דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימוד מכונאות אופנועים בישראל - גרז'ניק או טכנאי? חלק 1 

מאת    [ 26/10/2008 ]

מילים במאמר: 1158   [ נצפה 8128 פעמים ]

שחר לוי, 
מחבר הספר ומנהל בית הספר לטכנאות מעשית 'המכונה שבאופנוע'

חלק נכבד מאוד ממכונאי האופנועים במדינת ישראל החלו את מסעם המקצועי כתחביב, כאשר אף פעם לא ניתנה להם ההזדמנות האמתית להפוך את אהבתם מתחביב למקצוע של ממש! קח תלמיד בית ספר ודרוש ממנו להפגין ידע מקצועי בכל תחום שהוא, מבלי שתלמד אותו את הנושא המתבקש באופן מקצועי תוך כדי הקניית התנסות מעשית אמתית, ותיווכח כי הוא אינו יודע מאומה.

17 השנים האחרונות בהן אני עוסק כמנהל בתי ספר מקצועיים בתחומי הרכב, כבעלים ושותף בכמה בתי ספר בעולם, ובעיקר - כמדריך מקצועי בפועל, למדוני כי בדיוק "פה קבור הכלב", בנקודה זו בדיוק...

אבל רגע אחד בבקשה... הרשה לי להציע לך קורס וידאו מקצועי וייחודי במתנה! הקורס חדש לגמרי, הוא הופק במהלך חודש אפריל 2014, והוא כולל 3 סרטוני HD באורך של שעה! בקר לרגע באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך. שווה ביותר... ;-) ועכשיו, הנה נמשיך במאמר...

במהלך השנה האחרונה נפגשתי עם כמה עשרות מכונאי אופנועים בכדי שאוכל להבין את שחשים אותם בני אדם הרוצים באמת ובתמים לעסוק במקצוע שאני הכי אוהב בעולם - מכונאות אופנועים. כל אותם בני-אדם שפגשתי עובדים כעת במוסך אופנועים כמתלמדים, עם ותק כזה או אחר, כאשר רבים מהם כבר הספיקו לעבוד ב- 10 מוסכים נוספים בתקופת עבודתם כמתלמדים.

אותם חבר`ה נפלאים שיתפו עמי פעולה בפתיחות מעוררת הערצה כאשר הנחתי על השולחן קרבורטור והצעתי להם לנסות ולהבין, יחדיו, כיצד הוא פועל. הבעיה שעלתה מיד היא שחלק ניכר מאוד מהם הודו בפניי, מראש, כי הם לא יודעים מהו צינור ונטורי, ומהי השפעתו הישירה של הצרת קוטרו על מהירות זרימת האוויר או על הלחץ שלו. מעצם כך הם לא ידעו כיצד בעצם מרוסס הדלק פנימה...

לצערם, הם גם לא ידעו שאופן פעולתו של כל קרבורטור בעולם מתבסס על שתי מערכות - משנית וראשית. לשמחתי, הרוב המוחלט של אותם בני אדם גם לא התביישו להודות בחוסר הידע שלהם - מתוך טענה אמיתית כי מעולם לא הסבירו להם מהו צינור ונטורי, מהו חוק כלים שלובים, ומדוע חשוב להבין את מערכותיו השונות של המאייד (הקרבורטור).

כאמור, פה קבור הכלב - חוסר הכשרה מקצועית מתאימה!

מי אמור לקחת אחריות?
מישהו חייב לקחת את האחריות בידיו ולדעתי - זהו תפקידו של מכונאי האופנועים הישראלי! מכונאי האופנועים חייבים לזכור כי האהבה למכונה שבאופנוע היא זו שהניעה אותם מלכתחילה להתחיל ולעסוק בתחום, וזו העת להפוך את התחביב למקצוע. כל מכונאי אופנועים במדינתנו חייב לפקוח את עיניו ולהבין כי לרוכבי הדו גלגלי יש את כל הסיבות שבעולם לדרוש את המקצועיות הגבוהה ביותר, ולקבל את הטיפול הטוב ביותר עבור יקירו הדו"ג. הרוכבים רוכשים בסכומי עתק מכונות דו גלגליות המתוכננות ומיוצרות על ידי הטכנולוגיות המדהימות בעולם, אלא שנראה כי לעיתים קרובות מדי הם לא מקבלים את התמורה המלאה לכספם. בלשון המעטה...

מה עושה, בעיניי ומניסיוני, אדם עובד לאדם מאושר?
אדם מאושר הוא זה שאינו מפסיק לשאוף קדימה ולהתמקצע בתחום העיסוק שהוא בחר לעסוק בו. העיסוק סביב 'המכונה שבאופנוע' נחשב, לדעתי האישית, לאחד המקצועות המכובדים והיוקרתיים ביותר בעולם כולו, אם לא המכובד שבהם. כך אני מרגיש בכל בוקר כאשר אני פוקח את עיניי ומודה לאלוהים על המתנה שהוא הואיל להעניק לי.

כל מכונאי אופנועים חייב לזכור כי יש לו הזכות לעבוד על אחת מהמכונות המופלאות ביותר שידע האדם לייצר, על המכונה הדינאמית ביותר על פני אימא אדמה ועל זו שמאיצה ובולמת באופן הדרמטי ביותר בהשוואה לכל מכונה אחרת שתשווה אליה.

אם יואילו מכונאי האופנועים בארץ לקרוא את דבריי (בתקווה שכן...) ולהבין כי גם אני חיפשתי במשך שנים רבות את `מורי הדרך` שלי ולא תמיד מצאתי אותם, מה שאילץ אותי ללמוד באובססיה בכוחות עצמי ולשאול כל אדם מסביב - ייתכן שהמציאות שלהם תשתנה מקצה לקצה. ברור לי ואאני שמח לכתוב קבל עם ועדה כי איני מתיימר להיות חכם מהם, בשל העובדה שכתבתי ספר מקצועי בתחום או בשל העובדה שאני מלמד את המקצוע למעלה מ- 17 שנים. קטונתי!

בנוסף, איני בטוח גם שרכשתי ניסיון רב מהם. אבל דבר אחד ברור לי היטב - במשך השנים סיגלתי לעצמי את היכולת והכלים להתבונן ולבחון את `המכונה שבאופנוע` באמצעות משקפיים אחרים. אחרים לגמריי...

כאשר עבדתי במוסך אופנועים, לקוחותיי העריכו את היחס והמקצועיות שהענקתי להם ו/או ליקירם הדו גלגלי. וגם כאשר לא ידעתי מה הבעיה הפוקדת את `המכונה שבאופנוע` שלהם, מעולם לא התביישתי לומר זאת בפניהם. גישה כנה זו גרמה להם להעריך את דבריי פי כמה וכמה, וזה כה פשוט ונכון - הרי לא אני המצאתי את האופנוע, או את המכונה שבו. זו האמת, וככל שאני לומד יותר, אני מבין כמה אני בעצם יודע פחות... זו עובדת החיים שאני מנסה להעביר, בכל מאודי, לכל אחד מתלמידיי!

אם מכונאי האופנועים ו/או חלק מתלמידיי המשתלבים בימים אלו במוסכי אופנועים במדינתנו ישכילו להפנים את דבריי, הם יוכלו לגרום למנהליהם וללקוחותיהם הרוכבים להעריך ולכבד אותם פי כמה וכמה. אבל, קודם לכן עליהם להוכיח לעצמם ומיד לאחר מכן לכל הסובבים אותם, כי למכונאי האופנועים הישראליים יש את אותה חוכמה, תבונה ויכולת האופיינית לעם הישראלי. לדעתי יש להם את כל הסיבות שבעולם להתגאות במקצוע שלהם מאחר ומדובר במקצוע המכובד, המרתק והטכנולוגי ביותר בעולם!

עדיין, מדובר במקצוע לא פשוט כלל ועיקר! זאת חרף העובדה שבישראל הרוב המכריע של האנשים שאני פוגש בטוחים כי מדובר בסה"כ בפתיחת וסגירת ברגים... כיאה לישראל. 

חוסר ההכשרה המקצועית גורם לכמה בעיות עיקריות בענף הדו גלגלי המקומי; אלו הן אותן בעיות שאפיינו את הענפים המקבילים במדינות כמו: ארה"ב, קנדה, איטליה, אוסטריה, ספרד, אנגליה, ניו-זילנד ואוסטרליה. המכונאים באותן מדינות שהוזכרו זכו ליחס של גרז`ניקים - מהמילה גריז כמובן, ועל כל המשתמע מכך. ואכן, זהו הנושא הראשון שנתנו עליו את הדעת בכל אותן מדינות נאורות, שלא כמו מדינת ישראל הפרימיטיבית ומשרדי הממשלה הלוקים בחסר שלה.

אוקי, אז למשרדי הממשלה לא איכפת מהענף הדו גלגלי שמונה בקושי 220 מוסכים, לעומת כ... 4,500 מוסכים בסה"כ. הבעיה היא שאם כך ימשיכו הדברים להתנהל במדינתנו, הענף הדו גלגלי שלנו ימשיך להיראות כפי שהוא גם בעוד 30 שנה! לצערי הרב, נכון להיום הענף המקומי שלנו עדיין נראה כענף של גרז`ניקים, פרט לכמה יחידי סגולה שהיה לי העונג להכיר, אישית ומקצועית.

הגיעה העת לשנות את המציאות הזו, נכון?! קרא אם כן את חלק 2 של מאמר זה באתר הבית החדש שלנו...
תודה רבה על זמנך היקר, ועל הקריאה   :-)

אל תפספס את קורס הוידאו הייחודי שהפקתי עבורך - זו מתנה! וחבל מאוד שתפספס אותה... בקר באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך. 

קורס הוידאו הייחודי יאפשר לך:
1. לבדוק באמצעות רב מודד חשמלי את המצבר של האופנוע, הקטנוע או הטרקטורון שלך.
2. להדק ברגים בכל מכונה (אופנוע, קטנוע וטרקטורון) כמו מקצוען אמתי - באמצעות ידית מומנט!   
3. להימנע מהחלפה מיותרת של מחשב ניהול המנוע בעלות של 20,000 ש"ח בשל מתג הצתה (סוויץ') שלא טופל מעולם...

YouTube - הרשם בלחיצת כפתור אחת לערוץ הוידאו החדש ביוטיוב, וקבל כל וידאו חדש שאפיק ישירות למייל הפרטי שלך.
Facebook - חפש שחר לוי 'המכונה שבאופנוע', הצע לי חברות, ועשה לי לייק קטן בדף האוהדים של 'המכונה שבאופנוע'.  

מאות רבות של טיפים מקצועיים, מאמרים וסרטוני וידאו באיכות HD, מצפים לך בשלוש ערוצי התקשורת שלנו! והם יסייעו לך לחסוך אלפי שקלים רבים כל שנה, לרכוב על מכונה מקצועית ואמינה, חלקה ובטיחותית עשרות מונים... מבטיח לך. ;-)

שחר לוי
0508633673
shlevi101@gmail.com

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב