דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סכסוך שכנים 

מאת    [ 26/10/2008 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 5773 פעמים ]

בראש ובראשונה חשוב להבין מהן הסיבות לסכסוך שכנים, סכסוך שכנים יכול לנבוע מכל דבר, החל מאי הבנה או הסכמה לגבי התנהלות הבניין והדיירים ועד לפגיעה אישית, מכוונת או לא, של דייר אחד לדייר אחר. הסיבות הנפוצות ביותר לסכסוך שכנים הינם רעש, לכלוך, פגיעה ברכוש משותף, חניה, ריב בין ילדים או אי הסכמה על התנהלות הבניין. סכסוך שכנים מתחיל בכך שדייר אחד אינו קשוב לצרכים או לרצונות של דייר אחר או שהרצונות של דיירים מסוימים מתנגשים זה בזה ויוצרים קןנפליקט.  איך למעשה ניתן להימנע מסכסוך שכנים, ראשית מומלץ מאוד לבדוק האם הבקשה שלנו לגיטימית ואפשרית או שמא היא מבוססת על תחושות אישיות בלבד.

חשוב שנזכור כי במגורים בבניין משותף יש להתחשב במכלול דעות ולעיתים מה שהורגלנו במקום אחד, לא תמיד תופס במקום אחר. כאשר אנו נתקלים בהתחלה של סכסוך שכנים, הדרך הטובה ביותר להימנע מעימות ארוך הינה פתיחת דיאלוג בריא בנינו לבין השכן עמו אנו נמצאים בסכסוך. כאשר שני הצדדים מוכנים לשאת ולתת על מנת למצוא פתרון מתקבל על הדעת, סכסוך שכנים יכול להימנע. זכרו תמיד כי המטרה המרכזית של כולם זה לחיות בשקט ובשלווה זה לצד זה, כך שהאינטרס שלכם משותף, אלא אם כן נתקלתם במה שנקרא השכן המטרידן, ואז יש לפעול בכל אמצעי על מנת להפסיק את ההצקות והטרטור.  במקרים מסוימים ניתן לפתור סכסוך שכנים באמצעות שימוש בחוק היבש והברור.

אם למשל הסיבה לסכסוך שכנים הינה רעש בלתי נסבל, החוק מגדיר בפירוש מתי יש לשמור על השקט, כך שסכסוך שכנים בגין רעש בשעות לא לגיטימיות בכלל לא צריך להתפתח מעבר לבקשה חד פעמית מצדכם. כך גם במקרה של נזילה מדירה אחת לשנייה. ברור כי הדירה ממנה נובעת הנזילה מחוייבת בתיקון מהיר ומלא של מקור הנזילה (רוב ביטוחי הדירות מכסות עלות זו בפוליסה ) כך ששוב אין סיבה כי תקרית זו תתפתח לסכסוך שכנים.

יחד עם זאת, פעמים רבות אין אנו מצליחים לפתור סכסוך שכנים על ידי הידברות עם השכן ואז ניתן לערב את וועד הבניין או במקרים קיצוניים יותר לפנות לבית משפט חיצוני, על מנת שיישב את הסכסוך. במקרים מסוימים ניתן גם להעזיק את המשטרה או מתנדבים של שיטור עירוני, במטרה שיסייעו בפתרון מהיר ומתקבל על הדעת במקרה של סכסוך שכנים.  

פנייה לבית משפט או הגשת תלונה במשטרה במקרים מסוימים, הינה הליך ארוך ויקר שגוזל מאיתנו זמן, כוח ומשאבים. גלגלי הצדק מסתובבים לאט ופעמים רבות עד שאנו מגיעים להתדיינות בסוגיה, אנו שוכחים בכלל על מה ולמה נבע הסכסוך ולכן מומלץ מאוד לנסות ולפתור את הנושא בין כותלי הבניין.

 

דרור מגל הינו מנהל ויוזם פורטל בית משותף, האתר לדיירים בישראל.
כתובת האתר: http://www.kehilot.co.il

רוצים לדעת יותר על סיכסוכי שכנים?
כל התשובות לכל השאלות במדריך לדיירים בפורטל בית משותף.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב