דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גרז'ניק או טכנאי? לימוד מכונאות אופנועים בישראל - חלק 2 

מאת    [ 26/10/2008 ]

מילים במאמר: 1387   [ נצפה 6480 פעמים ]

לאור חוסר ההכשרה הטכנולוגית בתחום 'מכונאות אופנועים' או 'טכנאות אופנועים', החלטתי ללמוד מחכמים ממני ולתת את הדעת בראש ובראשונה על ה"הגדרה" שניתנת לאותם בני אדם החולמים ללמוד כיצד לבצע את פעולות תחזוקת 'המכונה שבאופנוע' בארץ. בדיוק כפי שעשו במדינות הנאורות בעולם!

שחר לוי,
מחבר הספר ומנהל בית הספר לטכנאות מעשית 'המכונה שבאופנוע'

אבל רגע אחד בבקשה... הרשה לי להציע לך קורס וידאו מקצועי וייחודי במתנה! הקורס חדש לגמרי, הוא הופק במהלך חודש אפריל 2014, והוא כולל 3 סרטוני HD באורך של שעה! בקר לרגע באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך. שווה ביותר... ;-)  ועכשיו, הנה נמשיך במאמר...

"לא עוד גרז'ניק - כן לטכנאי אופנועים" חייב להיות המוטו החדש שיוביל את הענף הדו גלגלי קדימה, ולשם כך נדרשים אותם טכנאי האופנועים העתידיים ללמוד באופן תמידי ולעבוד קשה מאוד, להשקיע המון אנרגיה, זמן וכסף. כהשקעה עתידית כמובן...

על מנת לשנות את המציאות שאותה חווים מאות מכונאי אופנועים באופן יומיומי, הם חייבים להתחיל לעשות משהו בנידון. במיוחד ולאור העובדה שהפערים שנוצרו במרוצת השנים בין רמת ההבנה והידע המאפיינת בפועל חלק ניכר מהם לבין רמת המקצועיות המתבקשת על ידי היצרנים הנם חסרי תקדים! ידוע לי כי מרביתם המכריע של מכונאי האופנועים במדינתנו חשים מצוקה אמיתית עד כדי תחושת חוסר אונים אל מול `המכונה שבאופנוע`, אלא שכעת בית הספר המעשי של המכון להנדסה ובטיחות דו-גלגלית מציע להם ולכל אלו המעוניינים ללמוד מקצוע מדהים את דרך המלך אל התהילה!

יש לזכור כי התדמית הירודה לה "זכו" חלק נכבד ביותר ממכונאי האופנועים תלויה אך ורק ביכולתם האישית, הן האנושית והן המקצועית, ואלו ניתנות לשינוי על ידיהם בלבד!

ככל שמכונאי האופנועים ילמדו להכיר ולהבין את המכונה שבאופנוע טוב יותר, כך הם יהיו ראויים לשכר גבוה יותר ולתנאים מועדפים. בעלי המוסכים מצפים בכיליון עיניים לאנשי מקצוע יעילים. וברור להם כי בני אדם אדיבים ומקצועיים המועסקים על ידיהם כאנשי שרות טכניים יקבלו את לקוחותיהם, הרוכבים, באדיבות מרגע כניסתם למוסך, יאבחנו ואף יפתרו את התקלות ב`מכונה שבאופנוע` שלהם בקלות יתרה ולאחר מכן ישמחו לבצע את שאר פעולות התחזוקה המתבקשות בכוחות עצמם ומבלי להפריע להם במלאכת הניהול.

מנהלי המוסכים מודעים לכך שטכנאי אופנועים מקצוענים ישכילו לשחרר אופנוע או קטנוע מהמוסך רק לאחר שהוענק לו הטיפול המקצועי והבטיחותי המתבקש על ידי בעליו. על זה בדיוק הם חולמים אבל הבעיה היא שהם לא מוצאים אנשי מקצוע של ממש, ולכן הם לא מוכנים לשלם להם משכורת מכובדת! מסיבה זו בדיוק מחליפים מנהלי המוסכים מכונאים בקצה שכל אדם נורמאלי מחליף מכנסיים. או גרביים.

למעשה, יש בכך היגיון פשוט, הרי עובד לא מקצועי אינו משתלם להם, וגרוע מכך - לרוב הוא עושה להם נזקים המובילים לאובדן לקוחות קבועים (אם יש דבר כזה בענף שלנו). חשוב להפנים כי חוסר מקצועיותם של מכונאי אופנועים ו/או מנהלי מוסכים גורמת לבעלי מוסכי האופנועים במדינתנו, יותר מכול, להיתבע על ידי לקוחות זועמים שיצאו מהמוסך. והאמן לי שהתביעות הללו מטרידות כמעט כל מנהל מוסך אופנועים במדינתנו.

זו ההזדמנות של מכונאי האופנועים לקחת אחריות, להתחיל לגרום לשינוי שכולם כה מייחלים לו, ולזכות בהערכה ובהכרה מקצועית! 

אז כיצד מתחילים את השינוי המיוחל?
בשלב זה חייבים חלק ממכונאי האופנועים לשנות את הגישה שלהם כי האמת היא שחלקם הארי של החבר`ה שאני זוכה להכיר במדינתנו פשוט "יודעים הכול", ולטענתם - לא ניתן ללמד אותם דבר מה נוסף. ברור, הרי הם המציאו את האופנוע, תכננו אותו וגם ייצרו אותו... אז זהו - שעדיין לא ידוע לי על אופנוע פרי המצאה ישראלית, גם לא שמעתי על אופנוע שתוכנן כאן ולבטח לא על אחד כזה שיוצר במדינתינו.

בבקשה, הבה נרד כולנו מהעץ, שכישראלים מאוד נוח ונעים לנו לשבת עליו...
הגיעה העת להבין כי אנו לא המצאנו את הגלגל, לא את האופנוע, ולבטח לא את המכונה שבו. ומעצם הסיבה הזו בלבד, אין סוף למה שניתן ללמוד אודות `המכונה שבאופנוע`. והואיל שכך, גם אותם חבר`ה מנופחי אגו שאני ממשיך לפגוש בענף שלנו, יכולים ואף חייבים אם יורשה לי, להמשיך ללמוד באופן יומיומי.

זהו אמנם השלב הראשון אבל זהו הבסיס לכל, ואני מוכן להבטיח לכל מכונאי אופנועים כי גישה של "תלמיד לנצח" תעניק לו את הזכות לתחילתה של הערכה מקצועית. גישה שכזו תעשה אותו, יותר מכל, גדול מהחיים - אדם שאיכפת לו מחייו של בני-אדם אחרים. הפעם מדובר בחייו של הלקוח שלו - האופנוען. ולכן - האחריות היא בהחלט של מכונאי האופנועים הישראלי בלבד!

ללא הרוכב הדו גלגלי אין לענף הזה זכות קיום!
הגיעה העת שאנשי המקצוע במדינתנו (מכונאי האופנועים וגם חלק נכבד ממנהלי המוסכים) יבטיחו לרוכבים כי בכל עת שהמכונה שבאופנוע שלהם תהיה תחת אחריותם, הם יעניקו לה את היחס המקצועי ביותר - כאילו מדובר במכונה הפרטית שלהם. מעבר לכך, הגיעה העת שכל מכונאי אופנועים בארץ יבדוק את `המכונה שבאופנוע` של כל לקוח שלו פעם ועוד פעם בטרם הוא מוסר לו אותה, ואם הוא מבחין במשהו קטנטן ו/או מהותי יותר, מחובתו להתריע על שרואות עיניו, ולהציע לו את התיקון המתבקש.

אני בטוח שהרוכב יעריך גישה שכזו, ולרוב גם ילחץ את ידו של המכונאי כאות להכרת תודה והערכה כנה. מכונאי אופנועים חייב את "המינימום" הזה לרוכב, הרי חייו תלויים במעשיו! מעבר לכך וחשוב לא פחות - תדמיתו, פרנסתו ועתידו המקצועי של מכונאי האופנועים הישראלי תלויים אך ורק ברוכב הדו-גלגלי הישראלי. . .

המטרה - להיות 'טכנאי אופנועים' ולזכות בהערכה מקצועית. וכלכלית!
הדרישה לטכנאי אופנועים בעולם גדלה בשני העשורים האחרונים במגמה קבועה, והיא תמשיך לגדול בעשור הקרוב בערכים של עד 40% בהשוואה לשנת 2006. ההשתלמויות וההכשרות המקצועיות המתאפשרות ברחבי העולם כולו, מתחילות בלימודי תעודה והכשרה בסיסיים המסובסדים על ידי הממשלה, ונכון להיום עלותם הכוללת נעה בין 10,000$ ל- 80,000$.

ההכשרות הללו אורכות כמה חודשים עד שנים, והן נמשכות בין 600 ל- 2,300 שעות לימוד תיאורטיות ומעשיות גם יחד. ההליך הלימודי מתחיל בהכשרה בסיסית כלשהי ולאחריה עומדות בפני התלמיד אינספור אפשרויות להכשרות נוספות במכללות, אוניברסיטאות, מוסדות פרטיים ו/או ממשלתיים.

אפשרויות הלימוד נחלקות לשני מסלולים עיקריים:
1. העמקת הידע הכללי - החל בלימודי הנדסת אופנועים (תואר ראשון) ועד לימודי דוקטורט (תואר שלישי).
2. התמקצעות בתחום ספציפי כדוגמת 'טכנאי מנועים', 'טכנאי בולמי זעזועים', 'טכנאי צמיגים', 'טכנאי שלדות', 'טכנאי דיאגנוסטיקה', טכנאי בלמים', וכן הלאה.

הטובים שבטכנאי האופנועים משתכרים בסכומים של 10,000$ ויותר לחודש! ישנם טכנאי אופנועים המשתכרים בסכומים גבוהים מהסכום שצוין בשל הידע המעמיק שלהם ומאחר שהם כה מקצוענים ומיומנים, נראה כי הם חשים כאילו הם חיים ועובדים במסלולי המרוצים ומשרתים רוכבי מרוץ לכל דבר. תכלס, הם משרתים רוכבים, כמוך וכמוני, אבל הם חושבים אחרת. וטוב שכך כמובן. למעשה, מספיק להתבונן בהם בכדי להיווכח כי הם זכאים למלוא ההערצה ולכל יורו או דולר שמשלמים להם.

עכשיו גם אתה יכול להיות טכנאי אופנועים
ובכן, עמית למקצוע. עכשיו גם אתה יכול להיות טכנאי אופנועים ולא גרז`ניק. זו ההזדמנות שלי להזמין אותך להפסיק להסס. פשוט צור עמי קשר טלפוני, רכוש את הספר `המכונה שבאופנוע` שכתבתי במיוחד עבורך, התחל לקרוא אותו, ואל תעז לוותר על אחד מהקורסים המעשיים שבית הספר שלנו מציע לך עד 2015.

היה סמוך ובטוח כי קריאת הספר והשתתפות באחד מהקורסים שהכנו במיוחד עבורך יעניקו לך תחושת סיפוק מיוחדת במינה, הם יגרמו לך להתעורר בכל בוקר מוקדם יותר, ולרוץ לעבודתך מהר יותר. אני יודע היטב על מה אני סח מכיוון שכך בדיוק קורה לי - באופן אישי. במקביל, אני ממליץ לך לשתף את בעל המוסך שמעסיק אותך בכך שאתה מתכוון ללמוד ולהתמקצע בתחום שאהוב על כולנו מכיוון שהוא עשוי לשמוח, ובעיקר - להעריך את גישתך!

מי יודע, אולי המנהל שלך יואיל בטובו ואף יסייע לך בדרכך החדשה, הרי האינטרס הכלכלי, המקצועי והתדמיתי חייב להיות קודם כל ש-ל-ו. אנשי מקצוע מאושרים, חכמים, מיומנים ויעילים יותר משליכים על תדמית המוסך שבניהולו, והוא הראשון שירוויח מכך. ומיד לאחר מכן - אתה כמובן...

תודה רבה על זמנך היקר, ועל הקריאה   :-)

אל תפספס את קורס הוידאו הייחודי שהפקתי עבורך - זו מתנה! וחבל מאוד שתפספס אותה... בקר באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך. 

קורס הוידאו הייחודי יאפשר לך:
1. לבדוק באמצעות רב מודד חשמלי את המצבר של האופנוע, הקטנוע או הטרקטורון שלך.
2. להדק ברגים בכל מכונה (אופנוע, קטנוע וטרקטורון) כמו מקצוען אמתי - באמצעות ידית מומנט!   
3. להימנע מהחלפה מיותרת של מחשב ניהול המנוע בעלות של 20,000 ש"ח בשל מתג הצתה (סוויץ') שלא טופל מעולם...

YouTube - הרשם בלחיצת כפתור אחת לערוץ הוידאו החדש ביוטיוב, וקבל כל וידאו חדש שאפיק ישירות למייל הפרטי שלך.
Facebook - חפש שחר לוי 'המכונה שבאופנוע', הצע לי חברות, ועשה לי לייק קטן בדף האוהדים של 'המכונה שבאופנוע'.  

מאות רבות של טיפים מקצועיים, מאמרים וסרטוני וידאו באיכות HD, מצפים לך בשלוש ערוצי התקשורת שלנו! והם יסייעו לך לחסוך אלפי שקלים רבים כל שנה, לרכוב על מכונה מקצועית ואמינה, חלקה ובטיחותית עשרות מונים... מבטיח לך. ;-)

שחר לוי
0508633673
shlevi101@gmail.com

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב