הרכב הגוף כפי שהוסבר על ההרזיה האמיתית בחלק א'.

כדי להשיג זאת יש לכם ארבעה קלפים מנצחים. כאשר תשתמשו בארבעתם, אתם בדרך הנכונה והמצליחה:
1- תזונה נכונה ולא דיאטה . צד אחד של המאזניים תלוי רק באוכל שלכם. ולמה לא דיאטה? הרבה אנשים פוצחים בדיאטה, מקצצים לעצמם חצי מהתפריט, מחזיקים שבועיים- חודש, ובסופו של דבר חוזרים למנהגי האכילה הקודמים ולמשקל הקודם, פעמים רבות גם בתוספת ריבית. לכן לא סתם מדברים רופאים, מאמנים ותזונאים על תזונה נכונה המאמצת הרגלי אכילה בריאים בשילוב הקפדה על התפריט היומי, אשר מותאם על ידי תזונאי מוסמך. שלב זה הוא קריטי להצלחה. אנשים רבים סבורים שבגלל שהם מתאמנים, אז פחות חשוב מה שהם אוכלים, כאשר ההיפך הוא הנכון. כאשר אתה מתאמן עוד יותר חשוב מה אתה אוכל על מנת לספק לגוף את כל המרכיבים התזונתיים החשובים לאימון ולמטרת ההרזיה. אין צורך בתפריט לספורטאים, אבל כן יש צורך לשמור לאורך היום על תזונה נכונה. שיחקתם נכון עם קלף זה וכבר צד אחד של המאזניים בגובה הנכון.

בשביל להגיע בתהליך זה גם לשינוי הרכב הגוף יש לכם עוד שלושה קלפים מנצחים. ברגע שתשתמשו גם בקלפים אלו, הניצחון הוא שלכם. בלעדיהם לא ניתן להגיע למטרה.
לצד האנשים המתמידים בספורט ללא שמירה על התזונה, ישנם כאלו הסבורים שבכך שיקפידו רק על התזונה ללא העיסוק בספורט יצליחו לרזות. יכול להיות שהם יורידו כמה קילוגרמים ממשקלם, אך כפי שאתם יודעים מחלק א' של המאמר זוהי לא הרזיה אמיתית. כאשר ההתמקדות היא רק בדיאטה ללא העיסוק בספורט, חילוף החומרים של הגוף יורד, מה שגורם לגוף לשרוף פחות קלוריות, הגוף נהיה רפוי ו"מידלדל", ההפחתה בשומן קטנה יותר, וכן עלולות להופיע תופעות כמו עצבנות יתר ודיכאון.
איזה קלפים ישלימו את השגת המטרה?
2- אימון אירובי: אימון לחיזוק מערכות הלב- ריאה באמצעות עבודה שמפעילה מספר רב של אברי הגוף, או את הגוף כולו, כגון: הליכה, ריצה, אופניים, שחייה, מדרגות, חתירה וכו'. אנשים רבים המתאמנים במטרה לרזות, מתמקדים באימון זה. באימון האירובי אנו שורפים מספר רב של קלוריות, והוא הכרחי למטרת ההרזיה, אך הוא לבדו כלל אינו מספיק. מה עלינו להוסיף לאימון? בסעיף הבא.

3- אימון כוח: אימון לחיזוק השרירים באמצעות עבודה כנגד התנגדות, כגון: משקולות, מכשירי כוח, התנגדות של משקל הגוף, כנגד משקל המאמן ועוד אמצעי עזר. טעות נפוצה של חלק מהמתאמנים היא כשהם שומעים משקולות, מיד נרתעים. חלקם בגלל הפחד ממורכבות האימון, קרי חשיבות הביצוע המדויק של התרגילים והצורך בהדרכה טובה. וחלקם בגלל המיתוס שאימון הכוח נועד למי שרוצה שרירים, או עובד על "פיתוח גוף". מה שהם לא מודעים לו זה ששינוי בצורת הגוף והמראה המוצק יתקבלו רק בשילוב אימון הכוח. בנוסף חילוף החומרים של הגוף ( ה- BMR ) עולה. חילוף החומרים של הגוף זה כמות הקלוריות שהגוף שורף במנוחה. הרי בשביל שהגוף יתקיים הוא צורך אנרגיה. לכן כל הזמן שורפים קלוריות, גם בשינה, גם עכשיו כשאתם יושבים מול המחשב. זו כמובן לא סיבה להרבות בשינה או בישיבה, אך כאשר מתמידים באימון הכוח ומסת השריר עולה, בכל רגע נתון הגוף שורף יותר קלוריות. עוד השפעה על ההרזיה בתחום הקלוריות נוגעת גם לאימון עצמו. גם באימון הכוח שורפים הרבה קלוריות, באימון כוח נכון ואיכותי ניתן אפילו לשרוף יותר קלוריות מאימון אירובי.

4- פעילות יומיומית: זוהי עוד סיבה להשמנה בעידן שלנו הן בקרב ילדים והן בקרב מבוגרים. התפתחות הטכנולוגיה מנטרלת מהגוף כל מה שפעם התאמצנו בשבילו. פעם בשביל לאכול יצאנו לצוד. היום פותחים את המקרר ושמים במיקרוגל. המעליות והמכוניות וודאי לא תורמות פה, ומכשירים כמו טלוויזיה, מחשב ודומיהם במשך השנים קטנו בנפחם, אבל לנו רק גרמו לגדול בנפחנו. כל פעילות שמוסיפים ליומיום גם אם היא פעילות קצרה תוסיף להוצאה הקלורית שלכם. אז כן, לעבור למדרגות במקום במעלית, לנוע אפילו במדרגת הנעות, להחנות רחוק יותר, לזכור לזוז גם במשך יום העבודה והרווחתם שריפת קלוריות גדולה וכמעט בלי להרגיש, או בלי להקדיש לכך זמן רב מדי.

לאחר שני חלקי המאמר אתם יודעים בדיוק מהו תהליך ההרזיה האמיתי ומה עליכם לעשות לשם כך. התוצאות האופטימאליות יושגו בשילוב ארבעה קלפים מנצחים אלו וכך תרוויחו גם הרזיה, גם בריאות וגם שיפור ניכר באיכות החיים ובהרגשה האישית.
נותר רק להתחיל בזה.... לא מחר ולא היום, אלא עכשיו!
אורית מפתחת ומעבירה סדנאות בשיטת Finally Fitness בעלת תואר ראשון B.Ed בחינוך גופני ממכללת וינגייט, עם התמחות ביציבה וכן מוסמכת לטיפול באמצעות עיסוי תאילנדי ועיסוי שבדי.
אורית מעניקה אימוני כושר פרטיים, המותאמים לצרכי הלקוח ולסביבה המועדפת עליו (חדר כושר, בית, חוף הים וכדומה) תוך קביעת מסגרת אימון מיטבית וליווי של תזונאי בהכנת תוכנית האימון. לצד האימון האישי מקיימת אורית אימונים קבוצתיים וכן הרצאות וסדנאות במסגרות רשמיות (קופ"ח) ופרטיות (דוגמת, משרדי רואי חשבון,עורכי דין, חברות הי טק וכדומה).
פרטי התקשרות: סלול': 4567807 - 054; דוא"ל: oritarkus@gmail.com ובאתר: http://www.finallyfitness.co.il
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב